MotoGP test Jerez: Η VR46 στην κορυφή
Διαβάστε αναλυτικά που δόθηκε βαρύτητα από κάθε εργοστάσιο μετά τον αγώνα της Κυριακής.
Όσο οι τεχνολογίες στο MotoGP εξισώνονται, τόσο σημαντικότερο ρόλο αποκτούν τα εντός της αγωνιστικής περιόδου tests. Ακριβώς το αντίθετο πράττει η FIM και η Dorna, στα πλαίσια, δήθεν, του περιορισμού του κόστους. Όταν αναλώνονται εκατοντάδες εκατομμύρια στην αεροσήραγγα και στον σχεδιασμό αεροδυναμικών λύσεων είναι μάλλον υποκριτικό να επικαλείται η διοργάνωση παρόμοιους λόγους για τον περιορισμό των δοκιμών.
Πέραν δε της καλπάζουσας τεχνολογικής διεύρυνσης, η οποία αναμφίβολα απαιτεί δοκιμαστικό πεδίο εφαρμογής, άλλο ένα «θύμα» της υποτιθέμενης λιτότητας των διοργανωτών είναι η Michelin, η οποία τρέχει και δεν φθάνει, αφού είναι αναγκασμένη να βασισθεί μόνον στα δεδομένα που παράγουν οι αγωνιστικές συναντήσεις.
Κι έτσι, οι πτώσεις και οι τραυματισμοί καλά κρατούν. Απομένουν να μπουν στο πρόγραμμα οι συνεδρίες των τεχνικών επιτελείων με ψυχολόγους (στην καλύτερη περίπτωση) ή ψυχιάτρους (στην χειρότερη).
Δύο είναι τα προγραμματισμένα tests για φέτος. Το πρώτο έγινε χθες Πρωτομαγιά στην πίστα της Jerez και το δεύτερο πρόκειται να γίνει στο Misano μετά τον αγώνα (11 Σεπτεμβρίου).
• Ducati
Στο box της Ducati και των «θυγατρικών» της υπήρχε ηρεμία. Ο μεν Bagnaia ανάλωσε τον χρόνο του δοκιμάζοντας τα νέα μακρύτερης διαδρομής πιρούνια της Ohlins, για τα οποία όμως εξέφρασε ενστάσεις διότι ναι μεν του δίνουν βελτιωμένη αίσθηση στα φρένα, όμως του κρύβουν τα όρια του μπροστινού ελαστικού στις καμπές, οι δε υπόλοιποι αναβάτες των δορυφορικών ομάδων ασχολήθηκαν με διαφορετικά setups. Ο Luca Marini έδειξε περισσότερο προβληματισμένος σε σχέση με τους υπόλοιπους διότι δεν κατόρθωσε να βρει ρυθμίσεις που να του εμπνέουν εμπιστοσύνη στις Κ4 και Κ8 (δηλαδή στις παρατεταμένες αριστερές).
• Yamaha
Δύο διαφορετικά πλαίσια για Quartararo και Morbidelli. Ο πρώην αγωνιζόμενος και νυν ρεπόρτερ (στο motogp.com) Simon Crafar ανέφερε πως το ένα από τα πλαίσια αυτά το έχει δει να ξαναδοκιμάζεται σε προηγούμενα test. Ο Γάλλος αναβάτης συμμετείχε κατά την διάρκεια του τριημέρου με νέο ψαλίδι, το οποίο διατήρησε καθΆ όλη την διάρκεια του test της Δευτέρας, ενώ το απόγευμα ολοκλήρωσε αρκετούς γύρους με νέα εξάτμιση. Στον Morbidelli ανέθεσαν οι «μπλε» να δοκιμάσει αεροδυναμικά βοηθήματα με μεγαλύτερες «επιφάνειες επίδρασης» και φαρδύτερους αεραγωγούς.
