Ηλεκτρικά scooter: Θα γίνουν το κυρίαρχο μέσο μετακίνησης στις πόλεις;
Βλέπουμε όλο και περισσότερα ηλεκτρικά scooter να κάνουν την εμφάνιση τους. Μήπως είναι θέμα χρόνου η ολική επικράτησή τους στους δρόμους της πόλης;
Οι ηλεκτρικές προτάσεις για αστική μετακίνηση συνεχώς πληθαίνουν και είναι ξεκάθαρο ότι μεγάλοι και μικροί κατασκευαστές επενδύουν σημαντικούς πόρους στην ανάπτυξη μπαταριών και ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Στόχος τους είναι να προσφέρουν προϊόντα που θα μπορέσουν να είναι ανταγωνιστικά και όχι μόνο να πάρουν μερίδιο πωλήσεων, αλλά να αντικαταστήσουν τελείως τα βενζινοκίνητα, τουλάχιστον σε επίπεδο αστικής μετακίνησης. Φυσικά, δεν μπορούμε να παραλείψουμε το γεγονός ότι είναι σημαντικά ακριβότερα σε σχέση με ένα scooter βενζίνης, αλλά γίνεται απόσβεση των χρημάτων με τη χρήση τους και περίπου σε ορίζοντα 5ετίας έχεις καλύψει τη διαφορά τιμής, λόγω μειωμένου κόστους χρήσης και συντήρησης, ενώ από εκεί και πέρα ξεκινάς να έχεις κέρδος. Ποια τα θετικά και ποια τα αρνητικά όμως ενός ηλεκτρικού scooter; Ας τα δούμε αναλυτικά.
Φορτίζουν εύκολα στην πρίζα του σπιτιού σου.
Τα περισσότερα ηλεκτρικά scooter της αγοράς είναι εξοπλισμένα με αποσπώμενες μπαταρίες, τις οποίες μπορείς να τις πάρεις σπίτι σου και να τις φορτίσεις εκεί. Οπότε, η απουσία πρίζας στο γκαράζ σου, δεν είναι ανασταλτικός παράγοντας για την αγορά ενός ηλεκτροκίνητου scooter. Μάλιστα, οι μπαταρίες γίνονται συνεχώς πιο μικρές και πιο ελαφρές, ενώ κάποιες είναι τροχήλατες, οπότε η μεταφορά τους είναι απλή υπόθεση.
Η αυτονομία τους είναι μεγάλο πλεονέκτημα καθώς ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα.
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετώπιζαν στο παρελθόν τα ηλεκτρικά scooter ήταν η περιορισμένη αυτονομία, που δεν σου επέτρεπε να διανύσεις ικανοποιητικές αποστάσεις. Αυτό όμως είναι κάτι που πλέον έχει ξεπεραστεί, καθώς οι μπαταρίες έχουν βελτιωθεί σημαντικά, ενώ βλέπουμε συχνά να υιοθετείται η λύση των δυο μπαταριών. Πλέον η αυτονομία τους ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα που σημαίνει ότι καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μιας αστικής μετακίνησης και εξαφανίζει το range anxiety.
Υστερούν στις επιδόσεις, καθώς έχουν μικρή τελική και δυσκολεύονται στο δικάβαλο.
Ένας τομέας που υστερούν τα ηλεκτρικά scooter απέναντι στα βενζινοκίνητα είναι αυτός των επιδόσεων. Στα περισσότερα scooter της αγοράς η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 45 – 50 χιλιόμετρα την ώρα, κάποια φτάνουν τα 70 με 80, ενώ υπάρχουν μερικά που πιάνουν τα 100, αλλά η τιμή τους δεν είναι αμελητέα. Επίσης, οι επιδόσεις τους επηρεάζονται προς το χειρότερο όταν υπάρχει δεύτερο άτομο και σε ανηφόρες με έντονη κλίση. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι χρόνοι των ρεπρίζ αυξάνονται και η τελική ταχύτητα μειώνεται.
Αντικαθιστούν άνετα βενζινοκίνητα 125άρια με μικρούς περιορισμούς.
Η πρακτικότητα και η ευκολία χειρισμών είναι ένας από τους βασικούς λόγους που θα επιλέξει κάποιος ένα scooter. Τα ηλεκτρικά δεν υστερούν καθόλου σε αυτό τον τομέα καθώς διαθέτουν αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, ο οποίος μπορεί να είναι περιορισμένος λόγω της μπαταρίας, επίπεδο πάτωμα, γάντζο και ντουλαπάκια στην ποδιά. Υπάρχει όμως και ένας τομέας που τα ηλεκτρικά ξεπερνούν τα βενζινοκίνητα και αυτός δεν είναι άλλος από τον εξοπλισμό. Τα περισσότερα διαθέτουν LED φωτιστικά σώματα και διαφορετικά modes λειτουργίας, ενώ συχνά βλέπουμε όπισθεν και cruise control. Αν εξαιρέσουμε το κομμάτι των επιδόσεων, όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι μπορούν εύκολα να αντικαταστήσουν ένα βενζινοκίνητο scooter 125 κυβικών για τις αστικές μετακινήσεις.
