Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να τα καταφέρει και στην Ελλάδα;
- Moto Lovers και Moviers οι 2 τάσεις στην Ελλάδα.
- Δεν μπορούν ακόμα να ικανοποιήσουν το 100-100 (Αυτονομία – τελική) σε χαμηλό κόστος.
- Ρεαλιστική εφαρμογή τα ηλεκτρικά με τελική 25χλμ και 45 χλμ.
- Η Επιδότηση είναι μικρή για καλά Scooter, αλλά πάλι καλά που την έχουμε.
Moto Lovers και Moviers οι 2 τάσεις στην Ελλάδα
Οι νέες τάσεις στον κόσμο δείχνουν πως ο δρόμος και της αυτοκίνησης και της αστικής motoκίνησης, αν θέλετε, θα είναι ηλεκτρικός. Στην αυτοκίνηση η εφαρμογή είναι ορατή και δημιουργούνται υποδομές, στην μοτοσυκλέτα η μόνη εφαρμογή που μοιάζει ρεαλιστική είναι αυτή της αστικής μετακίνησης δηλαδή τα ηλεκτρικά scooters.
Και ενώ στις υπόλοιπες χώρες του πλανήτη η μετάβαση γίνεται αρμονικά, στην Ελλάδα υπάρχουν δύο στρατόπεδα. Από τη μια πλευρά έχουμε τους moto lovers, οι οποίοι δεν θέλουν να ακούν για ηλεκτρικά, δεν μπορούν να φανταστούν πως μπορεί ένα ηλεκτρικό να τους καλύψει όλες τις ανάγκες και κυρίως την ευχαρίστηση. Από την άλλη μεριά, ένα νέο κίνημα ξεκινάει να δημιουργείται στην Ελλάδα, αυτό των moviers, που θα χρησιμοποιήσουν το δίκυκλο καθαρά σαν μέσο μεταφοράς και δεν τους ενδιαφέρει η ευχαρίστηση, αλλά καθαρά το τι θα πληρώσουν και τι μπορούν να γλυτώσουν από έξοδα. Σε αυτούς βρίσκει εφαρμογή η ηλεκτροκίνηση, η οποία εκμηδενίζει τα καθημερινά σου έξοδα ή αν θέλετε καλύτερα τα μειώνει στο ελάχιστο.
Δεν μπορούν ακόμα να ικανοποιήσουν το 100-100 (Αυτονομία – τελική) σε χαμηλό κόστος
Δεν είναι μυστικό πως τα ηλεκτρικά είναι ακριβότερα στην απόκτηση από τα βενιζοκίνητα, μόνο όταν βάζεις κάτω χαρτί και μολύβι μπορείς να τα βάλεις στην συζήτηση. Για να αφήσεις όμως το παπί ή το βενζινοκίνητο scooter για ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό, χρειάζεσαι ένα όχημα που να έχει αυτονομία τουλάχιστον 100 χλμ αλλά και να μπορεί να πιάσει 100χλμ για να μπορείς να κινηθείς σε όλους τους δρόμους άνετα. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τις έρευνες που έχουν κάνει οι εταιρείες ανα τον κόσμο και δείχνει να μας καλύπτει και εμάς στην Ελλάδα. Όμως αυτά τα ηλεκτρικά Scooter κοστίζουν 5-7 χιλιάρικα και σε αυτά τα λεφτά μπορείς να πάρεις πολύ καλό βενζινοκίνητο, σκεφτείτε πως ένα Beverly 300, το οποίο είναι Best Seller, κοστίζει λίγο πάνω από 5000€. Γιατί κάποιος να επιλέξει ένα ηλεκτρικό Scooter σε αυτά λεφτά; Η Απάντηση είναι γιατί θα κάνει τρομερή οικονομία και θα αποσβέσει το κόστος του, κάποια στιγμή εντελώς. Ισχύει, όμως στην Ελλάδα ακόμα δεν έχουμε αποκτήσει τέτοια συνείδησή, και μάλλον θα αργήσουμε. Δεν κοιτάμε μακροπρόθεσμα και σε συνδυασμό με την άρνησή μας να κάνουμε υποχωρήσεις, όπως το να το φορτίζεις κάθε 2-3 ημέρες, να έχεις συνέχεια το μυαλό σου στο πόσα χλμ έχεις ακόμα, η κατάσταση δεν βοηθάει στο να πάρεις απόφαση να πας σε ένα τέτοιο Scooter.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Ρεαλιστική εφαρμογή τα ηλεκτρικά με τελική 25χλμ και 45 χλμ
