H KTM αναπτύσσει σύστημα ελέγχου ηχορύπανσης
H KTM αναπτύσσει σύστημα ελέγχου ηχορύπανσης
H KTM αναπτύσσει σύστημα ελέγχου ηχορύπανσης
  • H KTM αναπτύσσει σύστημα ελέγχου ηχορύπανσης
  • H KTM αναπτύσσει σύστημα ελέγχου ηχορύπανσης
  • H KTM αναπτύσσει σύστημα ελέγχου ηχορύπανσης

H KTM αναπτύσσει σύστημα ελέγχου ηχορύπανσης

Κάμερες με αισθητήρες ήχου τοποθετούνται σε πολλά σημεία στην Ευρώπη
Ένδειξη αντίστοιχη του ταχυμέτρου, αλλά για Decibel
Αισθητήρες σε κινητήρα, πλαίσιο και εξάτμιση
Αυτόματα θα να κλείνει το γκάζι το σύστημα ή θα προειδοποιεί

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Κάμερες με αισθητήρες ήχου τοποθετούνται σε πολλά σημεία στην Ευρώπη

Με τους περιορισμούς ηχορύπανσης να γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί, μαζί με τις εκπομπές ρύπων, η KTM ψάχνει λύσεις ώστε να μετριάσει τον θόρυβο των μοτοσυκλετών της. Σε κάποιες χώρες της Ευρώπης μάλιστα, γίνεται χρήση καμερών που χρησιμοποιούν αισθητήρες ήχου ώστε να εντοπίζουν οδηγούς με οχήματα που ξεπερνούν τα όρια θορύβου. Στο νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της ΚΤΜ, φαίνεται μία πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα ώστε να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο οι οδηγοί, χωρίς να "φιμώνουν" την μοτοσυκλέτα τους. Τα ευρωπαϊκά πρότυπα έγκρισης, περιλαμβάνουν το όριο των 80 decibel για τις περισσότερες μοτοσυκλέτες, ενώ οι κανονισμοί απαγορεύουν ρητά οποιαδήποτε μετατροπή που θα αλλάξει τον ήχο της μοτοσυκλέτας. Παρόλα αυτά, οι περιορισμοί ηχορύπανσης που εφαρμόζονται σε συγκεκριμένες κατοικημένες περιοχές, μπορεί να επιφέρουν πρόστιμα ακόμα και εργοστασιακές, πλήρως νόμιμες μοτοσυκλέτες. Αυτό συμβαίνει διότι τα τεστ έγκρισης γίνονται σε συγκεκριμένες συνθήκες (προκαθορισμένες ταχύτητες, σχέσεις στο κιβώτιο και στροφές κινητήρα) και παρόλο που πολλές μοτοσυκλέτες περνούν αυτά τα τεστ και είναι απολύτως νόμιμες, παράγουν σημαντικά περισσότερο θόρυβο στις υψηλές στροφές. Πρόσφατα έχουν τοποθετηθεί σε διάσημους μεταξύ μοτοσυκλετιστών δρόμους των αυστριακών Αλπεων, συστήματα ελέγχου ηχορύπανσης, όπως επίσης και σε συγκεκριμένα σημεία στο Παρίσι και οι αναβάτες καλούνται να μετριάσουν τον θόρυβο των δικύκλων τους ώστε να μην πληρώνουν πρόστιμα.  
 

