Τιμή: 3.590 ευρώ
Χρώματα: Λευκό, μαύρο, κόκκινο ματ, γκρι ματ
Το πρώτο μιας νέας
γενιάς
Τα τρίκυκλα ασκούν τη δική τους γοητεία σε δίτροχο και
τετράτροχο κοινό. Οι πρώτοι τα προτιμούμε για την έξτρα ασφάλεια και
σταθερότητα που προσφέρει ο εμπρός τροχός σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (κακό
ή βρεγμένο οδόστρωμα) και οι δεύτεροι γιατί είναι απείρως χρηστικότερα μέσα
στην πόλη σε σχέση με ένα αυτοκίνητο. Χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά δεκάδες
χιλιάδες “αλλαξοπίστησαν” τα προηγούμενα χρόνια και αναζήτησαν τη συντροφιά
τους στο αστικό περιβάλλον με την αρχή να γίνεται από την Piaggio και τα γνωστά πλέον σε όλους MP3.
Με το Tricity η Yamaha χαράζει τη δική της ξεχωριστή πορεία ακολουθώντας μια
διαφορετική προσέγγιση στο concept “τρίκυκλο scooter”.
Θέλοντας να το φέρουν πιο κοντά στα
δίκυκλα, οι Ιάπωνες έβαλαν στο παιχνίδι το χαμηλό βάρος, την ανάλαφρη αίσθηση
και την ευελιξία που χαρακτηρίζουν τα δίκυκλα scooters
150-200 κ.εκ. Αυτό υποστηρίζεται και
από την τιμή η οποία ξεκινά από τα 3.590 ευρώ.
Έτσι το Tricity γίνεται ελκυστικό για μια σημαντικά ευρύτερη μερίδα του
κοινού. Σε πολλές χώρες της Ε.Ε. οι κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου μπορούν
να το κάνουν δικό τους αφού επιτρέπεται να οδηγούν δίκυκλο έως 125 κ.εκ.
Ελκυστικό θα το βρουν και όσοι μετακινούνται με ΜΜΜ και η εναλλακτική λύση του
δίκυκλου τους αποθάρρυνε μέχρι σήμερα. Το Tricity αποτελεί, επίσης μία επιπλέον λύση και για τους νέους αναβάτες,
κατόχους διπλώματος Α1, με τον έξτρα εμπρός τροχό να τους προσφέρει τη σιγουριά
και την αυτοπεποίθηση που χρειάζονται για να κάνουν τα πρώτα τους βήματα.
Το Tricity αποτελεί, το πρώτο μιας
νέας κατηγορίας στη γκάμα των Ιαπώνων την οποία αποκαλούν “New Mobility”- σε ελεύθερη
απόδοση Νέα Κινητικότητα. Στο μέλλον η
γκάμα θα εμπλουτιστεί με μεγαλύτερα τρίροδα, σε βάθος χρόνου, όπως μας
πληροφόρησαν, ανάλογα και με την αποδοχή του Tricity από το κοινό. Όπως ανακαλύψαμε και
εμείς κατά την παρουσίαση του στο Amsterdam το κοινό δεν έχει κανένα λόγο να μην
το… σφιχταγκαλιάσει με το μέλλον για τη
νέα κατηγορία της ιαπωνικής εταιρίας να προμηνύεται συναρπαστικό!
Σχεδίαση/Ποιότητα: Σε
“οικογενειακά” πρότυπα
Οι άνθρωποι της Yamaha κινήθηκαν σε μοντέρνα σχεδιαστικά “μονοπάτια”
με το σχήμα του Tricity
να είναι σύγχρονο, φιλικό και ανάλαφρο στο μάτι χωρίς να ξεφεύγει από τα
πρότυπα της Yamaha. Για
αυτό ευθύνονται κυρίως μαζεμένες του διαστάσεις αλλά ο τρόπος που εναλλάσσονται
οι μαύρες ματ επιφάνειες με τις βαμμένες, ο οποίος δημιουργεί πολλές οξείες
γωνίες. Έτσι το Tricity δείχνει ακόμη πιο αιχμηρό και ελαφρύ από ό,τι είναι. Τα
φτερά των εμπρός τροχών, με σχεδιαστικές αναφορές και στο concept Tesseract που παρουσιάστηκε το
2007 στο Τόκιο θυμίζουν νύχια αρπαχτικού (έτοιμα να γαζωθούν στην άσφαλτο…; )
από συγκεκριμένες γωνίες και αποτελούν ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του
εμπρός μέρους. Θετική εντύπωση προκαλεί και η γεροδεμένη εικόνα που αφήνει το Tricity στον
αναβάτη. Η συναρμογή των ποιοτικών πλαστικών είναι πολύ προσεγμένη, οι τριγμοί
λάμπουν δια της απουσίας τους, και στις έντονες ανωμαλίες, και γενικότερα η
συμπαγής αίσθηση είναι μέσα στα κύρια ποιοτικά χαρακτηριστικά του Tricity.
