Οδήγηση με χαμηλές στροφές: Πότε δημιουργεί προβλήματα
- Το κάνεις για χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά δεν είναι πάντα καλό.
- Αλλάζοντας πολύ νωρίς σχέσεις δεν βοηθάς στο να φτάσει γρήγορα ο κινητήρας σε σωστή θερμοκρασία.
- Όταν σκορτσάρει ο κινητήρας ζορίζεται και καίει περισσότερο καύσιμο
- Οδηγώντας με χαμηλές στροφές δεν έχεις άμεση απόκριση στο γκάζι
Το κάνεις για χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά δεν είναι πάντα καλό.
Με την τιμή της βενζίνης στα ύψη είναι λογικό πολλοί αναβάτες να θέλουν να μειώσουν όσο γίνεται το κόστος της καθημερινής τους μετακίνησης και για να το πετύχουν αυτό έχουν αλλάξει τον τρόπο που οδηγούν λειτουργώντας τον κινητήρα με χαμηλές στροφές και αλλάζοντας νωρίς σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η λογική του «όσο χαμηλότερες οι στροφές του κινητήρα, τόσο λιγότερο καύσιμο χρειάζεται το μοτέρ» είναι γενικότερα σωστή, αυτό δεν σημαίνει ότι ισχύει πάντα, καθώς πολλοί παράγοντες επηρεάζουν την κατανάλωση, όπως η θερμοκρασία, η καμπύλη ροπής του κινητήρα, οι συνθήκες του δρόμου και το βάρος ή το φορτίο της μοτοσυκλέτας.
Αλλάζοντας πολύ νωρίς σχέσεις δεν βοηθάς στο να φτάσει γρήγορα ο κινητήρας σε σωστή θερμοκρασία.
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ένα βέλτιστο φάσμα θερμοκρασιών λειτουργίας και μέχρι να φτάσουν σε αυτό πρέπει να οδηγούμε συνετά, αλλιώς φλερτάρουμε με κάποια σοβαρή βλάβη. Για τον λόγο αυτό οι κινητήρες λειτουργούν με περισσότερες στροφές στο ρελαντί όταν είναι κρύοι, οπότε η αλλαγή σχέσης σε πολύ χαμηλές στροφές δυσκολεύει τον κινητήρα στην επίτευξη της βέλτιστης θερμοκρασίας λειτουργίας. Σε πολύ χαμηλές στροφές, μειώνεται και η πίεση λαδιού, οπότε ο κινητήρας δεν ζεσταίνεται ομοιόμορφα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Όταν σκορτσάρει ο κινητήρας ζορίζεται και καίει περισσότερο καύσιμο
Εκτός από την ισχύ, υπάρχει και η ροπή, η οποία χοντρικά μας δείχνει σε ποιο εύρος στροφών είναι πιο «πρόθυμος» ο κινητήρας, δηλαδή σε ποιες στροφές λειτουργεί πιο αποδοτικά και άρα καίει λιγότερο. Αν οδηγούμε εκτός αυτών των στροφών, τότε η κατανάλωση δεν είναι η βέλτιστη, ενώ σε ιδιαίτερα χαμηλές στροφές υπάρχουν κραδασμοί από τον κινητήρα. Αυτοί οι κραδασμοί δείχνουν ότι το μοτέρ «ζορίζεται» και εκτός του ότι τραβάει καύσιμο, επηρεάζει και τα «σωθικά» του, όπως τις βαλβίδες και τα πιστόνια τα οποία φθείρονται πρόωρα (και λόγω της μειωμένης λίπανσης που αναφέραμε παραπάνω).
Οδηγώντας με χαμηλές στροφές δεν έχεις άμεση απόκριση στο γκάζι
Οδηγώντας με χαμηλές στροφές, ο κινητήρας δεν είναι πρόθυμος να ανεβάσει γρήγορα στροφές, οπότε δεν έχεις άμεση απόκριση όταν ανοίξεις απότομα το γκάζι. Αυτό γίνεται ακόμα πιο έντονο σε ανηφόρες ή με δεύτερο άτομο στη σέλα, ενώ μπορεί να γίνει ακόμα και επικίνδυνο αν προσπαθήσεις να προσπεράσεις χωρίς να κατεβάσεις ταχύτητα και χωρίς να έχεις αρκετά μέτρα στη διάθεσή σου.