Μοτοσυκλέτα υδρογόνου αναπτύσσει και το γερμανικό ινστιτούτο IWU
Τροφοδότηση ηλεκτροκινητήρα ή κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου;
Project για την βιώσιμη και "πράσινη" μετακίνηση
Πλήρως λειτουργική μοτοσυκλέτα μέχρι το 2025
Κατάλληλες για διανομείς οι μοτοσυκλέτες αυτού του τύπου
Τροφοδότηση ηλεκτροκινητήρα ή κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου;
Είναι γνωστό πως η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο σε δίκυκλα παρουσιάζει πολύ περισσότερες προκλήσεις από ότι σε τετράτροχα και κύρια αιτία αποτελεί η έλλειψη χώρου για την ασφαλή αποθήκευσή του όπως επίσης και η ψύξη του. Οι κατασκευαστές που αναπτύσσουν υδρογονοκίνητα οχήματα καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα σε κινητήρες εσωτερικής καύσης που καίνε υδρογόνο ή σε ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από αυτό. Έτσι ενώ η κοινοπραξία των ιαπωνικών "Big Four" (Kawasaki, Yamaha, Suzuki, Honda) αναπτύσσουν concepts ακολουθώντας την πρώτη επιλογή, η BMW σε συνεργασία με τον συνέταιρό της TVS από την Ινδία εξερευνούν την δεύτερη επιλογή. Οι κατασκευαστές βέβαια δεν αποκαλύπτουν πολλά στοιχεία σχετικά με το στάδιο της εξέλιξης στο οποίο βρίσκονται.
Χαρτί πατέντας της BMW-TVS για μοτοσυκλέτα υδρογόνου από το 2022
Project για την βιώσιμη και
Τον 1η Φεβρουαρίου το Institute for Machine Tools and Forming Technology (IWU) του Fraunhofer παρουσίασε ένα project που ονομάζει Hydrocycle, μία μοτοσυκλέτα με κυψέλη υδρογόνου. Το project αυτό αναπτύσσεται σε συνεργασία του IWU με το τσέχικο τεχνικό πανεπιστήμιο (CVUT, στην Πράγα) αλλά και ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρείες όπως την WätaS Hitzetauscher Sachsen GmbH (Olbernhau), την 1to1design (Πράγα) και την UJV Rez (Husinec). Σχετικά με το project το ινστιτούτο του Fraunhofer αναφέρει: "Η Hydrocycle είναι αρωγός της ευρωπαϊκής στρατηγικής σχετικά με την υδρογονοκίνηση. Οι κανονισμοί της ΕΕ σχετικά με την μετακίνηση θέλουν την ευρεία χρήση οχημάτων υδρογόνου από το 2030 και μετά ώστε όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν να εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2050". Το IWU αναφέρεται στην μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει με την Hydrocycle: "Αν ένα κιλό υδρογόνου προσδίδει αυτονομία 100 χιλιομέτρων περίπου σε ένα αυτοκίνητο, μία δεξαμενή υδρογόνου (H2) μπορεί επίσης να τοποθετηθεί στον περιορισμένο χώρο μίας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η τοποθέτηση ενός συστήματος κυψελών καυσίμου στο πλαίσιο, το οποίο είναι αναγκαίο για την μετατροπή το υδρογόνου σε ηλεκτρική ενέργεια
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Πλήρως λειτουργική μοτοσυκλέτα μέχρι το 2025
Η κοινοπραξία έχει ορίσει προθεσμία για την ολοκλήρωση αυτού του project το τέλος του 2025: "Μέχρι το τέλος του 2025, θα έχουμε αναπτύξει μία πλήρως λειτουργική μοτοσυκλέτα, η οποία θα μπορεί να εγκριθεί από τις αυστηρές προδιαγραφές που ορίζει η ΕΕ για τα οχήματα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον δρόμο". Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας, όπως οι επιδόσεις, η αυτονομία και το βάρος της δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμα.
Κατάλληλες για διανομείς οι μοτοσυκλέτες αυτού του τύπου
Το Fraunhofer επισημαίνει πως η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να οφελήσει σε μεγάλο βαθμό και επαγγελματίες διανομείς: "Η Hydrocycle λειτουργεί και ως πηγή έμπνευσης για τον τομέα της μετακίνησης του μέλλοντος. Το δίκυκλο αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιείται από διανομείς σε αστικό περιβάλλον εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους όπως επίσης και μηδενική ηχορύπανση, ενώ διαθέτει το επιπρόσθετο πλεονέκτημα έναντι των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών του ελάχιστου χρόνου αναμονής ανεφοδιασμού και της μεγαλύτερης αυτονομίας".