Εργονομία/Χώροι: Ευρύχωρο
γάντι
Το Tricity δεν απέχει πολύ σε διαστάσεις από ένα scooter 125-150
κ.εκ. Η θέση οδήγησης είναι ευρύχωρη ακόμη και για έναν αναβάτη στο ύψους 1,85 μ. με το επίπεδο πάτωμα να προσφέρει επαρκή χώρο για τα πόδια ενώ τα γόνατα
απέχουν αρκετά από την ποδιά. Δεν υπάρχει “περιττή” άπλα αλλά δεν νιώθεις και
στριμωγμένος. Σα να φοράς ένα γάντι! Η σέλα είναι ευρύχωρη, φέρει καλής
ποιότητας αφρώδες και βρίσκεται κοντά στο έδαφος. Μόνο παράπονο για τους
βαρύτερους ο σκελετός της σέλας που γίνεται αισθητός μετά από κάποια ώρα στην
περιοχή του κόκκυγα. Τα χέρια πέφτουν φυσικά πάνω στο τιμόνι με τους αγκώνες να
κλείνουν λίγο περισσότερο από το ιδανικό. Αυτό σημαίνει ότι οι κοντύτεροι θα
νιώσουν σα στο σπίτι τους σε συνδυασμό και με την πολύ ανάλαφρη αίσθηση που
δίνει το Tricity ακόμη
και σταματημένο. Για την περιοχή του τιμονιού να συμπληρώσουμε ότι τα μπουτόν
βρίσκονται στα σωστά σημεία και συνηθίζονται γρήγορα ενώ η ψηφιακή οθόνη
πληροφοριών έχει ευδιάκριτες ενδείξεις. Τα νέα είναι καλά για τον συνεπιβάτη
αρκεί να μην είναι πολύ μεγαλόσωμος γιατί τότε τα γόνατά του βρίσκουν πάνω
στους αγκώνες του αναβάτη. Όπως και να έχει σε διαδρομές εντός πόλης δεν θα
αντιμετωπίσετε πρόβλημα με τη σέλα να έχει καλές διαστάσεις και τις “κρυφές”
χειρολαβές να βρίσκονται στις σωστές θέσεις. Στο θέμα των αποθηκευτικών χώρων η
Yamaha
έκανε κάποιες “εκπτώσεις” ώστε να κρατηθεί το κόστος χαμηλά. Έτσι τα
ντουλαπάκια απουσιάζουν από την ποδιά, αν και υπήρχε χώρος για αυτά, όπως μας
διαβεβαίωσαν οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρίας. Για αυτή την έλλειψη το Tricity αποζημιώνει
με έναν μεγάλο χώρο κάτω από τη σέλα που φιλοξενεί άνετα ένα κράνος κλειστού
τύπου και κάποια μικροπράγματα, ενώ στην ποδιά υπάρχει και γάντζος για να
ασφαλίσετε ένα σακίδιο ή να προσθέσετε τσάντα για μικροπράγματα από τα αξεσουάρ
του scooter.
Αναρτήσεις/Πλαίσιο:
Ιδιοφυής απλότητα
Το εμπρός σύστημα του Tricity μου φέρνει στο μυαλό εκείνο το
ανέκδοτο-μύθο με τους Αμερικάνους και τους Ρώσους. Οι Αμερικάνοι προσπάθησαν να
εξελίξουν το υπέρτατο στιλό για τις διαστημικές τους αποστολές για να γράφουν σε
ακραίες θερμοκρασίες, ανάποδα, κάτω από το νερό και στο κενό του διαστήματος.
Έπειτα από χρόνια εξέλιξης και πολύ χρήμα τα κατάφεραν. Αντί αυτού, οι Ρώσοι
χρησιμοποίησαν απλά ένα μολύβι.
Εδώ βέβαια δεν έχουμε να κάνουμε με Ρώσους και Αμερικάνους,
πόσο μάλλον με ανέκδοτα (την αλήθεια στην παραπάνω ιστορία θα τη βρείτε googlάροντας τις λέξεις “Fisher
Space Pen”). Εδώ έχουμε να κάνουμε με Ιάπωνες οι οποίοι, ως άλλοι Ρώσοι, σχεδίασαν
ένα εμπρός σύστημα που δίκαια κερδίζει τον παραπάνω τίτλο.
