Η Kawasaki έμεινε πιστή στην παράδοσή που την θέλει να παρουσιάζει μοτοσικλέτες ορόσημα όσον αφορά τις επιδόσεις τους. Με σχεδόν 300 ίππους, η έκδοση H2R του νέου «τουρμπάτου» Ninja είναι μία από αυτές.
Ας αρχίσουμε από τα «κακά» νέα, αν μπορεί να πει κανείς κάτι τέτοιο ακόμη και σε εισαγωγικά για την παρουσίαση μιας μοτοσικλέτας που προκαλεί ανατριχίλα με τις επιδόσεις της. Η έκδοση H2R είναι η ειδική έκδοση του ολοκαίνουριου Ninja H2, η οποία δεν βγάζει άδεια κυκλοφορίας αφήνοντας ως περιβάλλον χρήσης μόνο την πίστα. Το Ninja H2, η μοτοσικλέτα που θα μπορεί να κυκλοφορεί κανονικά στους δρόμους, θα κάνει επίσημα την εμφάνισή της στην ερχόμενη EICMA.
Επιστρέφοντας στο Ninja H2R, το πρώτο πράγμα για το οποίο μπορεί να μιλήσει κανείς είναι η άκρως εντυπωσιακή και «απειλητική» (για τις άλλες μοτοσικλέτες ίσως…) σχεδίασή του. Με το H2R η Kawasaki ήθελε να προσφέρει «αίσθηση επιτάχυνσης που κανένας αναβάτης δεν είχε νιώσει στο παρελθόν», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά. Με τους σχεδόν 300 ίππους που αποδίδει ο 4κύλινδρος των 998 κ.εκ. (296 σύμφωνα με την Bridgestone, που εξέλιξε το ελαστικά του) οι Ιάπωνες μάλλον το πέτυχαν, εφόσον μιλάμε για μοτοσικλέτα παραγωγής.
Τρία είναι τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το νέο Η2R, πέρα από το γεγονός ότι αυτό είναι ένα πολύ από τα σημαντικότερα μοντέλα των τελευταίων ετών για την ίδια την Kawasaki και για αυτό το λόγο φέρει το ιστορικό έμβλημα (River Mark το αποκαλεί η Kawasaki) της ιαπωνικής εταιρίας.
Το πρώτο είναι ο ολοκαίνουριος 4κύλινδρος κινητήρας που δεν απέχει σε διαστάσεις από έναν ατμοσφαιρικό αντίστοιχου κυβισμού. Ο υπερσυμπιεστής του είναι τελικά μηχανικός με φτερωτή. Αυτό σημαίνει ότι παίρνει κίνηση από το στρόφαλο και όχι από τα καυσαέρια της εξάτμισης. Το όφελος από αυτή την επιλογή είναι η εξαφάνιση του turbo lag, της αρχικής υστέρησης στην λειτουργία του turbo, όταν ο στρόφαλος περιστρέφεται με χαμηλές στροφές. Ο αέρας φτάνει σε αυτόν μέσω του γνωστού Ram Air, το οποίο έχει τοποθετηθεί στο καλύτερο δυνατό σημείο ώστε να «ρουφά» όσο το δυνατό περισσότερο αέρα. Ο υπερσυμπιεστής σχεδιάστηκε εσωτερικά από την Kawasaki και δημιουργήθηκε αποκλειστικά για χρήση σε μοτοσικλέτα σε συνεργασία με την εταιρίαGas Turbine & Machinery του ομίλου.
Το δεύτερο έχει να κάνει με το ολοκαίνουριο ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα και το εξίσου εντυπωσιακό αλουμινένιο μονόμπρατσο ψαλίδι με γεωμετρία και κοντό μεταξόνιο που δεν απέχει πολύ από εκείνη μιας sport μοτοσικλέτας-δεν ανακοινώθηκε προς το παρόν. Για να πετύχει η Kawasaki υψηλά επίπεδα σταθερότητας στις υψηλές ταχύτητες δημιούργησε το ανθρακονημάτινο φέρινγκ με τις αεροτομές που βλέπετε στις φωτογραφίες, το τρίτο δηλαδή και εξίσου σημαντικό κομμάτι για τη νέα μοτοσικλέτα της ιαπωνικής εταιρίας. Το χεράκι της σε αυτό έβαλε και το τμήμα αεροδιαστημικής της Kawasaki.
Το Ninja H2R σίγουρα μας αναστάτωσε όλους και αποτελεί τον καλύτερο προπομπό της μοτοσικλέτας που θα μπορεί να κυκλοφορήσει νόμιμα στους δρόμους, την οποία περιμένουμε με την ίδια αγωνία!