Στο δρόμο

Στο δρόμο

Το Forza 125 διαφέρει και στο δρόμο σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όπου δείχνει και σε αυτό το κομμάτι τα premium μονοπάτια που ακολουθεί. Η αρχή γίνεται από τη θέση οδήγησης που είναι αρκετά ξεκούραστη, κάτι που οφείλεται και στο τιμόνι πλάτους 750 χλστ., με τον αναβάτη να μην έχει λόγο να παραπονεθεί για την γωνία των γονάτων ή το διαθέσιμο χώρο για τα πέλματα ακόμα κι αν είναι πάνω από το μέσο όρο σε ύψος.


Ταυτόχρονα το τιμόνι προσφέρει τον απαραίτητο μοχλό για να ελίσσεσαι ανάμεσα από το αυτοκίνητα, ενώ το μεταξόνιο των 1.505 χλστ., αν και ελαφρώς μακρύ για την κατηγορία, θα προσφέρει την ευστάθεια που θα απαιτήσουν διαδρομές κοντά στην τελική ταχύτητα του scooter. Στο πάτημα της μίζας, ο κινητήρας θα πάρει μπροστά σχεδόν αθόρυβα χάρη στο σύστημα ΑCG και θα δώσει το καλύτερο του εαυτό στις μεσαίες και χαμηλές ταχύτητες, όπου και αξιοποιεί το περισσότερο χρονικό διάστημα ο μέσος αναβάτης πόλης.

Η γραμμικότητα του μοτέρ και το άπλωμα της ισχύς σε όλο το φάσμα επιτρέπει στο μοντέλο να έχει ικανοποιητικές επιδόσεις για την κατηγορία του. Στις μετρήσεις μας είδαμε ότι χρειάζεται 6,2 δλ. για να κάνει το 0-50 χλμ./ώρα, η οποία είναι η πιο βασική μέτρηση στα 125 κ. εκ. αφού επιτρέπει την άμεση απομάκρυνση από το φανάρι και θέλει 11,1 δλ. για το 40-80 χ.α.ω. δείχνοντας τη «ψυχή» που έχει στο μεσαίο φάσμα, ενώ η τελική του μπορεί να ξεπεράσει και τα 110 χλμ./ώρα. Στο κομμάτι των επιδόσεων βοηθάει και το ραφιναρισμένο CVT κιβώτιο, το οποίο παραμένει ήσυχο ακόμα και σε ψηλές στροφές.

Οι αναρτήσεις βγάζουν τη premium φιλοσοφία του μοντέλου, ισορροπώντας έντεχνα μεταξύ άνεσης και απόδοσης, καθώς διαχειρίζονται μαεστρικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ακόμα και με 2 αναβάτες, και ταυτόχρονα θα προσφέρουν την πρόσφυση και στην αυτοπεποίθηση που χρειάζεται στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Σε αυτό βοηθάει και το Honda Selectable Torque Control (HSTC) που επεμβαίνει όταν νιώσει ότι ο πίσω τροχός ολισθαίνει, προσφέροντας επιπλέον ασφάλεια, με την ένδειξη «Τ» να αναβοσβήνει όταν μπαίνει σε λειτουργία.

Σε υψηλό επίπεδο κινείται και το σύστημα πέδησης, με τα φρένα να έχουν ισχυρό πρώτα δάγκωμα και να σταματάνε με ασφάλεια το scooter, μιας και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας χρειάζονται 30,3 μ. για να ακινητοποιηθεί από τα 80 χλμ./ώρα, ενώ το ABS θα επέμβει μόνο σε ακραίες συνθήκες. Για το τέλος αφήσαμε την ηλεκτρική ζελατίνα που αποδείχτηκε για άλλη μια φορά άκρως πρακτική, αφού η δροσιά και η προστασία από τον αέρα είναι μόλις ένα πάτημα του κουμπιού μακριά.
 

Σελίδα 1Honda Forza 125 - Test
Σελίδα 2Σχεδίαση-Ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Ανεση- Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας
Σελίδα 5Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Σελίδα 6Στο δρόμο
Σελίδα 7Η άποψή μας
Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά
Σελίδα 9Επιδόσεις
BEST BUY
EUROLAMP