Ένδειξη αντίστοιχη του ταχυμέτρου, αλλά για Decibel

Έρχεται λοιπόν η KTM να προτείνει την δική της λύση στο πρόβλημα. Η εταιρεία δικαιολογεί το σύστημά της λέγοντας πως, αφού υπάρχει ένα ταχύμετρο για τον έλεγχο της ταχύτητας από τον αναβάτη ώστε να αποφεύγει να ξεπερνάει το όριο που αλλάζει από περιοχή σε περιοχή και ανάλογα με τον δρόμο στον οποίο κινείται (αστικό οδικό δίκτυο ή επαρχιακό, εθνική οδός), γιατί να μην προστίθεται και ένας μετρητής ήχου ώστε να ελέγχει ο αναβάτης και τα επίπεδα θορύβου της μοτοσυκλέτας του. Οι απλοϊκές εικόνες της πατέντας, δείχνουν πως τα επίπεδα θορύβου της μοτοσυκλέτας θα μπορούν να μεταδίδονται στον αναβάτη σε πραγματικό χρόνο μέσω ενός μετρητή (αναλογικού η ψηφιακού), ή ενός προειδοποιητικού φωτός που θα ανάβει όταν τα decibel θα φτάνουν σε ένα σημείο ορισμένο από τον αναβάτη. Η ΚΤΜ προτείνει ακόμα και την χρήση ενός απτικού συστήματος που θα προειδοποιεί τον αναβάτη μέσω δονήσεων. Ταυτόχρονα στην πατέντα αναγράφεται και η πιθανή ακουστική ενημέρωση του αναβάτη, εάν ξεπεράσει τα όρια θορύβου.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αισθητήρες σε κινητήρα, πλαίσιο και εξάτμιση

Το σύστημα περιλαμβάνει αισθητήρες επάνω στην μοτοσυκλέτα που ελέγχουν τα επίπεδα θορύβου σε πραγματικό χρόνο και τοποθετούνται γύρω από τον κινητήρα και την εξάτμιση, αλλά και στα πλαστικά και το πλαίσιο. Η ΚΤΜ αναφέρει πως αυτοί θα εκλαμβάνουν και κύματα ήχου από τον αέρα δηλαδή, αλλά θα ελέγχουν και τις δονήσεις του πλαισίου. Είναι συνδεδεμένοι σε μία μονάδα ελέγχου η οποία συνδέεται επίσης με τον εγκέφαλο της μοτοσυκλέτας.
 

Αυτόματα θα να κλείνει το γκάζι το σύστημα ή θα προειδοποιεί

Από την στιγμή που η πληροφορία για τα επίπεδα θορύβου έχει ληφθεί, υπάρχουν διάφοροι τρόποι που προτείνει η ΚΤΜ να μετριαστεί. Στην απλούστερη μορφή, απλά προειδοποιείται ο αναβάτης και καλείται να αποφασίσει εάν θα μειώσει τις στροφές του κινητήρα ανεβάζοντας ταχύτητα ή κλείνοντας το γκάζι ώστε να μένει εντός των ορίων. Η δεύτερη επιλογή είναι πιο επεμβατική και επιτρέπει στον αναβάτη να εισάγει ένα όριο θορύβου στην μοτοσυκλέτα, το οποίο δεν θα επιτρέπει ο υπολογιστής να ξεπεραστεί, μειώνοντας αυτόματα το άνοιγμα των πεταλούδων και των στροφών. Η κεντρική ιδέα είναι ότι με το πάτημα ενός κουμπιού θα μπορεί να μένει ήσυχος ο αναβάτης πως δεν θα ξεπερνάει τα όρια θορύβου, όταν θα μπαίνει σε μία περιοχή με αυστηρούς περιορισμούς. Θα λειτουργεί περίπου σαν ένα cruise control ή έναν προσωρινό περιοριστή ταχύτητας. Εφόσον οι περιορισμοί ηχορύπανσης αφορούν συγκεκριμένες ευρωπαϊκές περιοχές, η πατέντα της ΚΤΜ προτείνει επίσης τον συνδυασμό του συστήματος με έναν αισθητήρα με GPS, ώστε να μπορεί ο υπολογιστής της μοτοσυκλέτας να μετριάζει τα επίπεδα θορύβου της μοτοσυκλέτας αυτόματα με βάση τα προηγούμενα σημεία όπου είχε ενεργοποιήσει το σύστημα ο αναβάτης, ή από μία διαδικτυακή βάση δεδομένων που περιλαμβάνει τα σημεία με αυστηρότερα μέτρα και κάμερες με αισθητήρες ήχου.