Ορίζοντας αρχικά ένα πολύ χαμηλό budget, οι μηχανικοί της Yamaha έθεσαν και τους εξής
περιορισμούς· χαμηλό βάρος, όσο μεγαλύτεροι τροχοί γίνεται, μεγάλες διαδρομές στην
ανάρτηση και εύκολη πρόσβαση για συντήρησή. Επίσης το σύστημα θα έπρεπε να έχει
“φυσική αίσθηση”, που να πλησιάζει όσο περισσότερο γίνεται εκείνη ενός
δίκυκλου. Τελικά και κρίνοντας και εκ του πετυχημένου αποτελέσματος οι
περιορισμοί λειτούργησαν απελευθερωτικά για τους μηχανικούς της Yamaha που δείχνουν να
πέτυχαν όλους τους στόχους τους!
Η εμπρός ανάρτηση, λοιπόν, αποτελείται από ένα αρθρωτό
αλουμινένιο παραλληλόγραμμο που συνδέει τον λαιμό του πλαισίου με τις
αναρτήσεις και τους τροχούς και επιτρέπει στο Tricity να
παίρνει κλίση. Το ενδιαφέρον κομμάτι ξεκινά από εκεί και κάτω. Ποια ήταν η λύση
που βρήκαν οι Ιάπωνες ώστε να πετύχουν όλα τα παραπάνω μαζί; Τις κλασικές
παραδοσιακές μπουκάλες του τηλεσκοπικού πιρουνιού! Σε κάθε τροχό υπάρχουν δύο
με καλάμια διαμέτρου 33 χλστ., η μία τοποθετημένη πίσω από την άλλη. Η μπροστά
φέρει λάδι και ελατήριο και η πίσω είναι άδεια γεφυρώνεται με την μπροστά στα
καλάμια αλλά και στις μπότες και συμβάλλει στιβαρότητα του συστήματος. Αυτό
είναι, τελειώσαμε, απλά και κατανοητά! Αυτή η επιλογή επιτρέπει μάλιστα στους
τροχούς να έρθουν κοντά μεταξύ τους δίνοντας έτσι στο Tricity μικρότερο πλάτος, μεγαλύτερη
ευελιξία και αίσθηση πιο κοντά σε δίκυκλο.
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο έχει σχεδιαστεί από την αρχή
ειδικά για το Tricity και τις ανάγκες του. Για τη δημιουργία του μάλιστα η Yamaha επιστράτευσε τον Kazuhisa Takano (Project Leader του Tricity) ο οποίος έχει εμπειρία από τα… MotoGP (!). Στόχος, το
πλάισιο να έχει μόνο το απαραίτητο βάρος, την κατάλληλη στιβαρότητα, το βάρος
να μοιράζεται ιδανικά (50:50) μεταξύ των τροχών και το κέντρο βάρους να
βρίσκεται στο σωστό σημείο-στην περίπτωση του Tricity λίγο
κάτω από το εμπρός μέρος της σέλας.
Κινητήρας: Στα μέτρα
του Tricity
Το υγρόψυκτο διβάλβιδο μοτέρ που κινεί το Tricity βασίζεται σε μονάδα που είχε
αρχικά εξελιχθεί για τις ασιατικές αγορές. Οι άνθρωποι της Yamaha άλλαξαν σχεδόν
το 70% των μηχανικών του μερών ώστε να το προσαρμόσουν στο χαρακτήρα του Tricity αλλά
και τις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων. Η επιλογή δεν έγινε τυχαία
αφού ο συγκεκριμένος μονοκύλινδρος είναι και πιο οικονομικός όσον αφορά στη κατασκευή
και συντήρησή του έναντι άλλων διαθέσιμων επιλογών. Με υποτετράγωνες διαστάσεις
κυλίνδρου και δύο βαλβίδες στην κεφαλή οι Ιάπωνες αναφέρουν ως μεγαλύτερη
αλλαγή την επανασχεδίαση της εισαγωγής και της εξαγωγής για καλύτερη απόδοση
στις συνθήκες κίνησης μιας πόλης. Επίσης χαρακτηριστικό του μοτέρ είναι το
γεγονός ότι δεν φέρει χιτώνιο στον κύλινδρο αλλά επίστρωση DiASyl, ενώ το
πιστόνι είναι σφυρήλατο. Τέλος ο ηλεκτρονικός ψεκασμός YMJET-FI της Yamaha με τις
δύο πεταλούδες φέρει μια επιπλέον δίοδο αέρα που εμπλουτίζει το μίγμα, βοηθά
στη διασπορά του και βελτιώνει την καύση. Προσοχή δόθηκε στο σχεδιασμό αλλά και
τη ρύθμιση του CVT κιβωτίου ώστε η δύναμη να φτάνει ομαλά και άμεσα στον τροχό.
