O νέος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας της Suzuki, στο V-Strom 800. Νέο μοτέρ, νέα φιλοσοφία και όχι μόνο για αυτό το μοντέλο, αλλά για την βιομηχανία ως σύνολο.

O νέος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας της Suzuki, στο V-Strom 800. Νέο μοτέρ, νέα φιλοσοφία και όχι μόνο για αυτό το μοντέλο, αλλά για την βιομηχανία ως σύνολο.

Γιατί «γεμίσαμε» δικύλινδρα εν σειρά μοτέρ στις μοτοσυκλέτες;

Και ξαφνικά, όλα τα καινούργια μοντέλα μοτοσυκλετών έχουν δικύλινδρο κινητήρα εν σειρά! Γιατί έχει τόση μεγάλη επιτυχία αυτή η διάταξη και γιατί ίσως σημάνει το τέλος πολλών άλλων κινητήρων;

Απλούστεροι, μικρότεροι, ελαφρύτεροι, φθηνότεροι.

Τα πλεονεκτήματα των δικύλινδρων κινητήρων, σήμερα, είναι πάρα πολλά για να αγνοηθούν και εξηγούν πολύ εύκολα, την εκρηκτική διάδοση τους. Αρχικά, είναι μικρότεροι σε μέγεθος και βάρος από τους V2 και τους τρι- και τετρακύλινδρους, ενώ αποδίδουν περισσότερη ισχύ από τους μονοκύλινδρους στα ίδια κυβικά. Παράλληλα, έχουν και σημαντικό πλεονέκτημα μορφής, σε σχέση με τους V2 και δεν καταλαμβάνουν τον τεράστιο χώρο που απαιτούν δύο κύλινδροι σε γωνία 90 μοιρών μεταξύ τους.

Όμως, πολλοί υποψιασμένοι ξέρουν ότι δεν είναι μόνο αυτοί οι λόγοι, για την επικράτηση τους: Οι δικύλινδροι έχουν πολύ λιγότερα μέρη και είναι φθηνότεροι στην κατασκευή τους, ενώ συμβάλλουν στην ελαστικότητα σχεδιασμού και ανάπτυξης νέων μοντέλων. Για αυτό, άλλωστε, τον βλέπουμε συχνά σε μοτοσυκλέτες με κοινές «πλατφόρμες» π.χ. MT-07 και Tracer 700, ή τα CB500X, CB500F και CBR500 της Honda. Μετά την τεράστια οικονομική κρίση του 2008, πολλοί κατασκευαστές άλλαξαν προσανατολισμό και η ανάπτυξη ακραίων κινητήρων μεσαίου κυβισμού, πρακτικά εγκαταλείφθηκε, δίνοντας τόπο στην οικονομία και την ελαστικότητα απόδοσης.
 

Οι αναβάτες δεν θέλουν –και δεν μπορούν να πληρώσουν- «τρελά άλογα» σήμερα

Πέρα από τους παραπάνω λόγους, σήμερα έχουν προκύψει κι άλλοι και ένας από αυτούς είναι η οδηγησιμότητα, που προσφέρουν τα δικύλινδρα εν σειρά μοτέρ. Ειδικά στα μεσαία κυβικά, εμφανίζεται το πλεονέκτημα της πολλής διαθέσιμης ροπής από χαμηλές στροφές, αλλά και η γραμμική απόδοση της σε μεγάλο φάσμα στροφών. Σε σύγκριση με τους «πάλαι ποτέ» 4κύλινδρους 600 κυβικών, που έπρεπε να στροφάρουν τρελά ώστε να είναι αποτελεσματικοί, οι σημερινοί δικύλινδροι σε σειρά είναι πολύ πιο εύκολοι στην οδήγηση, ακριβώς στο φάσμα στροφών που χρειάζεται.

Αλλωστε, σύμφωνα με έρευνες που έχουν κάνει οι κατασκευαστές κατά καιρούς, η συντριπτική πλειοψηφία των «μέσων» αναβατών προτιμούν μια μοτοσυκλέτα με περισσότερη οδηγησιμότητα, παρά με περισσότερη μέγιστη ισχύ. Αλλωστε, πλέον οι μοτοσυκλέτες που ξεφεύγουν πολύ σε ισχύ, ξεφεύγουν και σε κυβικά αλλά και σε… τιμή. Και δεν μπορούν όλοι να τις αποκτήσουν.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Μάννα εξ ουρανού για τις προδιαγραφές ρύπων οι δικύλινδροι!

Οι νέοι δικύλινδροι κινητήρες έχουν ωφελήσει και για έναν ακόμη λόγο, τους κατασκευαστές, τις απανταχού κυβερνήσεις αλλά και τους ίδιους τους αναβάτες, εν τέλει. Χάρη στην διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής τους και απόδοσης τους, αποδεικνύονται ιδανικοί για την συμμόρφωση με τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που επιβάλλει το σήμερα. Τα λιγότερα κινούμενα μέρη τους, οι αλλαγές στην σχεδίαση τους όσο εξελίσσονται,  αλλά και η ολοένα και πιο αποδοτική χρήση του καυσίμου που είναι ικανοί να κάνουν, μειώνουν και την κατανάλωση τους. Όλα αυτά τελικά συμβάλλουν σε ένα δελεαστικό πακέτο για όλους απαξάπαντες. Μην απορείτε, δηλαδή, που οι δικύλινδροι κυριαρχούν σήμερα. Πιθανόν, να είναι μόνο η αρχή!