• Aprilia
Στο στρατόπεδο της Aprilia το πρόγραμμα δομήθηκε σε δύο άξονες, έναν για κάθε ομάδα (εργοστασιακή και δορυφορική). Στο box των Espargaro και Vinales ολόκληρη η ημέρα αναλώθηκε σε εφαρμογές ποικίλων setups, ενώ οι δύο αναβάτες πραγματοποίησαν δεκάδες δοκιμές σε εκκινήσεις, ο μεν Vinales για να εξοικειωθεί με το σύστημα (με το οποίο τα έχει κάνει σαλάτα έως τώρα) και ο Aleix διότι και στις τέσσερεις εκκινήσεις του σαββατοκύριακου έφθασε στην Κ1 πολύ αργά.
Στην δορυφορική, ο Lorenzo Savadori πήρε την θέση του τραυματισμένου Oliveira και ολοκλήρωσε σχεδόν πενήντα γύρους καταγραφής δεδομένων, ενώ ήταν ένας από τους ελάχιστους που είχαν πτώση κατά την διάρκεια της ημέρας, ενώ με το ίδιο πρόγραμμα συμπλήρωσε εβδομήντα γύρους ο Raul Fernandez.
• KTM
Η ΚΤΜ σε εγρήγορση δεν άφησε λεπτό ανεκμετάλλευτο. Το διαφορετικής σχεδίασης fairing με το οποίο συμμετείχε ο Dani Pedrosa κατά την διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου πέρασε στα χέρια των Binder και Miller, ενώ ο Dani δοκίμασε μια ελαφρώς τροποποιημένη έκδοση στην καρίνα του ίδιου fairing. Ο Ισπανός αναβάτης είχε πολλή δουλειά χθες, δεδομένου ότι συμπλήρωσε αρκετούς γύρους με ένα νέας σχεδίασης πλαίσιο. Η ομάδα του Herve Poncharal δια χειρός Augusto Fernandez επίσης δοκίμασε επί 69 γύρους το νέο αεροδυναμικό κοστούμι, ενώ ο Jonas Folger αφοσιώθηκε στην εξοικείωσή του με τη μοτοσυκλέτα, δεδομένης της παρατεταμένης συμμετοχής του στους επόμενους γύρους του πρωταθλήματος (αφού η επανεμφάνιση του Pol Espargaro μάλλον θα αργήσει).
Σημαντική παρατήρηση: καθΆ όλη την διάρκεια των δοκιμών της Δευτέρας, στο box της ΚΤΜ ήταν παρούσα διΆ εκπροσώπων της η Red Bull Advanced Technologies, «αδελφή» εταιρεία της Red Bull Racing, η οποία είναι υπεύθυνη για πρωτοποριακού σχεδιασμού τεχνολογία με πεδίο δοκιμών της την F1 και όχι μόνον.
• Honda
Οι «πορτοκαλί» ψάχνονται και κάνουν ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Λίγο η απουσία του Marquez, λίγο οι συχνές πτώσεις του Mir (και οι ατυχίες που τον συνοδεύουν), λίγο το σχεδιαστικό αδιέξοδο του πλαισίου, όλα μαζί έχουν δημιουργήσει ένα εφιαλτικό τοπίο. Το Austin ήταν ένα ευχάριστο σύντομο διάλειμμα που περισσότερο οφειλόταν στις ειδικές ικανότητες του Rins στις αριστερόστροφες πίστες, αλλά και στην τολμηρή πρωτοβουλία των μηχανικών της LCR.
Ο Stefan Bradl δοκίμασε εκτεταμένα το πολυσυζητημένο πλαίσιο της Kalex, που επιτέλους έκανε την εμφάνισή του σε επίσημες δοκιμές και ο «πολλά βαρύς» Alberto Puig δήλωσε πως τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά. Ο Mir για άλλη μια φορά είχε μια πτώση τις πρώτες ώρες των δοκιμών και στη συνέχεια, όταν του δόθηκε το Kalex για test, πρόλαβε να ολοκληρώσει μόλις πέντε στροφές διότι η μοτοσυκλέτα εγκατέλειψε από κάποια τεχνική βλάβη. Πρόλαβε όμως νωρίτερα να δοκιμάσει ένα πλαίσιο που χρησιμοποιούσε μόνον ο Marc Marquez, όπως επίσης μια αναβάθμιση αεροδυναμικού βοηθήματος που χρησιμοποίησε ο Bradl στον αγώνα και αεραγωγούς υποπίεσης διαφορετικών διαμετρημάτων.
