Η Honda έκανε το μεγάλο «μπαμ» το 1969, με την CB750, η Kawasaki ακολούθησε το 1973 με την Ζ1 και ενεπλάκη στην μάχη για την καλύτερη μοτοσυκλέτα του κόσμου. Παράλληλα, η Suzuki και η Yamaha, έκαναν τα δικά τους βήματα. Η Honda, όμως, δεν είχε σκοπό να καταθέσει τα όπλα και ανέθεσε στους μηχανικούς της, να δημιουργήσουν εκ νέου, μια «καλύτερη μοτοσυκλέτα στον κόσμο». Τον «βασιλέα των βασιλέων» των δικύκλων.
Η ανάπτυξη της μοτοσυκλέτας είχε ήδη ξεκινήσει από το 1972, με την αποστολή να δημιουργηθεί η καλύτερη μοτοσυκλέτα της εποχής. Η Goldwing ήταν σχεδιασμένη από μηχανικούς, με «μηχανικούς» σκοπούς και όχι με προτεραιότητα το στυλ ή το μάρκετινγκ. Στην καρδιά του, χτυπούσε ένας 4κύλινδρος Boxer κινητήρας, μια λύση που ωφέλησε το κέντρο βάρους και την ομαλότητα λειτουργίας. Η τελική μετάδοση ήταν με άξονα, ενώ η τροφοδοσία γινόταν από καρμπυρατέρ –η χρήση ψεκασμού έπεσε στο τραπέζι, αλλά απορρίφθηκε γιατί θα έκανε δύσκολες τις γρήγορες επισκευές από τον ίδιο τον αναβάτη! Το ρεζερβουάρ καυσίμου βρισκόταν πίσω, ενώ το «ψεύτικο» τεπόζιτο στην ορθόδοξη θέση, φιλοξένησε χώρο αποθήκευσης και αρκετά από τα μηχανολογικά εξαρτήματα της Goldwing. H μοτοσυκλέτα είχε ηλεκτρική μίζα, αλλά και… αποσπώμενη μανιβέλα σε περίπτωση που χρειαζόταν!
Η επιτυχία της μοτοσυκλέτας ήταν άμεση. Η GL1000 απέδιδε 80 ίππους και μπορούσε, σε επίπεδο επιδόσεων, να ανταγωνιστεί την κορυφαία Kawasaki Z1 της εποχής, με πιο πολιτισμένη απόδοση. Την πέδηση της αναλάμβαναν δύο υδραυλικά δισκόφρενα. Aνετη, καλοζυγισμένη παρά τα σχεδόν 300 κιλά της, ογκώδης και με δυνατότητα να κρατά μεγάλες ταχύτητες, η GL1000 γνώρισε μεγάλη επιτυχία στον χώρο του τουρισμού. Πόσο κόστιζε; Το 1975, μπορούσες να την αγοράσεις με 3.000 δολάρια, τα οποία αντιστοιχούν σε περίπου 15.700 δολάρια σήμερα. Η νέα «καλύτερη μοτοσυκλέτα του κόσμου» είχε γεννηθεί, συγκεντρώνοντας διακρίσεις από τον τύπο και τους αναβάτες και κάνοντας πολλές πωλήσεις.
Το 1980, έκανε ντεμπούτο η νέα γενιά του Goldwing, ονόματι GL1100. Μαζί με τις αρκετές μηχανολογικές αλλαγές, που έφεραν αύξηση στον κυβισμό της, χρήση αερανάρτησης (!!) και ελαστικών Tubeless, η GL1100 έφερε και νέες εκδόσεις. Η Interstate, ήταν η πρώτη έκδοση της Goldwing που «ντύθηκε» με πλήρες fairing, εξοπλίστηκε με πλαϊνές βαλίτσες και Top Case αλλά και ηχοσύστημα. Η ίδια έκδοση, για το 1983, έφερε και… ασύρματο CB! H μοτοσυκλέτα ανανεώθηκε ξανά, το 1983, φτάνοντας τα 1.200 κυβικά, όμως ήταν φανερό ότι η Goldwing χρειαζόταν μια δυνατή ανανέωση για να ξεφύγει και από τον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό της.
Η τρίτη γενιά, ονόματι GL1200.
Το 1987 γεννήθηκε η GL1500, η μοτοσυκλέτα που ίσως έχει εδραιωθεί στο μυαλό των περισσότερων, όταν ακούς το όνομα Golwding. Επρόκειτο για μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα, ανασχεδιασμένη πλήρως και μεγαλύτερη σε όλα. Βασική διαφορά, ήταν η χρήση ενός εξακύλινδρου Boxer κινητήρα, με κυβισμό 1.500 κυβικών και ισχύος 100 αλόγων. Το επίπεδο εξοπλισμού της νέας GL1500 ήταν φυσικά κορυφαίο, ενώ η μοτοσυκλέτα διακρίθηκε για την ροπή του μοτέρ της, την κορυφαία άνεση και την ποιότητα κύλισης της. Το 2001, ήρθε μια ακόμα αύξηση του κυβισμού της Goldwing, στα 1.800 κυβικά, ενώ η μοτοσυκλέτα πήρε μια ακόμα ανανέωση στην σχεδίαση της.
Το 2018, η Honda ανακοίνωσε την νέα και πιο εξελιγμένη Goldwing όλων των εποχών. Στην 6η γενιά της πλέον, η Goldwing χρησιμοποιεί έναν ολοκαίνουργιο Boxer 6 κυλίνδρων, που αποδίδει 126 ίππους και 17,3 kgm ροπής, ενώ πλέον διαθέτει και ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων –το γνωστό DCT της Honda. Σημαντική αλλαγή είναι η υιοθέτηση της ανάρτησης τύπου Hossack στο εμπρός μέρος, που αντικαθιστά το πιρούνι και επιτρέπει στην μοτοσυκλέτα, να διαχειριστεί μεγαλύτερες δυνάμεις από το αυξημένο βάρος της, άρα προσφέροντας και καλύτερη συμπεριφορά. Φυσικά, στην εποχή της τεράστιας τεχνολογικής έκρηξης, η Goldwing του σήμερα δεν μπορεί παρά να δηλώνει το παρόν, χρησιμοποιώντας όλες τις δυνατότητες που προσφέρει η συνδεσιμότητα με τα κινητά τηλέφωνα του σήμερα.