Στη Jerez ο Jorge Lorenzo επέστρεψε στις παλιές καλές του συνήθειες, κάνοντας δοκιμαστικά, pole και αγώνα προσωπική υπόθεση. Δεύτερος τερμάτισε ο τραυματίας Marquez, και 3ος ο Rossi, γιορτάζοντας 200 βάθρα!
Ήταν άραγε λόγω των υπογραφών που έπεσαν πριν λίγες ημέρες μεταξύ Lorenzo και Yamaha, επιβεβαιώνοντας την παραμονή του μεγάλου Ισπανού αναβάτη στην ομάδα των τριών διαπασών; Μήπως έφταιγε η παρουσία του Ισπανού πρώην βασιλιά Juan Carlos, μπροστά στον οποίο ήθελε να αναδειχθεί ο Jorge; Τον τσίμπησε μύγα; Ουδείς γνωρίζει με ακρίβεια τους λόγους για τους οποίους ο Lorenzo λες και ξύπνησε απότομα από τον "λήθαργο" που είχε πέσει, επιστρέφοντας στις απόλυτες παρουσίες-μονολόγους που μας είχε συνηθίσει παλαιότερα.
Ταχύτερος σε όλα τα δοκιμαστικά πλην των FP4, ενώ στα τελευταία δοκιμαστικά, για τη διαδικασία της pole position, ο Jorge Lorenzo έσπασε τα χρονόμετρα. Μπήκε αγριεμένος στην πίστα, και με το καλημέρα έθεσε τον απόλυτο χρόνο. Κατόπιν βγήκε έξω, αφήνοντας τους υπόλοιπους να προσπαθούν μάταια να πιάσουν το χρόνο του. Και λίγο πριν τελειώσει η διαδικασία, μπήκε ξανά μέσα, τσακίζοντας το χρόνο του, και μαζί με αυτόν το ρεκόρ της πίστας του Jerez! Κυρίες και κύριοι, ο Jorge Lorenzo είναι ο πρώτος αναβάτης μοτοσικλέτας που γύρισε στο Jerez κάτω από το 1.38 (1.37.910)! Αδιαμφισβήτητος, ρέκορντμαν, και pole man. Το ρεσιτάλ του έμελλε να έχει ανάλογη συνέχεια στον αγώνα.
Αυτοκρατορική ήταν η απόδοση του Lorenzo στον βαρετό κατά τα άλλα αγώνα, αφού κανείς δεν μπόρεσε να τον πλησιάσει ή να τον αμφισβητήσει, και με χρόνους που δεν έπεσαν ποτέ κάτω από το 1.41, είδε πρώτος και με διαφορά την καρό σημαία, σπάζοντας και το ρεκόρ αγώνα, με χρόνο 1.38.735, επτά δέκατα ταχύτερος από το προηγούμενο ρεκόρ του ίδιου, που είχε θέσει το 2013! Ήταν η καλύτερη ίσως απάντηση στους κριτικούς του πρώην πρωταθλητή, καθώς μετά την κακή του απόδοση στους πρώτους τρεις αγώνες, όπου δεν είχε καταφέρει να ανέβει στο βάθρο, αρκετοί είχαν βιαστεί να τον ξεγράψουν.
Άριστη και η απόδοση του Marc Marquez, ειδικά αν υπολογίσει κανείς πως έτρεχε με σπασμένο δαχτυλάκι στο χέρι μετά από ατύχημα σε προπόνηση dirt-track, όταν έπεσε, και στη συνέχεια επερχόμενος αναβάτης του πάτησε το χέρι! Μάλιστα οι μηχανικοί του HRC είχαν μετασκευάσει το γκριπ της μοτοσικλέτας του Marquez, ώστε να μην χρειάζεται να λυγίσει πολύ τα δάχτυλα του. Ο ίδιος δήλωσε πως στο τέλος του αγώνα υπέφερε από arm-pump, ενώ δεν θέλησε να αποδώσει τη δεύτερη θέση του στον τραυματισμό του, λέγοντας πως "ο Jorge ήταν απλώς ταχύτερος".
Ο Valentino Rossi προσπάθησε να φτάσει το Marquez και να παλέψει για τη 2η θέση, όμως όταν ο τελευταίος είδε τις ταμπέλες από τα pits που τον προειδοποιούσαν πως ο Rossi τον πλησίαζε, κατάφερε να βρει αποθέματα δυνάμεων και να απομακρυνθεί ξανά, μην αφήνοντας το Rossi να επαναλάβει την προσπέραση της Αργεντινής. Με την τρίτη του θέση στο βάθρο, ο "γιατρός" σημείωσε ένα ακόμη ρεκόρ στη θρυλική καριέρα του, αφού έγινε ο πρώτος αναβάτης GP που ανέβηκε σε 200 βάθρα! Σημειώστε πως ο Ιταλός είχε ξεκινήσει τους αγώνες, από την κατηγορία των 125 κ.εκ., στο αυστριακό GP του 1996, ενώ ο δεύτερος μετά τον GOAT σε βάθρα είναι ο επίσης θρύλος Giacomo Agostini, με 159.
Η Ducati δεν τα πήγε καλά στην Ισπανία, με τον Andrea Dovizioso να κάνει ένα φοβερό... "δώρο" στον Rossi, καθώς είχε μια έξοδο, μπήκε και πάλι στον αγώνα στην 25η θέση, και τελικά τερμάτισε 9ος, δίνοντας έτσι μια μεγάλη βαθμολογική ανάσα στο Rossi. Καλύτερα τα πήγε ο Andrea Iannone, που παρά τα όποια προβλήματα που συνάντησε, είχε πιο σταθερή απόδοση για να τερματίσει 6ος.
Πίσω από τους Lorenzo, Marquez και Rossi, στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο ανεβασμένος Crutchlow, που μπορεί να μην επανέλαβε την επίδοση του στην Αργεντινή, όταν ανέβηκε για πρώτη φορά με τη νέα του ομάδα (Honda LCR) στο βάθρο, παρόλα αυτά έδειξε ωριμότητα και έδρεψε πολύτιμους βαθμούς -βρίσκεται 6ος στο πρωτάθλημα, τρεις μόλις βαθμούς πίσω από τον Iannone.
Πέμπτος στο Jerez βρέθηκε ο Pol Espargaro που κέρδισε τη μάχη με τον αδελφό του Aleix (μια από τις ελάχιστες μάχες του αγώνα), αφήνοντας τον αναβάτη της ECSTAR Suzuki 7ο.
Ενδέκατος βρέθηκε ο Maverick Vinales της Suzuki, ενώ συνεχίστηκε η εξέλιξη και βελτίωση της μοτοσικλέτας της Aprilia, με τον Aalvaro Bautista να παίρνει ένα πόντο (15ος), και τον Marco Melandri να τερματίζει 19ος.
Πλέον το πρωτάθλημα παίρνει φωτιά, καθώς Lorenzo και Marquez κάνουν τα come-back τους, και η συνέχεια προμηνύεται άκρως ενδιαφέρουσα!