Πέραν δε της καλπάζουσας τεχνολογικής διεύρυνσης, η οποία αναμφίβολα απαιτεί δοκιμαστικό πεδίο εφαρμογής, άλλο ένα «θύμα» της υποτιθέμενης λιτότητας των διοργανωτών είναι η Michelin, η οποία τρέχει και δεν φθάνει, αφού είναι αναγκασμένη να βασισθεί μόνον στα δεδομένα που παράγουν οι αγωνιστικές συναντήσεις.
Κι έτσι, οι πτώσεις και οι τραυματισμοί καλά κρατούν. Απομένουν να μπουν στο πρόγραμμα οι συνεδρίες των τεχνικών επιτελείων με ψυχολόγους (στην καλύτερη περίπτωση) ή ψυχιάτρους (στην χειρότερη).
Δύο είναι τα προγραμματισμένα tests για φέτος. Το πρώτο έγινε χθες Πρωτομαγιά στην πίστα της Jerez και το δεύτερο πρόκειται να γίνει στο Misano μετά τον αγώνα (11 Σεπτεμβρίου).
• Ducati
Στο box της Ducati και των «θυγατρικών» της υπήρχε ηρεμία. Ο μεν Bagnaia ανάλωσε τον χρόνο του δοκιμάζοντας τα νέα μακρύτερης διαδρομής πιρούνια της Ohlins, για τα οποία όμως εξέφρασε ενστάσεις διότι ναι μεν του δίνουν βελτιωμένη αίσθηση στα φρένα, όμως του κρύβουν τα όρια του μπροστινού ελαστικού στις καμπές, οι δε υπόλοιποι αναβάτες των δορυφορικών ομάδων ασχολήθηκαν με διαφορετικά setups. Ο Luca Marini έδειξε περισσότερο προβληματισμένος σε σχέση με τους υπόλοιπους διότι δεν κατόρθωσε να βρει ρυθμίσεις που να του εμπνέουν εμπιστοσύνη στις Κ4 και Κ8 (δηλαδή στις παρατεταμένες αριστερές).
• Yamaha
Δύο διαφορετικά πλαίσια για Quartararo και Morbidelli. Ο πρώην αγωνιζόμενος και νυν ρεπόρτερ (στο motogp.com) Simon Crafar ανέφερε πως το ένα από τα πλαίσια αυτά το έχει δει να ξαναδοκιμάζεται σε προηγούμενα test. Ο Γάλλος αναβάτης συμμετείχε κατά την διάρκεια του τριημέρου με νέο ψαλίδι, το οποίο διατήρησε καθΆ όλη την διάρκεια του test της Δευτέρας, ενώ το απόγευμα ολοκλήρωσε αρκετούς γύρους με νέα εξάτμιση. Στον Morbidelli ανέθεσαν οι «μπλε» να δοκιμάσει αεροδυναμικά βοηθήματα με μεγαλύτερες «επιφάνειες επίδρασης» και φαρδύτερους αεραγωγούς.
• Aprilia
Στο στρατόπεδο της Aprilia το πρόγραμμα δομήθηκε σε δύο άξονες, έναν για κάθε ομάδα (εργοστασιακή και δορυφορική). Στο box των Espargaro και Vinales ολόκληρη η ημέρα αναλώθηκε σε εφαρμογές ποικίλων setups, ενώ οι δύο αναβάτες πραγματοποίησαν δεκάδες δοκιμές σε εκκινήσεις, ο μεν Vinales για να εξοικειωθεί με το σύστημα (με το οποίο τα έχει κάνει σαλάτα έως τώρα) και ο Aleix διότι και στις τέσσερεις εκκινήσεις του σαββατοκύριακου έφθασε στην Κ1 πολύ αργά.
