Ο σωστός τρόπος να πέσεις

Όσο παράξενο κι αν σου φαίνεται υπάρχει σωστός και λάθος τρόπος για να πέσεις. Διάβασε τα όλα εδώ.

Προφανώς κανείς δεν θέλει να έχει πτώση και δεν μπορείς να «προπονηθείς» στο πώς να πέφτεις. Όμως υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις ώστε να βελτιώσεις την πνευματική και σωματική αντίδρασή σου κατά τη διάρκεια μια πτώσης. Οι συμβουλές που ακολουθούν είναι πιο εύκολο να εφαρμοστούν σε πτώση που οφείλεται σε οδηγικό λάθος του αναβάτη. Ας τα δούμε όλα αναλυτικά.

Κοίτα ψηλά και μακριά

Το πρώτο πράγμα που μαθαίνεις όταν ανεβαίνεις σε μοτοσυκλέτα είναι να κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς. Ακόμα και όταν η μοτοσυκλέτα έχει πάρει τόσο μεγάλη κλίση που η πτώση μοιάζει αναπόφευκτη, πρέπει να συνεχίσεις να κοιτάς ψηλά και μακριά. Ο λόγος είναι απλός: Αν καταφέρεις να αντιδράσεις γρήγορά και προσπαθήσεις να γλιτώσεις την πτώση, το να κοιτάς στο σωστό σημείο, μπορεί να καθορίσει το αν τελικά θα βρεθείς «ξαπλωμένος» ή θα καταφέρεις να «το σώσεις».

Μην προσπαθήσεις να σώσεις τη μοτοσυκλέτα

Όταν τα πράγματα γίνουν σκούρα μην πηδήξεις από τη μοτοσυκλέτα. Προσπάθησε να μείνεις πάνω της μέχρι να είναι πρακτικά αδύνατο το να μείνεις στη σέλα και προσπάθησε να γλιτώσεις την πτώση. Αν όμως αυτή είναι αναπόφευκτη, καλό θα ήταν να μην προσπαθήσεις να σώσεις τη μοτοσυκλέτα γιατί μπορεί να τραυματιστείς χειρότερα.

Ασε το σώμα σου να κυλίσει

Μόλις η μοτοσυκλέτα φτάσει στο σημείο «χωρίς επιστροφή» δηλαδή η κλίση είναι τόσο μεγάλη που δεν υπάρχει περίπτωση να γλιτώσεις την πτώση, τότε μπορείς να χαμηλώσεις το βλέμμα σου, να εκτιμήσεις το που θα πέσεις και να δράσεις ανάλογα. Μόλις το χέρι σου ακουμπήσει στο έδαφος, άσε το σώμα σου να κυλίσει ελεύθερα για να μειώσεις σταδιακά τις δυνάμεις που ασκούνται. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτό διδάσκουν και οι πολεμικές τέχνες. Μείνε χαλαρός και μην προσπαθήσεις να αντισταθείς σε αυτή την κίνηση. Σε διαφορετική περίπτωση μπορεί η δύναμη της πτώσης να συγκεντρωθεί σε ένα μόνο σημείο, π.χ στον αγκώνα και να τραυματιστείς σοβαρά.

Μην σηκωθείς αμέσως

Μια πτώση μπορεί να συμβεί με λίγα χιλιόμετρα και σε μαλακό έδαφος, αλλά μπορεί να είναι και πολύ χειρότερη. Πριν τρέξεις να σηκώσεις τη μοτοσυκλέτα από το έδαφος δώσε λίγο χρόνο στον εαυτό σου. Μπορεί να έχεις τραυματιστεί, αλλά η αδρεναλίνη δεν σε αφήνει να νιώσεις τον πόνο αμέσως. Αν σηκωθείς ή κάνεις κάποια απότομη κίνηση μπορεί ο τραυματισμός να χειροτερέψει. Μείνε ψύχραιμος και μην εκνευριστείς ή δώσε χρόνο στον εαυτό σου να ηρεμήσει πριν ανέβεις ξανά στη σέλα, ώστε να είσαι συγκεντρωμένος και να αποφύγεις κάποιο λάθος.
   

