Ο κόσμος σε 3 ρόδες

Τα τρίτροχα scooter δημιούργησαν μια σχολή με νέες τεχνολογίες και δυνατότητες. Η διαφορετική άρθρωση του μπροστινού επιτρέπει στον αναβάτη να νιώσει οικειότητα, καθώς μπορεί να επιτύχει μεγάλες γωνίες κλίσης με σχετική ασφάλεια.

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

Σήμερα η κατηγορία αυτή έχει αποκτήσει την αναμενόμενη πολυμορφία της, καθώς στο παιχνίδι έχουν μπει αρκετοί κατασκευαστές. Μια σημαντικότατη εξέλιξη στάθηκε η δημιουργία των LT μοντέλων.  Μέσω της νομοθεσίας, που λέει πως από μια τιμή μετατροχίου (η απόσταση ανάμεσα στα κέντρα των δύο μπροστινών τροχών) και πάνω το όχημα θεωρείται αυτοκίνητο και όχι μοτοσικλέτα, υπό την προϋπόθεση να διαθέτει πετάλι φρένου στο πόδι.,  αρκεί το δίπλωμα αυτοκινήτου για να οδηγήσεις νόμιμα.  Έτσι προσελκύουν κοινό από τον ανάλογο χώρο δίχως ένα από τα βασικότερα αποτρεπτικά προβλήματα: Την έκδοση διπλώματος μοτοσικλέτας.

Gilera Fuoco 500 LT
Τιμή: 8.230 ευρώ


Στην καρδιά του συναντάμε το γνωστό μονοκύλινδρο κινητήρα της Piaggio, Master 500. Οι δύο μπροστινοί τροχοί μπορούν να ξεπεράσουν κάθε εμπόδιο (σαμάρια, γραμμές του τραμ, πεζοδρόμια), χωρίς πρόβλημα και από κάθε γωνία, όχι μόνο κάθετα. Αν και το μπροστινό μέρος μένει ακλόνητο (ακόμη και στη βροχή!), ο πίσω τροχός ίσως γλιστρήσει λόγω του μειωμένου βάρους που τον φορτίζει. Κάτω από τη σέλα του Fuoco ο χώρος είναι αρκετός για να χωρέσει ένα μεγάλο full face κράνος, καθώς και μερικά μικροπράγματα. Επιπλέον, ο γάντζος στην ποδιά μπορεί να μεταφέρει μια μεγάλη τσάντα. Η σχάρα πίσω, τέλος, μπορεί να κουβαλήσει μεγάλο φορτίο, καθώς αποτελεί μέρος του κυρίου σώματος του scooter. Το Fuoco 500 δεν είναι για όσους θέλουν κάτι κομψό για την πόλη, είναι για όσους αναζητούν επιθετικό στιλ και οδήγηση σε περίεργα μονοπάτια. Όχι, ότι θα βγουν μαζί του για “εντουράδα”, αλλά χάρη στις επιδόσεις του και το διαφορετικό χαρακτήρα του, το Fuoco θα πάει και παραπέρα από τον κλασικό αστικό δρόμο. Και θα πατήσει και σε χώμα! Αν οι αυτοκινητάδες μας επιτρέπουν, θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως ένα είδος… SUV scooter.

Quadro 3
Τιμή: 7.200 ευρώ


Το γνωστό τρίκυκλο scooter της ελβετικής Quadro δέχθηκε 21 σημαντικές βελτιώσεις τόσο στιλιστικές όσο και τεχνικές. Ξεχωρίζει ο νέος, δυνατότερος κινητήρας.Το Quadro και διαθέτει πληθώρα αλλαγών, σε όλους τους τομείς. Ξεχάστε τον παλιό κινητήρα. Το νέο τετραβάλβιδο σύνολο αποδίδει 27 ίππους και ροπή 2,6 Kg.m. Νέος είναι και ο ψεκασμός, ενώ η Quadro αναφέρει πως το 3 εύκολα φτάνει τα 130 χλμ/ώρα. Νέες, όμως, είναι και οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις για μεγαλύτερη άνεση σε κακό οδόστρωμα, νέα και πιο άνετη η σέλα, φρέσκα και τα όργανα που παρέχουν καλύτερη πληροφόρηση (πλέον διαθέτουν ενδείξεις για θερμοκρασία περιβάλλοντος και για θερμοκρασία ψυκτικού), ενώ έχουν και πιο ευδιάκριτες ενδείξεις. Η Quadro αναφέρει, επίσης, πως το επαναστατικό σύστημα HTS (Hydraulic Tilting System) που χρησιμοποιεί για να δίνει κλίση στην μπροστινή ανάρτηση του Quadro βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη, δίχως όμως να αναφέρει τις όποιες βελτιώσεις που έχει δεχθεί στην έκδοση 3. Τέλος, η εταιρεία αναφέρει πως με βάρος 200kg, το Quadro 3 είναι το ελαφρύτερο της κατηγορίας του. Θυμίζουμε πως το Quadro οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου.


