Γιατί όλες οι μοτοσυκλέτες έχουν το γκάζι στα δεξιά;

Γιατί όλες οι μοτοσυκλέτες έχουν το γκάζι στα δεξιά;

Γιατί όλες οι μοτοσυκλέτες έχουν το γκάζι στα δεξιά;

Το ότι το δεξί γκριπ, ελέγχει το γκάζι πρακτικά σε όλα τα δίκυκλα είναι κάτι που παίρνουμε ως δεδομένο, ξέρεις όμως γιατί επικράτησε;

Μοτοσυκλέτες με το γκάζι αριστερά; Κι όμως υπήρξαν!

Στα πρώτα χρόνια ύπαρξης της μοτοσυκλέτας, οι μηχανικοί κατασκεύαζαν οχήματα με τους τρόπους που μπορούσαν, αφού ουσιαστικά η μοτοσυκλέτα ήταν κάτι εντελώς νέο. Εξαιρώντας τον… βασικό κανόνα των δύο τροχών κι ενός κινητήρα, οι κατασκευαστές ακολουθούσαν διαφορετικούς δρόμους σε πάρα πολλά κομμάτια της παραγωγικής διαδικασίας, ένας από τους οποίους ήταν και η τακτοποίηση των μηχανικών μερών…

Το γκριπ του γκαζιού είναι το βασικότερο χειριστήριο σε μία μοτοσυκλέτα και η θέση του στην δεξιά πλευρά του τιμονιού, είναι σήμερα δεδομένη. Όμως, δεν ήταν πάντα έτσι, αφού πριν περίπου έναν αιώνα, υπήρξαν και μοτοσυκλέτες με το γκριπ του γκαζιού αριστερά! Ποιος ήταν ο λόγος;

Η απάντηση έγκειται, στο ότι τότε δεν υπήρχε τυποποίηση στην τοποθέτηση των χειριστηρίων σε μια μοτοσυκλέτα και οι κατασκευαστές έκαναν ο καθένας ό,τι ήθελε. Για παράδειγμα, αρκετές μοτοσυκλέτες της Indian είχαν το γκάζι στο αριστερό γκριπ, αφού στην αριστερή πλευρά βρισκόταν και το καρμπυρατέρ του κινητήρα, άρα και πιο κοντά στο χειριστήριο.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Συνέχεια του άρθρου >>>

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »