Ότι ισχυρότερο –και ακριβότερο- υπήρχε το 1968. Η Munch Mammut είναι μια από τις πιο εντυπωσιακές μοτοσυκλέτες όλων των εποχών και αδιαμφισβήτητα, ένα κατόρθωμα μηχανικής για την εποχή της.
Την δεκαετία του 60, η ανάπτυξη των μοτοσυκλετών επιδόσεων έδειξε ότι θα είναι ραγδαία τα επόμενα χρόνια, καθώς οι κατασκευαστές γίνονταν όλο και πιο τολμηροί. Τελικά, το 1969 η Honda με την CB750 θα έκανε ευρέως γνωστή, την έννοια και την φιλοσοφία του «superbike» όμως πριν από αυτό οι προσπάθειες ήταν αρκετές και τα παραδείγματα όχι αμελητέα. Μία από τις κορυφαίες μοτοσυκλέτες εκείνης της εποχής, υπήρξε και η Munch Mammut ή Mammoth, ένα χειροποίητο «κτήνος» που, για την εποχή του, ήταν ό,τι πιο εντυπωσιακό, ισχυρό και ακριβό είχε να επιδείξει η μοτοσυκλέτα.
O Friedl Munch, στην σέλα μίας Mammut. Δείτε το μέγεθος της μοτοσυκλέτας!
Πατέρας της Mammut ήταν ο Friedl Munch, ένας Γερμανός μηχανικός που δούλεψε και για την εταιρεία μοτοσυκλετών Horex. Το 1965, ίδρυσε την ομώνυμη εταιρεία και έβαλε στόχο να δημιουργήσει το πιο extreme superbike της εποχής, μετά από την επαφή του με τον Γάλλο Jean Murit, αγωνιζόμενο Sidecar. Τα επίπεδα ισχύος που ονειρευόταν ο Munch για την μοτοσυκλέτα του, απαιτούσαν την χρήση κινητήρα από… αυτοκίνητο. Όπερ και εγένετο, καθώς ο Munch απευθύνθηκε στην NSU, η οποία προσέφερε τα τετρακύλινδρα, αερόψυκτα μοτέρ των 1.000 και 1.200 κυβικών που χρησιμοποιούνταν στα μοντέλα της τότε.
Το μοντέλο των 1.200 κυβικών, που παρουσιάστηκε το 1968, απέδιδε 88 ίππους αναλαμβάνοντας να κινήσει μια μοτοσυκλέτα βάρους 292 κιλών. Μπορεί τα νούμερα να ακούγονται αστεία για σήμερα, όμως πριν από 53 χρόνια, η Mammut ήταν τόσο ισχυρή, ώστε οι τροχοί με ακτίνες της εποχής κυριολεκτικά έσπαγαν από την δύναμη! Για τον λόγο αυτό, ο Munch ανέπτυξε ζάντες από χυτό μαγνήσιο, για την χρήση με τα Mammut, μια επιλογή που αποδείχθηκε πολύ μπροστά από την εποχή της…
Οι Mammut ήταν κατασκευασμένες σε αδιανόητα ποιοτικά στάνταρντ για την εποχή, εξολοκλήρου χειροποίητες, χρησιμοποιώντας το πλαίσιο Featherbed της Norton που θεωρείτο το καλύτερο της εποχής. Όπως μάλιστα λέγεται χαρακτηριστικά, ο ίδιος ο Friedl Munch, δοκίμαζε τις μοτοσυκλέτες του μία-μία, πριν τις παραδώσει στους πελάτες του.
Η μοτοσυκλέτα έκλεψε τις εντυπώσεις για την εποχή, όχι μόνο για την ισχύ της, αλλά και για το κτηνώδες μέγεθος της –κάποτε, το downsizing δεν ήταν επιλογή… Παράλληλα, λόγω της χειροποίητης φύσης της, πολύ λίγες Mammut κατασκευάστηκαν και ήταν όλες πανάκριβες. Συγκεκριμένα, γίνεται λόγος για μόλις 478 κομμάτια παγκοσμίως, που την εποχή εκείνη το καθένα κόστιζε έως και 5.000 δολάρια. Μιλάμε για μια τιμή υπερδιπλάσια των BMW της εποχής και ανάλογη με περίπου 35.000 σήμερα!!