Αν είχαμε το προηγούμενο S 1000 RR και διαβάζαμε το δελτίο τύπου της BMW για το νέο μοντέλο, θα μας έπιανε η ψυχή μας. 'Απειρες βελτιώσεις παντού, φοβερά gadget, μείον 4 κιλά, και 4 έξτρα άλογα. Μούρλια!
Αρχίζουμε το κομμάτι για το εντυπωσιακότατο νέο BMW S 1000 RR με μία ένσταση. Είναι βέβαια νωρίς, πάντως τολμούμε να πούμε πως δεν είμαστε σίγουροι όσον αφορά στα νέα φωτιστικά σώματα. Ο παλαιότερος θυμίζουμε είχε επίσης 2 προβολείς, τον ένα στρογγυλό, και τον άλλο «μάτι της γάτας». Ο νέος έχει και τους 2 σε στιλ ματιού αιλουροειδούς, με τον ένα να είναι... μακρύτερος, και να δείχνει λες και έχει ανασηκώσει το S 1000 RR το φρύδι του. Πιθανότατα βέβαια με τον καιρό να το συνηθίσουμε, ή ακόμα και να αλλάξουμε γνώμη.
Πέρα από τις αισθητικές αλλαγές, δηλαδή το νέο φέρινγκ, το νέο προβολέα, και το νέο τελικό (ούτε αυτό μας τρελαίνει σε εμφάνιση, είναι όμως 3 κιλά ελαφρύτερο), το S 1000 RR έχει αλλάξει εκ βάθρων! Τέσσερα άλογα δυνατότερο, αλλά ταυτόχρονα πιο ροπάτο, και πιο φιλικό στον αναβάτη, με βελτιωμένα εσωτερικά κινητήρα, και νέα, πιο γραμμική καμπύλη απόδοσης.
Νέο πλαίσιο, με νέα γεωμετρία (ίχνος, κάστερ, μεταξόνιο, έδραση ψαλιδιού), για καλύτερο κράτημα, και ακριβέστερη πληροφόρηση. Βελτιωμένες σε απόδοση είναι όμως και οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, με κερασάκι το Dynamic Damping Control (βλ. HP4) στον προαιρετικό εξοπλισμό. Τρεις χάρτες ανάφλεξης στο στάνταρ εξοπλισμό, συν 2 ακόμη στον προαιρετικό (Pro riding mode, που περιλαμβάνει και launch control, ρυθμιζόμενο κόφτη για τη διέλευση από τα pits). Βελτιωμένο Traction Control με αισθητήρα κλίσης της μοτοσικλέτας, Race ABS, και ASC, ενώ το S 1000 RR του 2015 αποτελεί την πρώτη Superbike μοτοσικλέτα με… cruise control, στον προαιρετικό εξοπλισμό. Νέα είναι η καλωδίωση, ελαφρύτερη η μπαταρία, βελτιωμένες οι ενδείξεις των οργάνων, δυνατότεροι σε επεξεργαστική ισχύ οι αισθητήρες,
Ας δούμε επιγραμματικά τα δυνατά σημεία του νέου BMW S 1000 RR
Αυξημένη ιπποδύναμη, κατά 4 άλογα, στους 199hp/13.500σαλ., και στα 11,6 κιλά ροπής στις 10.500.
Πιο εύκολη στην οδήγηση, λόγω της αυξημένης ροπής από τις 5.000σαλ., και λόγω της πιο γραμμικής απόδοσης. Ανάμεσα στις 9.500-12.000σαλ. υπάρχει ένα χρήσιμο «πλάτωμα» κορύφωσης της ροπής.
Επανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή, με νέα γεωμετρία αυλών, νέο εκκεντροφόρο εισαγωγής, και ακόμα πιο ελαφριές βαλβίδες εισαγωγής.
Νέο σύστημα εισαγωγής με κοντύτερους αυλούς, μεγαλύτερο φίλτρο αέρα, και full E-Gas σύστημα ride by wire στο γκάζι.
Ελαφρύτερη κατά 4 κιλά, στα 204 κιλά με γεμάτο ρεζερβουάρ.
Νέο σύστημα εξάτμισης, 3 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο.
Χάρτες Rain, Sport, Race στο στάνταρ εξοπλισμό.
Πακέτο Pro riding mode στον προαιρετικό εξοπλισμό, με 2 ακόμη χάρτες (Slick και… User, για να φτιάξει τον χάρτη ο αναβάτης στα μέτρα του).
Launch Control, για βέλτιστες εκκινήσεις, στο πακέτο Pro riding mode.
Pit-lane speed limiter, κόφτης για διέλευση από τα pits (Pro riding mode).
Νέο, ελαφρύτερο πλαίσιο, με βελτιωμένο… «χαρμάνι» ακαμψίας και ευκαμψίας, για καλύτερη πρόσφυση, μεγαλύτερη ακρίβεια και πιο καθαρή πληροφόρηση.
Βελτιωμένη γεωμετρία πλαισίου, για καλύτερο κράτημα, αυξημένη πρόσφυση, και βελτιωμένο feedback στο όριο.
Πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, με βελτιστοποιημένη αρνητική έκταση ελατηρίου (negative spring travel) για μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στις στροφές, και μεγαλύτερη ευελιξία.
Βελτιωμένη έκδοση Dynamic Damping Control (DDC).
Race ABS με βελτιωμένες ρυθμίσεις.
DTC Traction Control με ρυθμίσεις 7 +/- σταδίων.
HP Gear Shift Assist Pro (shifter) για ταχύτατες αλλαγές δίχως συμπλέκτ.
Νέο ηλεκτρικό σύστημα, με πιο δυνατό box αισθητήρων, και ελαφρύτερη μπαταρία.
Ηλεκτρονικός έλεγχος ταχύτητας, για να μην υπερβαίνετε τα όρια ταχύτητας!
Πιο εξελιγμένα όργανα, με περισσότερες λειτουργίες, και πιο μεγάλο όγκο πληροφοριών.
Νέα φέρινγκ, και νέοι προβολείς.
Σε 2 χρώματα, Racing Red (κόκκινο) και Light White (λευκό). Πάντως στο site της η BMW έχει και φωτό από S 1000 RR σε μαύρο χρώμα.