Το γνωστό εν σειρά δικύλινδρο μοτέρ που ξέρουμε από τα ER και Versys έχει δεχτεί αλλαγές ώστε να ταιριάζει καλύτερα με τον cruiser χαρακτήρα του Vulcan. Για αυτό το λόγο τοποθετήθηκαν εκκεντροφόροι με διαφορετικό, πιο ήπιο προφίλ και ανασχεδιάστηκαν οι αυλοί εισαγωγής ώστε να υπάρχει ακόμη περισσότερη ροπή στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας.
Με τη διάμετρο των σωμάτων του ψεκασμού να ανέρχεται στα 38 χλστ., η απόδοσή του ανέρχεται στους 61 ίππους (από 69) στις 7.500 σ.α.λ. και η ροπή στα 6,4 kgm στις 6.600 στροφές ανά λεπτό. Στην πράξη, το μοτέρ δείχνει να ταιριάζει κουτί στον χαρακτήρα του Vulcan.
Η μείωση της δύναμης δεν πρόκειται να απασχολήσει κανένα αφού οι επιδόσεις που προσφέρει ο υγρόψυκτος κινητήρας όχι μόνο επαρκούν αλλά ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια της κατηγορίας σε σημείο που κάνουν το Vulcan διασκεδαστικό. Είναι ένα απόλυτα σύγχρονο σύνολο, εύστροφο και πολιτισμένο σε λειτουργία, με την ελαστικότητα να συγκαταλέγεται στα δυνατά του σημεία.
Η ισχύς αποδίδεται γραμμικά, ενώ η ροπή κάνει με φιλικό τρόπο αισθητή την παρουσία της ήδη από το μεσαίο φάσμα λειτουργίας. Η μανέτα του συμπλέκτη είναι μαλακή και δεν κουράζει στη συνεχή χρήση και το μόνο που απαιτεί συνήθεια είναι οι σχετικά μεγάλες διαδρομές του επίσης μαλακού στη χρήση λεβιέ των ταχυτήτων ο οποίος έχει και μια σχετική ασάφεια στο κούμπωμα.
Στα ιδιαίτερα θετικά στοιχεία του κινητήρα περιλαμβάνεται και η κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τα 4,5 λίτρα/100 χλμ. σε μικτές συνθήκες. Μια ιδιαίτερα χαμηλή τιμή που ταιριάζει γάντι στον commuter χαρακτήρα του Vulcan. Να σημειώσουμε τέλος ότι η μοτοσικλέτα της Kawasaki προσφέρεται και με κιτ περιορισμού ιπποδύναμης για αναβάτες με δίπλωμα κατηγορίας Α2.