  • Delliger

    Το βασικότερο μάθημα είναι αυτό της πτώσης, το να έχεις πτώσεις, εφόσον οδηγείς δίκυκλο, είναι κάτι το εντελώς φυσιολογικό, η εμπειρία μου Μετά από 4 τροχαία μετωπική με αμάξι (εγω μηχανή) Κ δεκάδες στροφές "φέτα" που σου βγαίνουν Τελικά "κεφαλοτύρι".. Έχουν.Κ τα θετικά τους, πχ είσαι ένα κινητό βαρόμετρο από κάθε λογής μεταλλο Κ βίδες κολλημένο στα κόκκαλα σου. Αποκτάς την εμπειρία να βλέπεις πλέον από μακρυά Ποιος οδηγός θα τη κάνει τη βλακεία, πράγμα παράξενο, είναι σαν να φωσφοριζει Ο κάθε πονεμενος, ερωτευμένος, χρεωμένος ,μεθυσμένος, κολλημένοι κλπ κλπ, καταλαβαίνεις πλέον οτι "το γκάζι είναι πάνω και από τη γυναίκα" όπως μου είχε πει ένας 60χρονος καβαλάρης Κ Εγώ ήμουν.τότε στα 20 εχοντας ήδη στη φαρέτρα μου αρκετές πτώσεις. Αυτό.Που πιστεύω οτι έχει ακόμη ζωντανό είναι η γνώση των.πτώσεων από παιδικες κιόλας ηλικίες, πέρναμε ότι μηχανάκι είχαμε Κ ξεχνιόμαστε στα γηπεδα, στις αλανες Κ προπαντός στη αμμώδεις πίστες, με σκοπό την.πολυπόθητη πτώση, με αυτό τον τρόπο μαθαίνεις να πέφτεις με τρόπο που θα ζηλεύε κασκαντέρ.. οι πτώσεις έχουν.Μόνο ένα "πρόβλημα" ακόμη Κ αν είσαι όντως κασκαντέρ, είναι το ΠΟΥ θα σκάσεις, αν σκάσεις τα λόγια είναι περιττά Κ εκεί βοηθάει Μόνο Ο κατάλληλος εξοπλισμός, κράνος γάντια μπουφάν κλπ. Θα τολμούσα να διαφωνήσω με το συντάκτη στο σημείο του να προσπαθήσεις να κρατήσεις ή να φρενάρεις (αν Δεν είσαι σε υποστροφή φυσικά, γιατί τότε είσαι σε θέση ρούχα ΜΑΤ Κ.μπαμ), όταν.διαπιστώνεις ότι, Δεν θα υπάρξει επιστροφή είναι πλέον αργά, μην.ξεχνάμε ότι ο χρόνος αντίδρασης του εγκεφάλου μας στο να δώσει τις σωστές πληροφορίες είναι ένα δεύτερολεπτο ανά Κίνηση.. δλδ δίνεις εντολή να πατήσεις φρένο Κ Μετά από ένα δεύτερο φτάνεις να πατάς τη Μάνδρα του φρένου ή να στρίψεις ή να αποφύγεις, όλο αυτό σε συνάρτηση με την.ταχύτητα. τα αποτελέσματα συνήθως είναι ολέθρια για την.υγεία σου. Οπότε το παν πριν.σκάσεις είναι να έχεις διαφορετική τροχιά από τη.μηχανή σου, πχ σε μετωπική πετάγεται πριν την συγκρουση Κ ανάλογα τα αντανακλαστικά σου.. τα χιλιόμετρα Δεν είναι στραγάλια Κ στη καλύτερη ή αναπηρική καρέκλα σε περιμένει, αν όχι χειρότερα. Οπότε ηθικό δίδαγμα, θες να "καείς" κάπου Όσο το δυνατό περισσότερο σε περιβάλλον ασφαλείας, όπως μια πίστα.. Μην.ξεχνάτε ποτέ ότι ο απέναντι που θα σκάσεις Εσύ πάνω του Κ πάει.με ευλαβική προσοχή στο δρόμο είναι οικογενειάρχης ή ακόμη κ συγγενής σου, πάμπολλα τα παραδείγματα. Εμβρυακή στάση με προφύλαξη του κεφαλιού Κ σώμα "νερό" που χύνεται, όχι σαν.πέτρα που τρως την.άσφαλτο δαγκώνιες!!

      12