Η Ducati 916 δεν χρειάζεται σχεδόν καθόλου συστάσεις. Ένα έργο τέχνης, κυριολεκτικά και μεταφορικά, του Massimo Tamburini αλλά και των μηχανικών της Ducati, η 916 παρουσιάστηκε το 1994 και πήγε το παιχνίδι των superbikes ένα βήμα παραπέρα.
Με τις τιμές των αυθεντικών 916 να έχουν πάρει την ανιούσα για τα καλά, δεν γνωρίζουν όλοι την ιστορία των… «ακάθαρτων» παιδιών του εργοστασίου του Borgo Panigale, των οποίων την εμφάνιση επηρέασε (ή, σύμφωνα με άλλους, κατέστρεψε) ένας νόμος.
Υποχρεωτικό το μονό, τετράγωνο εμπρός φανάρι σε Αυστραλία και Ελβετία!
Το 1997, υπήρχε νόμος σε ισχύ, στην Αυστραλία και την Ελβετία, ο οποίος ανέφερε πως: Όλες οι φωτιστικές δέσμες (θέσεως-διασταυρώσεως-πορείας) που εξέπεμπε η μοτοσυκλέτα, έπρεπε να παράγονται σε ένα και μόνο, ορθογωνικό, σώμα. Απαγορευόταν ή χρήση διπλών φωτιστικών σωμάτων, ούτε και ο διαχωρισμός των λειτουργιών τους, ενώ αυτός ο νόμος ίσχυε και για τα φώτα των αυτοκινήτων. Η Ducati, για να διαθέσει τις 916 στις χώρες αυτές, αναγκάστηκε να κατασκευάσει μια εκδοχή τους η οποία έφερε αυτό το… απαίσιο τετράγωνο φανάρι. Κι όμως, παρά το ότι προφανώς το αποτέλεσμα διέφερε παρασάγγας από το αισθητικό κόσμημα του Tamburini, αυτή η έκδοση της 916 εξασφάλισε την μοναδικότητα της.
Ένα κομμάτι πουλήθηκε έναντι 17.500 δολαρίων
Ενδεικτική της μοναδικότητας του μοντέλου, ακόμα και στην λιγότερο «αισθητικά αρεστή» εκδοχή της, αποτελεί η είδηση περί της πώλησης μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας σε δημοπρασία. Το μοντέλο άλλαξε χέρια, μέσω της ιστοσελίδας Collectingcars.com, στην τιμή των 17.500 δολαρίων!