Στην δορυφορική, ο Lorenzo Savadori πήρε την θέση του τραυματισμένου Oliveira και ολοκλήρωσε σχεδόν πενήντα γύρους καταγραφής δεδομένων, ενώ ήταν ένας από τους ελάχιστους που είχαν πτώση κατά την διάρκεια της ημέρας, ενώ με το ίδιο πρόγραμμα συμπλήρωσε εβδομήντα γύρους ο Raul Fernandez.
• KTM
Η ΚΤΜ σε εγρήγορση δεν άφησε λεπτό ανεκμετάλλευτο. Το διαφορετικής σχεδίασης fairing με το οποίο συμμετείχε ο Dani Pedrosa κατά την διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου πέρασε στα χέρια των Binder και Miller, ενώ ο Dani δοκίμασε μια ελαφρώς τροποποιημένη έκδοση στην καρίνα του ίδιου fairing. Ο Ισπανός αναβάτης είχε πολλή δουλειά χθες, δεδομένου ότι συμπλήρωσε αρκετούς γύρους με ένα νέας σχεδίασης πλαίσιο. Η ομάδα του Herve Poncharal δια χειρός Augusto Fernandez επίσης δοκίμασε επί 69 γύρους το νέο αεροδυναμικό κοστούμι, ενώ ο Jonas Folger αφοσιώθηκε στην εξοικείωσή του με τη μοτοσυκλέτα, δεδομένης της παρατεταμένης συμμετοχής του στους επόμενους γύρους του πρωταθλήματος (αφού η επανεμφάνιση του Pol Espargaro μάλλον θα αργήσει).
Σημαντική παρατήρηση: καθΆ όλη την διάρκεια των δοκιμών της Δευτέρας, στο box της ΚΤΜ ήταν παρούσα διΆ εκπροσώπων της η Red Bull Advanced Technologies, «αδελφή» εταιρεία της Red Bull Racing, η οποία είναι υπεύθυνη για πρωτοποριακού σχεδιασμού τεχνολογία με πεδίο δοκιμών της την F1 και όχι μόνον.
• Honda
Οι «πορτοκαλί» ψάχνονται και κάνουν ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Λίγο η απουσία του Marquez, λίγο οι συχνές πτώσεις του Mir (και οι ατυχίες που τον συνοδεύουν), λίγο το σχεδιαστικό αδιέξοδο του πλαισίου, όλα μαζί έχουν δημιουργήσει ένα εφιαλτικό τοπίο. Το Austin ήταν ένα ευχάριστο σύντομο διάλειμμα που περισσότερο οφειλόταν στις ειδικές ικανότητες του Rins στις αριστερόστροφες πίστες, αλλά και στην τολμηρή πρωτοβουλία των μηχανικών της LCR.
Ο Stefan Bradl δοκίμασε εκτεταμένα το πολυσυζητημένο πλαίσιο της Kalex, που επιτέλους έκανε την εμφάνισή του σε επίσημες δοκιμές και ο «πολλά βαρύς» Alberto Puig δήλωσε πως τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά. Ο Mir για άλλη μια φορά είχε μια πτώση τις πρώτες ώρες των δοκιμών και στη συνέχεια, όταν του δόθηκε το Kalex για test, πρόλαβε να ολοκληρώσει μόλις πέντε στροφές διότι η μοτοσυκλέτα εγκατέλειψε από κάποια τεχνική βλάβη. Πρόλαβε όμως νωρίτερα να δοκιμάσει ένα πλαίσιο που χρησιμοποιούσε μόνον ο Marc Marquez, όπως επίσης μια αναβάθμιση αεροδυναμικού βοηθήματος που χρησιμοποίησε ο Bradl στον αγώνα και αεραγωγούς υποπίεσης διαφορετικών διαμετρημάτων.