• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το τελικό είναι το τμήμα της εξάτμισης που τραβάει πιο πολύ το μάτι.

Έτσι λειτουργεί η εξάτμιση!

Τη βλέπεις και την ακούς, όμως τι ακριβώς κάνει η εξάτμιση; Δες τώρα πώς αισθητήρες, λαιμοί, καταλύτες και τελικά, επηρεάζουν τη δύναμη του κινητήρα σου.

 
Η εξάτμιση αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας. Ο ρόλος της είναι πολύπλευρος, αφού πρέπει να κάνει ταυτόχρονα πολλές και αντικρουόμενες δουλειές. Επηρεάζει το βάρος, την εμφάνιση, τις εκπομπές ρύπων και την απόδοση του κινητήρα, ενώ πρέπει να πληροί αυστηρές προδιαγραφές.
    
Οι προδιαγραφές ρύπων και θορύβου και η διατήρηση του κόστους σε λογικά επίπεδα, έρχονται σε αντίθεση με τις απαιτήσεις των καταναλωτών που ζητούν περισσότερα άλογα.
Οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να συμμορφώνουν τις μοτοσυκλέτες τους με αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και θορύβου, προκειμένου αυτές να μπορούν να κυκλοφορήσουν νόμιμα σε δημόσιο δρόμο. Αυτό όμως, έχει σαν αποτέλεσμα ο ήχος και η απόδοση των κινητήρων να «φιμώνονται», ώστε να πληρούνται οι απαραίτητες προδιαγραφές, ενώ οι καταναλωτές από την άλλη πλευρά ζητούν βελτιωμένη απόδοση και περισσότερα άλογα. Οι κατασκευαστές βρίσκονται στη μέση και έχουν τον δύσκολο ρόλο του να βρουν τη χρυσή τομή, εξυπηρετώντας και τις δύο πλευρές, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να διατηρήσουν και το κόστος παραγωγής σε φυσιολογικά επίπεδα.

Στην εξάτμιση υπάρχουν αισθητήρες που στέλνουν πληροφορίες στον εγκέφαλο του κινητήρα, για να αποδίδει πάντα με τον ίδιο τρόπο ανεξάρτητα από τις συνθήκες του περιβάλλοντος.
Στο σύστημα εξάτμισης πολλών σύγχρονων μοτοσυκλετών υπάρχουν αισθητήρες, που ελέγχουν τη ροή, τη θερμοκρασία και τη σύσταση των καυσαερίων. Οι πληροφορίες αυτές μεταφέρονται στην ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης του κινητήρα και συνδυάζονται με άλλες, όπως η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, το άνοιγμα του γκαζιού κ.α. και καθορίζουν κάθε δεδομένη στιγμή την αναλογία του μείγματος αέρα – καυσίμου που εισέρχεται στον κινητήρα. Έτσι, η λειτουργία του είναι πάντα βέλτιστη και δεν υπάρχει διαφορά στην απόδοση, όταν αλλάζουν οι περιβαλλοντικές συνθήκες.
   
 Η εξάτμιση αποτελείται από τον λαιμό ή χταπόδι, ο οποίος «παραλαμβάνει» τα καυσαέρια από τον θάλαμο καύσης και τα οδηγεί στον καταλύτη που τα μετατρέπει σε αβλαβή για την ατμόσφαιρα, πριν καταλήξουν στο τελικό που μειώνει το θόρυβο.
Ο λαιμός ή το χταπόδι, αν μιλάμε για πολλούς κυλίνδρους, είναι το πρώτο τμήμα της εξάτμισης που παραλαμβάνει τα καυσαέρια από το θάλαμο καύσης. Ανάμεσα στους λαιμούς μπορεί να υπάρχουν συνδετικοί σωλήνες, που έχουν σαν στόχο να ομαλοποιήσουν τη διαφορά πίεσης σε κάθε λαιμό, αφού κάθε κύλινδρος έχει διαφορετική σειρά ανάφλεξης. Στη συνέχεια τα καυσαέρια οδηγούνται στον καταλύτη, ο οποίος τα μετατρέπει σε αβλαβή για την ατμόσφαιρα και είναι το βασικό εργαλείο που φροντίζει για τη διατήρηση των ρύπων σε χαμηλά επίπεδα. Είναι σύνηθες να συνυπάρχει με έναν προσιγαστήρα. Το «τελικό» της εξάτμισης αναγκάζει τα καυσαέρια να περάσουν μέσα από μια δαιδαλώδη διαδρομή με θαλάμους αντήχησης. Καταφέρνει να μειώσει σημαντικά το θόρυβο, αλλά και μέρος της απόδοσης του κινητήρα.

Το «τελικό» της εξάτμισης περιορίζει τον θόρυβο αλλά και τις επιδόσεις. Είναι η πιο συνηθισμένη βελτίωση, γιατί μειώνει το βάρος και βελτιώνει την εμφάνιση και τις επιδόσεις, ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με φίλτρο αέρα και επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου.
Πέρα από το θόρυβο και τις επιδόσεις το «τελικό» της εξάτμισης επηρεάζει και την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας, αφού σε κάποιες περιπτώσεις είναι πολύ ογκώδες. Έτσι, ο ιδιοκτήτης έχει πολλούς λόγους να το αντικαταστήσει με ένα after market και είναι από τις πιο δημοφιλείς βελτιώσεις. Μια τέτοια μετατροπή θα μειώσει λίγο το βάρος της μοτοσυκλέτας, θα βελτιώσει την εμφάνισή της, αλλά και την απόδοση του κινητήρα, ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με αλλαγή του φίλτρου αέρα και επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου.

 

ΧΡΗΣΙΜΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