MotoGP Le Mans: Δηλώσεις πρωταγωνιστών πριν τον αγώνα
|
Marquez, Quartarraro, Mir, Petrucci λένε τα πράγματα με το όνομά τους πριν τον αγώνα του Le Mans
• Πανευτυχής ο Danilo Petrucci που επιστρέφει σε μια αγαπημένη πίστα όπου έχει στεφθεί «βρεγμένος» νικητής. Γλαφυρά περιγράφοντας την τηλεφωνική πρόσκληση του αγωνιστικού τμήματος: «Μου πήρε δέκα δευτερόλεπτα να δεχθώ την πρόταση συμμετοχής από την Ducati»...
...συνέχισε με έναν ποταμό ενθουσιωδών επιθετικών προσδιορισμών για τη νέα GP23, για χάρη της οποίας υλοποιείται το όνειρό του να την οδηγήσει. Πάντα προσγειωμένος και χαμηλού προφίλ διατήρησε τις προσδοκίες στο minimum σε σχέση με το τελικό αποτέλεσμα. Με τον Danilo όμως ποτέ δεν ξέρεις. Ειδικά σε έναν αγώνα με τον χαρακτήρα του Sprint.
• Κατόπιν των προ ημερών σχολίων Lorenzo ότι θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά τον Quartararo και την Yamaha εάν συνεχιζόταν η συνεργασία του με το εργοστάσιο ως test rider, ο Ισπανός αναβάτης έλαβε πληρωμένη απάντηση από τον Γάλλο στην χθεσινή συνέντευξη τύπου στο Le Mans.
«Δεν γνωρίζω πόσα test πραγματοποίησε ο Jorge τότε, αλλά, εάν δεν κάνω λάθος, την τελευταία φορά που ο Lorenzo έκανε test ήταν το 2020 και τότε δεν ήμουν καν εργοστασιακός οδηγός (σ.σ. Petronas Yamaha SRT). Νέος στην κατηγορία, μάθαινα και δεν μπορούσα να πιέσω πραγματικά. Αυτό όμως που θυμάμαι είναι ότι οι χρόνοι του ήταν μακράν αργοί. Φυσικά ο Jorge ανήκει στην ομάδα των θρύλων, έχει κατακτήσει πολλούς τίτλους, όμως δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να οριοθετήσει μεγάλες αλλαγές στη μοτοσυκλέτα. Ο Cal (Crutchlow) είναι πραγματικά ενθουσιώδης, πιέζουμε προς την ίδια κατεύθυνση και προσπαθούμε από κοινού να αλλάξουμε κάπως την νοοτροπία των Ιαπώνων μηχανολόγων με κατεύθυνση το ιταλικό στυλ. Ναι, δεν είναι εύκολη δουλειά όλο αυτό, όμως νομίζω ότι το δυσκολότερο κομμάτι για την εξέλιξη της Μ1 είναι ο χρόνος που απαιτείται. Βήμα το βήμα βελτιωνόμαστε».
• Για τον αγώνα στο Le Mans, ο Quartararo περιέγραψε για άλλη μια φορά τις δυσκολίες που βιώνει: «Ο ανταγωνισμός κινείται αλματωδώς, ενώ εμείς χάνουμε και τα πλεονεκτήματά μας (λόγω διάταξης κινητήρα), την σταθερότητα και την γωνιακή μας ταχύτητα. Αυτά μας δυσκολεύουν χρόνο με τον χρόνο όλο και περισσότερο. Κάναμε κάποιες βελτιώσεις στο σύστημα τροφοδοσίας που αύξησαν μεν την δύναμη του κινητήρα, όμως είχαμε απώλειες σε άλλους τομείς. Όλα αυτά συνηγορούν στο να επαναπροσδιορίσουμε την βάση εκκίνησής μας».
• Ο Marc Marquez είναι έτοιμος για το αγωνιστικό τριήμερο, αφού κρίθηκε από το ιατρικό επιτελείο της οργάνωσης απολύτως υγιής και έτοιμος για τον αγώνα στο Le Mans. Πόσο μάλλον που απαλλάχθηκε της περίφημης ποινής του από το συμβούλιο εφετών. Διευκρίνισε ότι η αντίρρησή του δεν αφορούσε την πρωτόδικη ποινή των δύο γύρων, αφού ούτως ή άλλως ήταν δικό του λάθος ο εμβολισμός. Η διαμαρτυρία η δική του και της ομάδας του αφορούσε την μεταβολή της ποινής δύο ημέρες μετά. Ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής έχει ήδη χάσει φέτος την Αργεντινή, το Τέξας και την Ισπανία κατόπιν του γνωστού του τραυματισμού στο δεξί μετακάρπιο στο Portimao, σε εκείνο το ευφάνταστο εγχείρημα να χωθεί στην εσωτερική του Martin, να χάσει τον έλεγχο από την επαφή και στη συνέχεια, ανεξέλεγκτος πλέον, να εμβολίσει τον προπορευόμενο Oliveira. Στην χθεσινή συνάντησή του με τα ΜΜΕ διευκρίνισε ότι δεν έχει ιδιαίτερες προσδοκίες όσον αφορά το αγωνιστικό μέρος αφού δεν έχει οδηγήσει μοτοσυκλέτα από τον αγώνα στην Πορτογαλία και είναι εντελώς αγύμναστος εξ αιτίας της ιδιομορφίας του τραύματος. Ωστόσο, θα εξαντλήσει τον χρόνο δοκιμάζοντας, δεδομένου ότι συνολικά το testing του HRC έχει μείνει πίσω.
