LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το μοτέρ συνεργάζεται άψογα με το CVT κιβώτιο. Προσφέρει δυνατές επιταχύνσεις από στάση και κρατά εύκολα υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Οι αναρτήσεις τα καταφέρνουν μια χαρά στις μικρές ανωμαλίες των ισπανικών δρόμων. Μένει να δούμε τη λειτουργία τους και επί ελληνικού εδάφους.

Τα φρένα κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους και σταματούν γρήγορα το scooter. Πάρα πολύ καλή η λειτουργία του ABS και στο βρεγμένο.

Η σέλα προσφέρει υψηλότατα επίπεδα άνεσης στον αναβάτη που θα ταξιδέψει απροβλημάτιστα πάνω της. Σωστή η στήριξη από το μαξιλαράκι.

Κλασικός σε σχεδίαση ο πίνακας οργάνων, γεμάτος με αναλογικές ευανάγνωστες ενδείξεις. Κάνει σωστά τη δουλειά του, αν και λείπει η θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Νέο Honda NSS300 Forza

Το Forza είναι ένα όνομα που βρίσκεται κοντά μας περισσότερο από μία 10ετία και παρουσιάστηκε για 1η φορά το 2000 (τότε σε 250 κ.εκ.), το οποίο αποτελούσε τη GT πρόταση της Honda.

 
Με την πάροδο των χρόνων, το Forza αναβαθμιζόταν τεχνολογικά όλο και περισσότερο φτάνοντας στο απόγειό του στο προηγούμενο μοντέλο, το οποίο έφερε, πέρα από συνδυασμένο ABS, ηχεία, «έξυπνο» κλειδί για την εκκίνησή του αλλά και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο S-Matic, με δύο αυτόματες λειτουργίες (Drive και Sport) και μία χειροκίνητη με έξι προεπιλεγμένες σχέσεις! Όλα αυτά ήταν άκρως εντυπωσιακά, αλλά παράλληλα σήμαιναν και υψηλό κόστος, κάτι που περιόρισε σημαντικά τις πωλήσεις του scooter. Φέτος, η Honda προχώρησε για άλλη μια φορά στην ανανέωσή του παρουσιάζοντας ένα μοντέλο που ανταποκρίνεται στο πνεύμα της εποχής, με τα περισσότερα ηλεκτρονικά gadgets να απουσιάζουν, χωρίς όμως να έχει χαθεί ο χαρακτήρας και η ουσίατου.

Ξεχωρίζει διακριτικά 
Αδιαμφισβήτητα, το Forza είναι ένα scooter που ξεχωρίζει με τη σχεδίασή του, χωρίς παράλληλα να προκαλεί ή να εισάγει κάτι καινούργιο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Σοβαρό από μπροστά, δυναμικό από το πλάι, με τις γραμμές του να καταλήγουν σε μια αιχμηρή ουρά με μικρά φωτιστικά σώματα. Ρόλο στο δυναμισμό που εκπέμπει, παίζει και η πολύ χαμηλή ζελατίνα που προσθέτει κάποια επιπλέον σπορ στοιχεία στο GT χαρακτήρα του. «Πινελιά από την ιαπωνική… σκουτεροκουλτούρα, μία από τις επεμβάσεις που κάνουν στα scooters τους οι Ιάπωνες που ασχολούνται με το customizing...», όπως είχαμε γράψει κατά την παρουσίαση του μοντέλου στην τελευταία EICMA.

Το Forza προσφέρεται σε τρεις χρωματικές επιλογές: λευκό, μαύρο και ασημί, με την πρώτη να είναι η πιο μοδάτη και τη δεύτερη να είναι η πιο απόκοσμη. Η ασημί μοιάζει να συνδυάζει αυτά τα δύο με τον καλύτερο τρόπο αναδεικνύοντας παράλληλα τις ακμές και τις καμπύλες των πλαστικών με τον πλέον κομψό τρόπο. Από τη θέση του αναβάτη, εντύπωση προκαλεί η μαύρη “γυμνή” μπάρα του τιμονιού, η βάση της οποίας κινείται στα σχεδιαστικά πρότυπα του PCX. Η βαφή του είναι ιδιαίτερα προσεγμένη, όπως προσεγμένη άλλωστε είναι γενικότερα κι η ποιότητα κατασκευής του Forza. Τα πλαστικά ταιριάζουν άψογα μεταξύ τους, η επένδυση της σέλας δείχνει πολυτελής και ανθεκτική, ενώ ψεγάδι δεν θα βρει κανείς ούτε στη βαφή.

Κλασικό GT
Ένα GT scooter ορίζεται πρωτίστως, με βάση τους χώρους του και το Forza δείχνει ότι αποτελεί γνήσιο εκπρόσωπο της κατηγορίας. Ο χώρος για τα πόδια του αναβάτη είναι μεγάλος, παρά το κεντρικό τούνελ που διασχίζει την ποδιά αν και δεν φτάνει σε κορυφαία επίπεδα. Ο αναβάτης μπορεί να τοποθετήσει τα πόδια του και σε κλασική GT θέση κάτι που αυξάνει τα επίπεδα της άνεσης. Κύρια υπεύθυνη για την τελευταία, είναι η ιδιαίτερα χαμηλή σε ύψος σέλα που μπορεί να κρατήσει τον αναβάτη ξεκούραστο για ώρες. Η ποιοτική της επένδυση έχει και αντιολισθητικές ιδιότητες, ενώ εξαιρετικό παρουσιάζεται και το αφρώδες, τόσο σε ποσότητα, όσο και πυκνότητα. Παράλληλα, το μαξιλαράκι που χωρίζει τους δύο επιβαίνοντες, έχει τοποθετηθεί σωστά και σε προσκαλεί κάθε φορά να το χρησιμοποιήσεις για τη στήριξη της μέσης. Ανεση θα νιώσει και ο συνεπιβάτης στο δικό του μερίδιο, με τα μεγάλα αναδιπλούμενα μαρσπιέ να στηρίζουν σωστά τα πόδια και τα χέρια να βρίσκουν καταφύγιο στις άνετες και κομψά κρυμμένες χειρολαβές που καταλήγουν σε μία μικρή πλατφόρμα. Ιδιαίτερα πρακτικό παρουσιάζεται το Forza και στον τομέα των αποθηκευτικών χώρων. Κάτω από τη σέλα, σε διαφορετικά τμήματα, μπορούν να τοποθετηθούν δύο κράνη κλειστού τύπου, σύμφωνα με τη Honda. Εμείς καταφέραμε να χωρέσουμε ένα μεγάλο σε μήκος κράνος στο εμπρόσθιο μέρος και ένα σακίδιο πλάτης κανονικού μεγέθους και γεμάτο κατά 2/3 στο πίσω, οπότε τα δύο κράνη βρίσκονται λογικά μέσα στις μεταφορικές ικανότητες του Forza. Αυτό που σίγουρα θα χρησιμεύσει στο έπακρο, είναι το τεράστιο σε βάθος αριστερό ντουλαπάκι που ανοίγει με μπουτόν, κλειδώνει και φέρει και παροχή ρεύματος 12V. Στα δεξιά της ποδιάς υπάρχει επίσης ένα μικρότερο που δεν κλειδώνει και θα χωρέσει ένα πορτοφόλι ή ένα μεγάλο smartphone. Ακόμη περισσότερους χώρους θα βρείτε στα δύο top cases των 35 και 45 λίτρων που βρίσκονται στον έξτρα εξοπλισμό του scooter.

Ανεση και συμπεριφορά
H Honda πραγματοποίησε αλλαγές στο πλαίσιο του Forza που μείωσαν το βάρος του κατά 10%, με το συνολικό βάρος να ανέρχεται στα 194 κιλά πλήρες υγρών στην έκδοση με το C-ABS (η οποία είναι η μόνη που θα έρθει στην Ελλάδα). Η ιαπωνική εταιρεία έδωσε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό το σημείο, ώστε το scooter της να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και ποιότητας κύλισης χωρίς να θυσιάζεται η αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης κατά τη σβέλτη οδήγηση. Για αυτό το λόγο, το πλαίσιο “χωρίζεται” σε δύο μέρη, ένα που συμβάλλει στην ακαμψία του συνόλου κι ένα που κάμπτεται ελεγχόμενα συνεισφέροντας παράλληλα και στην καλύτερη πληροφόρηση του αναβάτη για την πρόσφυση των τροχών. Για την ανάρτηση του εμπρόσθιου τροχού έχει χρησιμοποιηθεί ένα πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 35 χλστ., ενώ πίσω συναντάμε τη λύση των διπλών αμορτισέρ. Στον τομέα της πέδησης, το Forza χρησιμοποιεί ένα δίσκο διαμέτρου 256 χλστ. και έναν 240 χλστ. για τον εμπρόσθιο και το πίσω τροχό αντίστοιχα. Η τριπίστονη εμπρόσθια δαγκάνα συνδυάζεται μηχανικά με την πίσω (ενός εμβόλου), μέσω του συστήματος CBS της Honda, με το σύγχρονο ABS να αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών.

Λύση ισχύος
Το μοτέρ που κινεί το Forza χρησιμοποιεί ως βάση εκείνο του SH300i, μια σίγουρη λύση που συνδυάζει ισχύ και αξιοπιστία. Ωστόσο, ο υγρόψυκτος κινητήρας με τον ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής και τις 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, έχει δεχτεί αλλαγές, ώστε να προσαρμοστεί καλύτερα στο διαφορετικό χαρακτήρα του Forza. Οι αλλαγές στοχεύουν πρωτίστως στην οικονομία, με τη Honda να κάνει λόγο για μόλις 3,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. Για αυτό το λόγο, η απόδοση ανέρχεται στους 24 ίππους και τα 2,63 kgm ροπής στις 8.250 και 6.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Παράλληλα, έχουν εφαρμοστεί και κάποιες τεχνολογίες που είδαμε στη νέα γενιά των eSP μοτέρ της ιαπωνικής εταιρείας, όπως είναι τα βελονοειδή ρουλεμάν για τα κοκοράκια των βαλβίδων και ο offset κύλινδρος, που αμφότερα συμβάλλουν στη μείωση των τριβών και της κατανάλωσης.