Piaggio MP3 300 Yourban (LT)
Τιμή: 6.040 


Το Yourban αποτελεί μια παράλληλη πρόταση για όσους επιθυμούν ένα τρίκυκλο scooter, αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να απαρνηθούν τη σπορτίφ συμπεριφορά και την αντοχή στην πίεση. Αν και σαφώς μικρότερο σε σχέση με τα στάνταρ MP3, το Yourban διαθέτει ικανοποιητικότατους χώρους για αναβάτη και συνεπιβάτη. Στο πίσω μέρος το χαρακτηριστικό πορτμπαγκάζ των μεγάλων MP3 απουσιάζει, κάτι που μειώνει τους αποθηκευτικούς χώρους κατά ένα full face κράνος. Ωστόσο, κάτω από τη σέλα τα πράγματα παραμένουν ικανοποιητικά. Το Yourban μπορεί να πάρει μεγάλες κλίσεις και δεν προβληματίζει τον αναβάτη του σε θέματα πρόσφυσης – ακόμη και σε βρεγμένο οδόστρωμα! Σε σχέση με τα στάνταρ MP3, το Yourban παρουσιάζεται σαφώς πιο ευέλικτο εξαιτίας του κοντύτερου κατά 110 ολόκληρα χλστ. μεταξονίου. Παράλληλα, εμφανίζεται και πιο πρόθυμο στις αλλαγές κατεύθυνσης εξαιτίας του μικρότερου βάρους, ενώ αισθητή είναι και η μετατόπιση της κατανομής του κέντρου βάρους μπροστά, εξαιτίας της ελαφρύτερης ουράς. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, απλή και Sport, ενώ αμφότερες είναι διαθέσιμες και ως LT, δηλαδή με το κατάλληλο μετατρόχιο για να οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου.

Yamaha Tricity 125/155
Τιμή: 4.490 – 4.790 ευρώ


Το μοναδικό Ιαπωνικό τρίκυκλο scooter ως τώρα αποτελεί και τον μικρό εκπρόσωπο την κατηγορίας, καθώς παίζει μόνο του στα 125/155 κ.εκ. απέναντι σε ανταγωνιστές με αρκετά περισσότερα κυβικά. Απλούστατο και αποτελεσματικό το σύστημα της αρθρωτής ανάρτησης της Yamaha, αποτελείται από 2 πιρούνια (ένα σετ 2 καλαμιών σε κάθε τροχό), παράλληλα τοποθετημένα στον άξονα του scooter, που συνδέονται με το λαιμό με ένα κλασικό παραλληλόγραμμο σύνδεσμο. Το κάθε πιρούνι ελέγχει το δικό του τροχό με μια ανεξάρτητη ανάρτηση, κι έτσι όταν ο ένας τροχός χάσει την πρόσφυση, ο δεύτερος λειτουργεί επικουρικά, σώζοντας τη μέρα, και αυξάνοντας κατά πολύ την οδική ασφάλεια του αναβάτη. Η σπιρτόζικη απόδοση του ψεκαστού μοτέρ, πο μαζί με την ιδανική του κλιμάκωση, χαρίζει άριστη ενεργητική ασφάλεια. Η οικονομία καυσίμου είναι εκπληκτική, και συγκρίσιμη μόνο με πολύ οικονομικό, σύγχρονο, δίτροχο scooter αντίστοιχου κυβισμού! Είδαμε 3,2lt/100χλμ., ενώ με οδήγηση μονίμως τέρμα γκάζι η κατανάλωση δεν ανέβηκε πάνω από τα 3,7lt/100χλμ.! Πρόκειται για το φθηνότερο, ελαφρύτερο, απλούστερο και οικονομικότερο σε κατανάλωση τρίκυκλο scooter παγκοσμίως. Aριστο για τις ελληνικές απαιτητικές συνθήκες, ταμάμ για το αστικό κέντρο, εκτινάσσει την οδική ασφάλεια στα ύψη, ζητάει λίγα, και δίνει πολλά.