O κολοσσός που είναι σήμερα η Piaggio, οφείλει πολλά σε μια ταπεινή Vespa (Σφήκα). Μόλις αυτή άνοιξε για πρώτη φορά τα φτερά της το 1946, ξεκίνησε μια ανεπανάληπτη πτήση που ακόμη παίρνει ύψος.
Η εταιρεία του Rinaldo Piaggio ξεκίνησε το 1884 κατασκευάζοντας ατμομηχανές και βαγόνια. Στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο στράφηκε στην κατασκευή αεροπλάνων, δραστηριότητα που διατήρησε και στον Δεύτερο. Με το τέλος του η αεροπορική βιομηχανία δεν είχε πια εφαρμογές σε μια χώρα με εντελώς βασικές ανάγκες. Τότε ο γιος του Rinaldo, Enrico, προσέγγισε τον Corradino d' Ascanio, σχεδιαστή του πρώτου ελικοπτέρου της Agusta, ζητώντας του ένα απλό και φτηνό όχημα μετακίνησης. Είμαστε στο 1946, η πρώτη Vespa ανοίγει μια νέα σελίδα στην Ιστορία. Δεκατρία χρόνια αργότερα η Piaggio περνά στην οικογένεια Agnelli, ιδιοκτητών της FIAT. Το 1969 η Gilera προστίθεται στην οικογένεια της Piaggio.
Ακολουθούν δεκαετίες ευμάρειας ως τον θάνατο του Giovanni Agnelli to 1997 και λίγο αργότερα αρχίζει μια περίοδος οικονομικών δυσχερειών ώσπου αναλαμβάνει το τιμόνι ο Roberto Colaninno. Αυτός προσέθεσε την Aprilia, τη Derbi και τη Moto Guzzi στο Piaggio Group, επανέφερε τον Όμιλο στον δρόμο των επιτυχιών και δικαίως κρατά ακόμη το τιμόνι.