Στο δρόμο
Η επαφή μας με το Forza ήρθε τη δεύτερη μέρα με τον καιρό να εμφανίζει μικρά σημάδια βελτίωσης και τη βροχή να δίνει σιγά-σιγά τη θέση της στον καθαρό ουρανό. Το πρόγραμμα περιελάμβανε πέρασμα μέσα από χωριά και κωμοπόλεις της κεντρικής Καταλονίας, οδήγηση σε ορεινό δρόμο αλλά και κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. Λίγο-πολύ δηλαδή, ό,τι κάνει και ο κάτοχος ενός GT scooter. Αυτό που σίγουρα τραβά την προσοχή πάνω στη σέλα του Forza, είναι τα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα κύλισης, με τη λειτουργία του ήσυχου κινητήρα να φιλτράρεται πλήρως από το πλαίσιο. Οι αναρτήσεις συμβάλλουν επίσης σε αυτή την αίσθηση, αφού τα καταφέρνουν πολύ καλά με τις μικρές ανωμαλίες των ισπανικών δρόμων, ενώ υποδειγματική μοιάζει να είναι και η κατανομή των μαζών, αφού η ισορροπία με ελάχιστα χιλιόμετρα αποτελεί μια πανεύκολη διαδικασία. 

Σε κάθε απότομο άνοιγμα του γκαζιού, το Forza ξεκινά ψυχωμένα από στάση και ο δείκτης περνά γρήγορα τις ενδείξεις του αναλογικού ταχύμετρου μέχρι τα 120 χλμ./ώρα. Για τα 140, χρειάζονται μερικές στιγμές παραπάνω, ενώ στον αυτοκινητόδρομο καταφέραμε να δούμε μέχρι και 150 χλμ./ώρα. Η μείωση στην ανακοινώσιμη ιπποδύναμη δεν έγινε αισθητή κάτι που σίγουρα οφείλεται στην πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί με τη ρύθμιση του CVT κιβωτίου, με το τελευταίο να εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες του ισχυρού κινητήρα. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και με την αεροδυναμική του scooter, αφού η χαμηλή ζελατίνα αφήνει εκτεθειμένο μόνο το κράνος του αναβάτη και κάνει πολύ περισσότερη δουλειά από όσο υπονοεί το ύψος της. Στα ίδια επίπεδα κυμαίνεται και η προστασία στα πόδια από τα πλαστικά του ρύγχους.  Στις στροφές, το μεσαίο GT  scooter έδειξε επίσης να ανταποκρίνεται στις ορέξεις του αναβάτη, όπου το οδόστρωμα ήταν αρκετά στεγνό, με την προοδευτικότητα στις αντιδράσεις να το διακρίνει. Τέλος, με μεταξόνιο που ξεπερνά τα 1,5 μ., είναι μάλλον περιττό να πούμε ότι, η σταθερότητα του Forza με ταχύτητες κοντά στην τελική του είναι απλά υποδειγματική.

Συμπέρασμα: Στόχος η κορυφή
Το Forza διαθέτει στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει σε μια κατηγορία φωτιά, με τη σχεδίασή να αποτελεί το πρώτο από αυτά. Φέρει δυνατό μοτέρ, διαθέτει πολύ καλούς χώρους για αναβάτη, συνεπιβάτη και πράγματα και είναι φιλικότατο σε κάθε είδους διαδρομή. Η ποιότητα κατασκευής του είναι κλασική Honda και κάτι μας λέει ότι, το ίδιο θα ισχύει και με την αξιοπιστία των δοκιμασμένων πλέον μηχανικών του μερών. Αν προσθέσετε σε όλα τα παραπάνω και την υψηλότατη ποιότητα κύλισης, τότε έχετε μπροστά σας ένα GT scooter που διεκδικεί με αξιώσεις την κορυφή της κατηγορίας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4T, 1Κ, Y/Ψ, 4β
Κυβισμός (κ.εκ.) 279
Διάμ.ς x διαδρ. (χλστ.) 72 x 68,5
Συμπίεση (:1) 10,5
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 24/8.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 2,63/6.000
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζ. / ρεζέρβας (λίτρα) 11,6
Βάρος (kg, γεμάτο) 192
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις Ε Συμβατικό, 35 χλστ.
Διαδρομή (χλστ.) Δ.Α.
Αναρτήσεις Π Δύο αμορτισέρ, ΠΕ
Διαδρομή Δ.Α.
Φρένα Ε (χλστ.) Δ/256, δαγκάνα 3 
εμβόλων, C-ABS
Φρένα Π (χλστ.) Δ /240, δαγκάνα 2 
εμβόλων, C-ABS
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε 120/70-14΄
Ελαστικό Π 140/70-13
Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.) 2.166
Πλάτος (χλστ.) 753
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.546
Ύψος σέλας (χλστ.) 716

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