Παραλλήλως με τις όποιες ίσως δυσκολίες επανένταξης αντιμετωπίσει ο Marquez σύμφωνα με τα λεγόμενά του, στο ίδιο μοτίβο υπήρξαν και οι δηλώσεις Mir: «Είμαι σε μια χρονική στιγμή που η αυτοπεποίθησή μου δεν βρίσκεται στο καλύτερο δυνατό σημείο. Βίωσα μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο από τα τέλη της περσινής αγωνιστικής χρονιάς».
Το ερώτημα που «βασανίζει» το press room είναι αν κατ αρχήν θα δοκιμάσουν οι αναβάτες του HRC (και στη συνέχεια θα τρέξουν σε κάποιον από τους δύο αγώνες του τριημέρου) το πλαίσιο της Kalex. Περισσότερο διευκρινιστικός ήταν στις δηλώσεις του ο Alberto Puig.
• Στο ίδιο μοτίβο με τον 93 κινήθηκαν και οι δηλώσεις του team manager της Repsol Honda Alberto Puig στο σύνολό τους. Αυτό που τον ενόχλησε δεν ήταν η πρωτόδικη απόφαση, η οποία ήταν «πεντακάθαρη». Όπως είπε επί λέξει: «Όμως αυτή που ακολούθησε δύο ημέρες αργότερα δεν ήταν αποσαφηνητική της πρώτης. Ήταν ξεκάθαρα στην προσέγγισή της μια ριζικά διαφορετική απόφαση. Και ακριβώς αυτό επιβεβαίωσε το Εφετείο με το σκεπτικό του». Επιβεβαίωσε δε ότι τουλάχιστον σήμερα Παρασκευή, πρώτη ημέρα των δοκιμών στο Le Mans θα δοκιμαστεί από τους δύο αναβάτες (Marquez και Mir) το πλαίσιο της Kalex.
• Ο Pedro Acosta ρωτήθηκε για το μέλλον του στο MotoGP δεδομένου του -βάσει συμβολαίου- πλεονεκτήματος επιλογής της ΚΤΜ έως τον Ιούνιο. Η απάντησή του διπλωματική και συγχρόνως «αμείλικτη». Δήλωσε ότι χρωστά πολλά στην ΚΤΜ, η οποία τον έχει βοηθήσει πολύ στην ανέλιξή του, του έχει προσφέρει το καλύτερο δυνατό υλικό και το τεχνικό επιτελείο έχει συντελέσει απεριόριστα στην επιτυχημένη πορεία του. Συνεπώς το εργοστάσιο έχει τον πρώτο λόγο και επιθυμεί η συνεργασία τους να συνεχιστεί και στο MotoGP εάν αυτό προκύψει. Και κατέληξε: «Η επιλογή θα είναι είτε στους πορτοκαλί είτε στους κόκκινους»!
• Μια που ο Bastianini δεν είναι ακόμη έτοιμος για να συμμετάσχει στο Le Mans (θα τον αντικαταστήσει ο Petrucci) και δεδομένου ότι ήταν ο νικητής της περσινής χρονιάς στη συγκεκριμένη πίστα αποφάσισε να δώσει οδηγίες προς ναυτιλλομένους μέσω του Instagram, τις οποίες διέκρινε σε τρεις βασικούς κανόνες:
Πρώτον: προσπάθεια για δυνατό φρενάρισμα πριν τις στροφές γιατί είναι πολύ σημαντική η ολίσθηση με τον πίσω τροχό για την ορθή είσοδο στην στροφή,
Δεύτερον: Είναι εξίσου σημαντικές οι αλλαγές διεύθυνσης και ο εξαιρετικά μαλακός χειρισμός του γκαζιού. Εάν ακολουθηθεί επιθετικότερος τρόπος οδήγησης τότε η μοτοσυκλέτα θα αρνηθεί να υπακούσει,
Τρίτον: Θα πρέπει τα φρένα να «τσαρουχώνονται» στην είσοδο και το γκάζι να ανοίγει το νωρίτερο δυνατόν στην έξοδο. Το καλύτερο δε σημείο προσπεράσματος είναι μεταξύ Κ1 και Κ2, όπου η αλλαγή διεύθυνσης δίνει την δυνατότητα για προσπέρασμα.
