Περίοδος καλοκαιρινής ραστώνης, όμως οι εξελίξεις και (κυρίως) η σεναριολογία τρέχουν με ταχύτητες μεγαλύτερες του MotoGP.
Όπως συνηθίζεται κάθε αγωνιστική χρονιά, η καλοκαιρινή διακοπή αποτελεί περίοδο έντονης δραστηριότητας των παραγόντων των ομάδων. Οι «επιτελικοί» καταστρώνουν τα σχέδια δράσης για την επόμενη φάση που ξεκινά στις αρχές Αυγούστου, οι μηχανολόγοι δοκιμάζουν στα εργαστήρια νέες επινοήσεις και οι managers των αναβατών βρίσκονται σε μόνιμη κίνηση στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν ένα «καλύτερο αύριο» για τους πελάτες τους (και τον εαυτό τους).
Σύμφωνα, λοιπόν, με ιταλικά δημοσιεύματα (των οποίων βασική πηγή αποτελεί ο, έως «τα μπούνια χωμένος» στα παρασκηνιακώς δρώμενα του paddock, Carlos Pernat) ο Alex Rins, κατόπιν του πρόσφατου σοβαρού τραυματισμού του, μάλλον αναθεωρεί τις επιλογές του και αναζητά μια καλύτερη τύχη, στην προσπάθειά του να αποφύγει τις επώδυνες για τους αναβάτες σχεδιαστικές επιλογές του HRC. Στα πλαίσια αυτά ξεκίνησαν off the record διαβουλεύσεις με την Yamaha, οι οποίες έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένη πρόταση στο τραπέζι. Αν μη τι άλλο, σΆ ένα τέτοιο ενδεχόμενο α/ ο Rins γνωρίζει απ` έξω και ανακατωτά τους τετρακύλινδρους εν σειρά κινητήρες κατόπιν της εξάχρονης εμπλοκής του με την Suzuki, όπου πέτυχε αρκετές διακρίσεις και β/ αναβαθμίζεται και πάλι σε εργοστασιακό αναβάτη.
Εάν αυτό συμβεί, ο Franco Morbidelli μένει χωρίς ομάδα, ωστόσο ο ίδιος έχει δηλώσει στους Ιταλούς δημοσιογράφους ότι εντός της καλοκαιρινής ραστώνης όλα θα ξεκαθαρίσουν σε σχέση με το μέλλον του. Πάντως, «κάτω από το τραπέζι», έχει εκμυστηρευτεί στους συμπαθούντες αυτόν κονδυλοφόρους ότι θα ήθελε την επόμενη χρονιά να οδηγεί Ducati (και ποιος δεν θα ήθελε…). Η μόνη πόρτα που ανοίγει προς αυτήν την κατεύθυνση (προς το παρόν) είναι αυτή της ομάδας Gresini, στην θέση του Di Giannantonio. Ωστόσο, κυκλοφορεί έντονα η φήμη ότι πιθανόν η θέση θα καταληφθεί από τον φετινό διεκδικητή του τίτλου στη Moto2, τον Tony Arbolino.
Δεδομένης της έντονης κινητικότητας που παρουσιάζει το paddock αυτή την εποχή σε σχέση με την τελική σύνθεση των ομάδων το 2024, τις υπαναχωρήσεις, τα τεχνικά αδιέξοδα, την πληθώρα τραυματισμών, τους υπό εκκόλαψη νέους κανονισμούς για την επόμενη χρονιά και τα πιθανολογούμενα concessions, όλα μαζί συνθέτουν ένα εκρηκτικό μίγμα πιθανών εξελίξεων που ουδείς δύναται να προβλέψει.
Και ο Carmelo καλά κρατεί. Είτε έτσι, είτε αλλιώς εφευρίσκει τρόπους να ιντριγκάρει το διεθνές ενδιαφέρον (και τα επενδυτικά κεφάλαια απανταχού της γης).
Τεχνικών διευκολύνσεων συνέχεια
Όσο περνούν οι ημέρες βγαίνουν στην φόρα όλο και περισσότερες λεπτομέρειες. Τα όσα έχουν ήδη δημοσιευθεί προέκυψαν από «διαδρομισμούς» εντέχνως διαρρεύσαντες στα media από κύκλους της Dorna. Αφού προέκυψαν τα σχετικά δημοσιεύματα και καταγράφηκαν οι πρώτες αντιδράσεις, ο Ezpeleta ο νεότερος (Carlos) άνοιξε τα χαρτιά της Οργάνωσης στον ραδιοφωνικό σταθμό της Καταλονίας, δηλώνοντας απερίφραστα ότι η Dorna εργάζεται για να βοηθήσει Honda και Yamaha να «ξεκολλήσουν» από το τέλμα.
Η προσπάθεια εντοπίζεται στην προσαρμογή του πλαισίου διευκολύνσεων στα σημερινά δεδομένα, ούτως ώστε να επωφεληθούν καταλλήλως τα ιαπωνικά εργοστάσια. Το πως παραμένει ένα μυστήριο, δεδομένου ότι, όπως αποκαλύπτεται, οι εμπλεκόμενες με το MotoGP ομάδες δεν έχουν ιδέαν περί του θέματος. Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του Paolo Ciabatti όταν ρωτήθηκε σχετικώς από τα ιταλικά ΜΜΕ.
Εν ολίγοις, είπε ότι α/ δεν έχει ιδέαν περί του θέματος, β/ μάλλον προτίμησαν οι άνθρωποι της Οργάνωσης να μιλήσουν με τα ΜΜΕ παρά με τους κατασκευαστές, γ/ θα έπρεπε να τεθεί το θέμα στην Επιτροπή των Grand Prix (μέλη της οποίας είναι η Dorna, η FIM, η IRTA και η MSMA και δ/ θα πρέπει να καθοριστούν με ακρίβεια ποιοι θα είναι οι όροι συμμετοχής στο πρόγραμμα και το περιεχόμενό του.
Στη συνέχεια, στην επισήμανση των δημοσιογράφων ότι στην Επιτροπή η Ένωση Κατασκευαστών μειοψηφεί, η παρατήρησή του ήταν ότι το να προκληθούν αλλαγές χωρίς την συγκατάθεσή τους δεν είναι ωραίο και θα πρέπει να μην ευεργετηθούν υπερβολικά αυτοί που δεν έκαναν την δουλειά τους σωστά όπως οι υπόλοιποι. Ασφαλώς και όλες οι εργοστασιακές ομάδες έχουν τον δικό τους λόγο στην πίστα, όχι όμως αυτοί που εργάσθηκαν σκληρά και αποδοτικά ουσιαστικώς να τιμωρηθούν. Στο MotoGP θα πρέπει να επικρατεί η αξιοκρατία. Και κατέληξε:
«Εμείς, όπως η Aprilia και η ΚΤΜ, φθάσαμε εδώ εργαζόμενοι σκληρά και σεβόμενοι τους κανονισμούς, ενώ τα ιαπωνικά εργοστάσια αδυνατούσαν να παρακολουθήσουν τον ρυθμό μας. Είμαστε διατεθειμένοι να αξιολογήσουμε την όποια πρόταση, υπό την προϋπόθεση ότι θα αποβεί αποδοτική για όλους τους κατασκευαστές που μπορεί να βρεθούν σε ανάλογη θέση στο μέλλον και να μην αφορά (η πρόταση) κάποιον προσωπικά» φωτογραφίζοντας βεβαίως – βεβαίως τον Marc Marquez.
Μόλις αρχίσαμε…