ICE Concept: Τρικύλινδρος V κινητήρας από την Honda με ηλεκτρικό κομπρέσορα!
- Τρικύλινδρος V κινητήρας 75°, με πολύ μαζεμένες διαστάσεις
- Ηλεκτρικός κομπρέσορας, πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα
- Βρίσκεται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο της εξέλιξης
HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!
Τρικύλινδρος V κινητήρας 75°, με πολύ μαζεμένες διαστάσεις
Η Honda μόλις παρουσίασε στην Διεθνή Έκθεση EICMA έναν πρωτοποριακό τρικύλινδρο V κινητήρα με ηλεκτρικό κομπρέσορα και περιεχόμενη γωνία 75°, για τον οποίο αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες στο άμεσο μέλλον. Το νέο εγχείρημα της ιαπωνικής εταιρείας ονομάζεται "ICE Concept", δηλαδή Concept κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η "αρχιτεκτονική" του κινητήρα έρχεται κοντά σε αυτή δύο μοντέλων της χρήσης εποχής της μοτοσυκλέτας, όπου οι κατασκευαστές πειραματίζονταν, άνευ περιορισμών και ορίων. Ο λόγος γίνεται για το αγωνιστικό Honda NS 500 των Grand Prix, που είχε 2 κάθετους και έναν οριζόντιο κύλινδρο, με το οποίο ο Freddie Spencer κατέκτησε το 1983 το παγκόσμιο πρωτάθλημα, αλλά και το δίχρονο NS 400 R που βγήκε στην παραγωγή λίγο αργότερα και είχε έναν κάθετο κύλινδρο και δύο οριζόντιους. Το δεύτερο μπορούσες να το αγοράσεις για τον δρόμο, ενώ και οι δύο κινητήρες είχαν περιεχόμενη γωνία 90°. Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν υδρόψυκτο, τετράχρονο φυσικά V 75°, που οι Ιάπωνες ισχυρίζονται ότι έχει εντυπωσιακά μαζεμένες διαστάσεις τόσο κατά μήκος όσο και εγκάρσια.
Ηλεκτρικός κομπρέσορας, πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα
Το πιο αλλόκοτο στοιχείο του κινητήρα παρόλα αυτά δεν είναι η διάταξή του, αλλά ο ηλεκτρικός κομπρέσορας, ο οποίος μπαίνει για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα. Αυτός δεν λειτουργεί σαν τους κλασικούς κομπρέσορες που γνωρίζουμε και κινούνται μηχανικά μαζί με τον στρόφαλο του κινητήρα, ή σαν το turbo που λειτουργεί χάρη στην ορμή των καυσαερίων στην εξαγωγή. Διαθέτει μία συσκευή ικανή να ρυθμίζει την πίεση του αέρα στην εισαγωγή ανεξάρτητα από τις στροφές του κινητήρα. Σύμφωνα με την Honda αυτό προσφέρει "εκπληκτική απόδοση ροπής ακόμα και στις χαμηλές στροφές". Ταυτόχρονα ο ηλεκτρικός κομπρέσορας αφήνει στους σχεδιαστές του κινητήρα μεγάλη ελευθερία ως προς την διάταξη των μερών του, επιτρέποντάς τους να αφοσιωθούν στην συγκέντρωση των μαζών όσο το δυνατό πιο κεντρικά, ώστε να έχει μικρές διαστάσεις, βελτιώνοντας επακολούθως και την οδηγική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε, ότι με αυτή την διάταξη ο ηλεκτρικός κομπρέσορας δεν απαιτεί την προσθήκη ενός intercooler.
Βρίσκεται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο της εξέλιξης
Ο νέος αυτός κινητήρας έχει σχεδιαστεί από το μηδέν και προορίζεται για μεσαίου και μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτες, δίνοντας τεράστιες δυνατότητες στον κατασκευαστή, για να αναπτύξει μοτοσυκλέτες σε όλες τις κατηγορίες (supersport, sport touring, adventure, naked), εμπλουτίζοντας έτσι την γκάμα της. Το πρωτότυπο έκθεμα στο Μιλάνο, αποκτά ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο με μία σπορ γεωμετρία και ένα μονόμπρατσο ψαλίδι, χωρίς όμως να διευκρινίζεται εάν το πλαίσιο αυτό θα φτάσει στην παραγωγή ή χρησιμοποιείται απλώς για δοκιμές. Ταυτόχρονα δεν γνωρίζουμε ούτε το πότε ο κινητήρας θα βγει στην παραγωγή. Πιθανότατα σύντομα, διότι το πρωτότυπο φαίνεται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο της εξέλιξης με την Honda να κάνει την εξής δήλωση: "Η ανάπτυξη αυτού του τεχνολογικού στολιδιού θα συνεχιστεί ώσπου να φτάσει σε μία σειρά μοντέλων παραγωγής, ώστε να ικανοποιεί τον στόχο με τον οποίο πάντοτε η Honda κατασκεύαζε τα μοντέλα της κατά νου: «Να δίνει σε κάθε μοτοσυκλετιστή την ευκαιρία να απολαμβάνει την απίστευτη χαρά της κατοχής μίας μοτοσυκλέτας»". Μπορεί να είδαμε πως η Honda έχει στο πλάνο της να φέρει στην αγορά σωρεία νέων ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το 2030, αλλά από ότι φαίνεται η φλόγα των κινητήρων εσωτερικής καύσης δεν σβήνει, δίνοντας ελπίδα στους "παραδοσιακούς" Petrolheads. Η επένδυση της εταιρείας σε έναν θερμικό κινητήρα αποτελεί τεκμήριο πως η ανάπτυξή τους δεν θα σταματήσει, αφήνοντας πολλές προσδοκίες για το μέλλον.