...συνέχισε με έναν ποταμό ενθουσιωδών επιθετικών προσδιορισμών για τη νέα GP23, για χάρη της οποίας υλοποιείται το όνειρό του να την οδηγήσει. Πάντα προσγειωμένος και χαμηλού προφίλ διατήρησε τις προσδοκίες στο minimum σε σχέση με το τελικό αποτέλεσμα. Με τον Danilo όμως ποτέ δεν ξέρεις. Ειδικά σε έναν αγώνα με τον χαρακτήρα του Sprint.
• Κατόπιν των προ ημερών σχολίων Lorenzo ότι θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά τον Quartararo και την Yamaha εάν συνεχιζόταν η συνεργασία του με το εργοστάσιο ως test rider, ο Ισπανός αναβάτης έλαβε πληρωμένη απάντηση από τον Γάλλο στην χθεσινή συνέντευξη τύπου στο Le Mans.
«Δεν γνωρίζω πόσα test πραγματοποίησε ο Jorge τότε, αλλά, εάν δεν κάνω λάθος, την τελευταία φορά που ο Lorenzo έκανε test ήταν το 2020 και τότε δεν ήμουν καν εργοστασιακός οδηγός (σ.σ. Petronas Yamaha SRT). Νέος στην κατηγορία, μάθαινα και δεν μπορούσα να πιέσω πραγματικά. Αυτό όμως που θυμάμαι είναι ότι οι χρόνοι του ήταν μακράν αργοί. Φυσικά ο Jorge ανήκει στην ομάδα των θρύλων, έχει κατακτήσει πολλούς τίτλους, όμως δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να οριοθετήσει μεγάλες αλλαγές στη μοτοσυκλέτα. Ο Cal (Crutchlow) είναι πραγματικά ενθουσιώδης, πιέζουμε προς την ίδια κατεύθυνση και προσπαθούμε από κοινού να αλλάξουμε κάπως την νοοτροπία των Ιαπώνων μηχανολόγων με κατεύθυνση το ιταλικό στυλ. Ναι, δεν είναι εύκολη δουλειά όλο αυτό, όμως νομίζω ότι το δυσκολότερο κομμάτι για την εξέλιξη της Μ1 είναι ο χρόνος που απαιτείται. Βήμα το βήμα βελτιωνόμαστε».
• Για τον αγώνα στο Le Mans, ο Quartararo περιέγραψε για άλλη μια φορά τις δυσκολίες που βιώνει: «Ο ανταγωνισμός κινείται αλματωδώς, ενώ εμείς χάνουμε και τα πλεονεκτήματά μας (λόγω διάταξης κινητήρα), την σταθερότητα και την γωνιακή μας ταχύτητα. Αυτά μας δυσκολεύουν χρόνο με τον χρόνο όλο και περισσότερο. Κάναμε κάποιες βελτιώσεις στο σύστημα τροφοδοσίας που αύξησαν μεν την δύναμη του κινητήρα, όμως είχαμε απώλειες σε άλλους τομείς. Όλα αυτά συνηγορούν στο να επαναπροσδιορίσουμε την βάση εκκίνησής μας».
• Ο Marc Marquez είναι έτοιμος για το αγωνιστικό τριήμερο, αφού κρίθηκε από το ιατρικό επιτελείο της οργάνωσης απολύτως υγιής και έτοιμος για τον αγώνα στο Le Mans. Πόσο μάλλον που απαλλάχθηκε της περίφημης ποινής του από το συμβούλιο εφετών. Διευκρίνισε ότι η αντίρρησή του δεν αφορούσε την πρωτόδικη ποινή των δύο γύρων, αφού ούτως ή άλλως ήταν δικό του λάθος ο εμβολισμός. Η διαμαρτυρία η δική του και της ομάδας του αφορούσε την μεταβολή της ποινής δύο ημέρες μετά. Ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής έχει ήδη χάσει φέτος την Αργεντινή, το Τέξας και την Ισπανία κατόπιν του γνωστού του τραυματισμού στο δεξί μετακάρπιο στο Portimao, σε εκείνο το ευφάνταστο εγχείρημα να χωθεί στην εσωτερική του Martin, να χάσει τον έλεγχο από την επαφή και στη συνέχεια, ανεξέλεγκτος πλέον, να εμβολίσει τον προπορευόμενο Oliveira. Στην χθεσινή συνάντησή του με τα ΜΜΕ διευκρίνισε ότι δεν έχει ιδιαίτερες προσδοκίες όσον αφορά το αγωνιστικό μέρος αφού δεν έχει οδηγήσει μοτοσυκλέτα από τον αγώνα στην Πορτογαλία και είναι εντελώς αγύμναστος εξ αιτίας της ιδιομορφίας του τραύματος. Ωστόσο, θα εξαντλήσει τον χρόνο δοκιμάζοντας, δεδομένου ότι συνολικά το testing του HRC έχει μείνει πίσω.
