H Track T-800CDI μπορεί να κάψει κάτω από 2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, βγάζοντας 45 ίππους.

H Track T-800CDI μπορεί να κάψει κάτω από 2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, βγάζοντας 45 ίππους.

Γιατί δεν υπάρχουν μοτοσυκλέτες που καίνε diesel;

Μια σίγουρα άγνωστη λέξη, στους περισσότερους μοτοσυκλετιστές, είναι το Diesel. Και αυτό όχι άδικα, καθώς πρακτικά δεν υπάρχουν μοτοσυκλέτες που να καίνε πετρέλαιο κίνησης.

Πολύ λίγα είναι τα παραδείγματα μοτοσυκλετών που κατασκευάστηκαν με κινητήρες πετρελαίου: Οι περισσότερες για ειδικές ή στρατιωτικές εφαρμογές, ή σε επίπεδο πρωτότυπου και τεχνολογικής άσκησης. Γιατί όμως, δεν έχει διαδοθεί το Diesel και οι ανάλογοι κινητήρες, στην μοτοσυκλέτα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 

Οι κινητήρες diesel είναι μεγαλύτεροι, βαρύτεροι και πιο… αγενείς! 

Η φύση των κινητήτων diesel, τους αναγκάζει να είναι μεγαλύτεροι και βαρύτεροι από τους αντίστοιχους βενζίνης. Η ανάγκη τους να λειτουργούν σε πολύ μεγαλύτερες πιέσεις και, γενικά, με μεγαλύτερες διαδρομές πιστονιού, οδηγεί σε αύξηση των διαστάσεων τους αλλά και του βάρους τους, σε βαθμό μη αμελητέο. Προφανώς, σε μια μοτοσυκλέτα, το βάρος του κινητήρα ενδιαφέρει στον μέγιστο βαθμό, ειδικά αν η μοτοσυκλέτα είναι επιδόσεων.  Παράλληλα, το «κροτάλισμα» που ακούμε από τους Diesel κινητήρες δεν είναι απλά ήχος: Οι πετρελαιομηχανές είναι τραχύτερες στην λειτουργία τους και παράγουν περισσότερους κραδασμούς, οι οποίοι τελικά περνούν στον αναβάτη.
 

Κοστίζουν πολύ και λειτουργούν σε χαμηλές στροφές

Οι κινητήρες πετρελαίου, σε γενικές γραμμές, λειτουργούν σε χαμηλότερες στροφές από τους αντίστοιχους βενζίνης, αφού με την υψηλή ροπή τους φτάνουν γρήγορα στην κορύφωση της ισχύος του. Όμως οι κινητήρες βενζίνης στην μοτοσυκλέτα λειτουργούν σε πολλές στροφές, ώστε να αποδίδουν την αναμενόμενη ισχύ με μικρότερο κυβισμό και βάρος. Παράλληλα οι κινητήρες πετρελαίου, επειδή έχουν περισσότερες κατασκευαστικές απαιτήσεις, τελικά κοστίζουν και περισσότερο.


Ελάχιστες μοτοσυκλέτες με Diesel κινητήρες φτιάχτηκαν ποτέ

Όπως είπαμε και παραπάνω, οι μοτοσυκλέτες με κινητήρες πετρελαίου, ήταν κυρίως τεχνολογικές ασκήσεις ή οχήματα στρατιωτικών προδιαγραφών. Παρά το ότι η ιδέα τελικά δεν διαδόθηκε, οι καταναλώσεις που καταγράφηκαν από τέτοια μοντέλα ήταν εξαιρετικά χαμηλές! Για παράδειγμα, η Ολλανδική Track T-800CDI, που χρησιμοποιούσε το τρικύλινδρο diesel μοτέρ του… Smart Fortwo, κατέγραψε κατανάλωση 1,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αποδίδοντας 45 ίππους και έχοντας να κινήσει 220 κιλά οχήματος! Όχι και άσχημα, έτσι;

Με την βενζίνη στα 2 ευρώ, μπορεί να βοηθούσε! Όμως…
-Ελάχιστες μοτοσυκλέτες είχαν diesel μοτέρ, οι περισσότερες ειδικής κατασκευής
-Μια τέτοια μοτοσυκλέτα «έγραψε» κατανάλωση 1,7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα!
-Έχουν σοβαρά μειονεκτήματα για τις μοτοσυκλέτες. Ξέρετε ποια είναι;
Μήπως με τόση εξέλιξη στην τεχνολογία, οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών θα έπρεπε να δουν το Diesel με «άλλο μάτι»;