Ίσως σε τελική ανάλυση το πραγματικό ερώτημα δεν είναι το αν τελικά τα ηλεκτρικά scooter αντικαταστήσουν τα βενζινοκίνητα για τις αστικές μετακινήσεις, αλλά το πότε θα συμβεί αυτό. Οι τεχνολογίες εξελίσσονται ταχύτατα και η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται προ των λυπών. Μόνο ο χρόνος θα δείξει τι μας επιφυλάσσει το μέλλον.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Φορτίζουν εύκολα στην πρίζα του σπιτιού σου.
Τα περισσότερα ηλεκτρικά scooter της αγοράς είναι εξοπλισμένα με αποσπώμενες μπαταρίες, τις οποίες μπορείς να τις πάρεις σπίτι σου και να τις φορτίσεις εκεί. Οπότε, η απουσία πρίζας στο γκαράζ σου, δεν είναι ανασταλτικός παράγοντας για την αγορά ενός ηλεκτροκίνητου scooter. Μάλιστα, οι μπαταρίες γίνονται συνεχώς πιο μικρές και πιο ελαφρές, ενώ κάποιες είναι τροχήλατες, οπότε η μεταφορά τους είναι απλή υπόθεση.
Η αυτονομία τους είναι μεγάλο πλεονέκτημα καθώς ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα.
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετώπιζαν στο παρελθόν τα ηλεκτρικά scooter ήταν η περιορισμένη αυτονομία, που δεν σου επέτρεπε να διανύσεις ικανοποιητικές αποστάσεις. Αυτό όμως είναι κάτι που πλέον έχει ξεπεραστεί, καθώς οι μπαταρίες έχουν βελτιωθεί σημαντικά, ενώ βλέπουμε συχνά να υιοθετείται η λύση των δυο μπαταριών. Πλέον η αυτονομία τους ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα που σημαίνει ότι καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μιας αστικής μετακίνησης και εξαφανίζει το range anxiety.
Υστερούν στις επιδόσεις, καθώς έχουν μικρή τελική και δυσκολεύονται στο δικάβαλο.
Ένας τομέας που υστερούν τα ηλεκτρικά scooter απέναντι στα βενζινοκίνητα είναι αυτός των επιδόσεων. Στα περισσότερα scooter της αγοράς η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 45 – 50 χιλιόμετρα την ώρα, κάποια φτάνουν τα 70 με 80, ενώ υπάρχουν μερικά που πιάνουν τα 100, αλλά η τιμή τους δεν είναι αμελητέα. Επίσης, οι επιδόσεις τους επηρεάζονται προς το χειρότερο όταν υπάρχει δεύτερο άτομο και σε ανηφόρες με έντονη κλίση. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι χρόνοι των ρεπρίζ αυξάνονται και η τελική ταχύτητα μειώνεται.
Αντικαθιστούν άνετα βενζινοκίνητα 125άρια με μικρούς περιορισμούς.
Η πρακτικότητα και η ευκολία χειρισμών είναι ένας από τους βασικούς λόγους που θα επιλέξει κάποιος ένα scooter. Τα ηλεκτρικά δεν υστερούν καθόλου σε αυτό τον τομέα καθώς διαθέτουν αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, ο οποίος μπορεί να είναι περιορισμένος λόγω της μπαταρίας, επίπεδο πάτωμα, γάντζο και ντουλαπάκια στην ποδιά. Υπάρχει όμως και ένας τομέας που τα ηλεκτρικά ξεπερνούν τα βενζινοκίνητα και αυτός δεν είναι άλλος από τον εξοπλισμό. Τα περισσότερα διαθέτουν LED φωτιστικά σώματα και διαφορετικά modes λειτουργίας, ενώ συχνά βλέπουμε όπισθεν και cruise control. Αν εξαιρέσουμε το κομμάτι των επιδόσεων, όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι μπορούν εύκολα να αντικαταστήσουν ένα βενζινοκίνητο scooter 125 κυβικών για τις αστικές μετακινήσεις.
Ίσως σε τελική ανάλυση το πραγματικό ερώτημα δεν είναι το αν τελικά τα ηλεκτρικά scooter αντικαταστήσουν τα βενζινοκίνητα για τις αστικές μετακινήσεις, αλλά το πότε θα συμβεί αυτό. Οι τεχνολογίες εξελίσσονται ταχύτατα και η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται προ των λυπών. Μόνο ο χρόνος θα δείξει τι μας επιφυλάσσει το μέλλον.