Παραλλήλως με τις όποιες ίσως δυσκολίες επανένταξης αντιμετωπίσει ο Marquez σύμφωνα με τα λεγόμενά του, στο ίδιο μοτίβο υπήρξαν και οι δηλώσεις Mir: «Είμαι σε μια χρονική στιγμή που η αυτοπεποίθησή μου δεν βρίσκεται στο καλύτερο δυνατό σημείο. Βίωσα μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο από τα τέλη της περσινής αγωνιστικής χρονιάς».
Το ερώτημα που «βασανίζει» το press room είναι αν κατ αρχήν θα δοκιμάσουν οι αναβάτες του HRC (και στη συνέχεια θα τρέξουν σε κάποιον από τους δύο αγώνες του τριημέρου) το πλαίσιο της Kalex. Περισσότερο διευκρινιστικός ήταν στις δηλώσεις του ο Alberto Puig.
• Στο ίδιο μοτίβο με τον 93 κινήθηκαν και οι δηλώσεις του team manager της Repsol Honda Alberto Puig στο σύνολό τους. Αυτό που τον ενόχλησε δεν ήταν η πρωτόδικη απόφαση, η οποία ήταν «πεντακάθαρη». Όπως είπε επί λέξει: «Όμως αυτή που ακολούθησε δύο ημέρες αργότερα δεν ήταν αποσαφηνητική της πρώτης. Ήταν ξεκάθαρα στην προσέγγισή της μια ριζικά διαφορετική απόφαση. Και ακριβώς αυτό επιβεβαίωσε το Εφετείο με το σκεπτικό του». Επιβεβαίωσε δε ότι τουλάχιστον σήμερα Παρασκευή, πρώτη ημέρα των δοκιμών στο Le Mans θα δοκιμαστεί από τους δύο αναβάτες (Marquez και Mir) το πλαίσιο της Kalex.
• Ο Pedro Acosta ρωτήθηκε για το μέλλον του στο MotoGP δεδομένου του -βάσει συμβολαίου- πλεονεκτήματος επιλογής της ΚΤΜ έως τον Ιούνιο. Η απάντησή του διπλωματική και συγχρόνως «αμείλικτη». Δήλωσε ότι χρωστά πολλά στην ΚΤΜ, η οποία τον έχει βοηθήσει πολύ στην ανέλιξή του, του έχει προσφέρει το καλύτερο δυνατό υλικό και το τεχνικό επιτελείο έχει συντελέσει απεριόριστα στην επιτυχημένη πορεία του. Συνεπώς το εργοστάσιο έχει τον πρώτο λόγο και επιθυμεί η συνεργασία τους να συνεχιστεί και στο MotoGP εάν αυτό προκύψει. Και κατέληξε: «Η επιλογή θα είναι είτε στους πορτοκαλί είτε στους κόκκινους»!
• Μια που ο Bastianini δεν είναι ακόμη έτοιμος για να συμμετάσχει στο Le Mans (θα τον αντικαταστήσει ο Petrucci) και δεδομένου ότι ήταν ο νικητής της περσινής χρονιάς στη συγκεκριμένη πίστα αποφάσισε να δώσει οδηγίες προς ναυτιλλομένους μέσω του Instagram, τις οποίες διέκρινε σε τρεις βασικούς κανόνες:
Πρώτον: προσπάθεια για δυνατό φρενάρισμα πριν τις στροφές γιατί είναι πολύ σημαντική η ολίσθηση με τον πίσω τροχό για την ορθή είσοδο στην στροφή,
Δεύτερον: Είναι εξίσου σημαντικές οι αλλαγές διεύθυνσης και ο εξαιρετικά μαλακός χειρισμός του γκαζιού. Εάν ακολουθηθεί επιθετικότερος τρόπος οδήγησης τότε η μοτοσυκλέτα θα αρνηθεί να υπακούσει,
Τρίτον: Θα πρέπει τα φρένα να «τσαρουχώνονται» στην είσοδο και το γκάζι να ανοίγει το νωρίτερο δυνατόν στην έξοδο. Το καλύτερο δε σημείο προσπεράσματος είναι μεταξύ Κ1 και Κ2, όπου η αλλαγή διεύθυνσης δίνει την δυνατότητα για προσπέρασμα.
Δηλώσεις πριν τον αγώνα του Le Mans
Marquez, Quartarraro και Mir λένε τα πράγματα με το όνομά τους,
την ώρα που ο Petrucci πετάει στα σύννεφα και ο τραυματίας
Bastianini δίνει οδηγίες προς ναυτιλλομένους