Εκτός ότι οδηγούνται χωρίς δίπλωμα ή με κάποια μαθήματα, το κοινό που μπορεί να τα χρησιμοποιήσει δεν υπόκειται στους μοτοσυκλετιστές, αλλά στους αυτοκινητιστές. Σε αυτούς που θέλουν να μεταφερθούν σε κοντινές αποστάσεις, για ψώνια, για δουλείες, για το καφενείο, για το …. χωριό. Να μην είναι ακριβό. Αυτά τα Scooter ξεκινάνε με την επιδότηση από τα 700-800 ευρώ, όσο ένα ηλεκτρικό ποδήλατο. Είναι πολύ ελαφριά και εύκολα στη χρήση, μπορεί να τα οδηγήσει οποιοσδήποτε και να μάθει πάνω σε αυτά ακόμα και αν … δεν ξέρει ούτε ποδήλατο. Όμως το μεγαλύτερο κοινό τους είναι αυτοκινητιστές που θέλουν να παρατήσουν το αυτοκίνητο και να μην το χρησιμοποιήσουν για λίγα χιλιόμετρα. Αν το σκεφτείτε λίγο παραπάνω, ένα τέτοιο Scooter είναι πιο εύκολο και πιο ασφαλές από ένα ποδήλατο, ακόμα και για έναν 16χρονο. Η δυνατότητα του γκαζιού και της περιορισμένης ταχύτητας, η οποία είναι ίδια με ένα ποδήλατο, χωρίς να κάνει πετάλι του δίνει την δυνάτοτητα να μπορεί να είναι ξεκούραστος και να μπορεί να αντιδράσει, σε αυτό προσθέστε τα καλύτερα λάστιχα και φρένα και έχετε το αποτέλεσμα σας.
Η Επιδότηση είναι μικρή για καλά Scooter, αλλά πάλι καλά που την έχουμε
Η επιδότηση που δίνεται είναι 30% επι της αξίας προ ΦΠΑ και το ποσό αυτό δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 1300€. Αν θέλει κάποιος να πάρει λοιπόν ένα καλό Scooter που να αντικαταστήσει ή να το χρησιμοποιήσει για καθημερινό Μέσο μετακίνησης, τα 1300 είναι λίγα. Θα πρέπει η επιδότηση να φέρνει την αξία του Scooter κάτω από αυτή του αντίστοιχου βενζινοκίνητου και τότε θα μπορούμε να μιλάμε για πραγματική άνθηση της ηλεκτροκίνησης. Αν ένα Scooter φτάσει να κάνει 2500€, και να πιάνει τα 100-100 που αναφέραμε προηγούμενος, τότε θα έχουμε ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, τουλάχιστον αστική. Βέβαια μην θεωρείτε τίποτα δεδομένο ή μην περιμένετε να φτάσει εκεί η επιδότηση, μπορεί να μην γίνει ποτέ. Δείτε το παράδειγμα της Γερμανίας, όπου κόπηκε η επιδότηση στα αυτοκίνητα μαχαίρι (βέβαια έχει ακολουθήσει πτώση 50% στις πωλήσεις). Το πιο σημαντικό είναι να υπολογίσετε την χρήση που θέλετε να κάνετε, καθώς όσο πιο πολύ το χρησιμοποιείς τοσο περισσότερο κερδίζεις και να αλλάξετε νοοτροπία. Χρησιμοποιήστε τα όπως τα κινητά, δεν τα φορτίζεις όταν τελειώσει η μπαταρία, αλλά με κάθε ευκαιρία που έχετε δίπλα σας φορτιστή. Με αυτόν τον τρόπο η αυτονομία δεν θα σας απασχολήσει πότε.