Φρένα: Δύναμη και
αίσθηση
Το σύστημα πέδησης του Tricity αποτελείται από τρία δισκόφρενα,
δύο με διάμετρο 220 χλστ. εμπρός και ένα 240 χλστ. πίσω με το καθένα να φέρει
δαγκάνα μονού εμβόλου. Μεταξύ τους συνδυάζονται με το σύστημα UBS (Unified Brake System) το οποίο ενεργοποιείται
με το τράβηγμα της αριστερής μανέτας και μοιράζει τη δύναμη 50:50 εμπρός και
πίσω. Η δεξιά μανέτα ενεργοποιεί μόνο τα εμπρός δισκόφρενα. Κατά τη διάρκεια
αυτή της πρώτης επαφής τα φρένα μας άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις με την
απόδοσή τους αφού καταφέρνουν να σταματήσουν γρήγορα του Tricity ενώ τα
εμπρός δεν δυσκολεύονται καθόλου να σηκώσουν τον πίσω τροχό του Tricity στο
αέρα!
Έξτρα αξεσουάρ
-Ψηλή ζελατίνα
-Σπορ κοντή ζελατίνα
-Χούφτες
-Σέλα
-“Βαλιτσάκι” κονσόλας
-Βάση GPS
-Back rest συνεπιβάτη
-Αλουμινένιες επιφάνειες ποδιάς
-Top Case
Οδηγώντας: Τρίροδο το
Sport
Το Tricity δείχνει άμεσα το χαμηλό του βάρος και τα 152 “γεμάτα” κιλά
του μοιάζουν λιγότερα τόσο στατικά όσο και εν κινήσει. Ξεκινάμε και ακολουθώ με
άνεση τον πλοηγό στους στενούς δρόμους του Amsterdam που απλώνονται παράλληλα με τα κανάλια. Οι ελιγμοί ανάμεσα
στα αυτοκίνητα πραγματοποιούντα με ακρίβεια χωρίς δεύτερη σκέψη και το μεγάλο
κόψιμο του τιμονιού σε συνδυασμό με το κοντό μεταξόνιο των 1.310 χλστ. βοηθούν τα
μέγιστα σε αυτό. Ξεχνάς γρήγορα ότι οδηγείς τρίροδο αφού το πλάτος είναι
περιορισμένο και το πλαίσιο μοιάζει ιδανικά ζυγισμένο για αυτές τις συνθήκες. Το
δικό του σημαντικό ρόλο σε αυτό το σημείο παίζει και το CVT κιβώτιο που
περνά άμεσα τη δύναμη του πολιτισμένου και ήσυχου μοτέρ στο δρόμο με τη ισχύ να
επαρκεί απόλυτα για σβέλτη αστική μετακίνηση.
Το Tricity κέρδισε γρήγορα την εμπιστοσύνη μου στις στροφές και σύντομα
άκουσα το κεντρικό σταντ να τσακώνεται με την πολύ καλή ολλανδική άσφαλτο με το
όριο να μπαίνει από αυτό στις μεγάλες κλίσεις που πετυχαίνει το scooter. Με άλλο δίκυκλο θα το σκεφτόμουν
δύο φορές. Με το Tricity έρχεται απολύτως φυσικά και τον μεγαλύτερο ρόλο σε αυτό
παίζει η εξαιρετική μπροστινή ανάρτηση. Οι 14ρηδες τροχοί με τα στενά ελαστικά
δεν δυσκολεύονται καθόλου να περάσουν πάνω από ανωμαλίες εξαφανίζοντας τες πριν
φτάσουν στον αναβάτη και κρατούν τα πάντα υπό έλεγχο σε ευθεία ή στροφή.
Ακόμη και τα κάθετα εμπόδια που “βασανίζουν” συνήθως τα τρίροδα,
για το Tricity δεν αποτελούν πρόβλημα. Η συμπεριφορά του εδώ θυμίζει
δίκυκλο scooter με μεγάλους τροχούς! Εκτός από το κέντρο του Amsterdam βρεθήκαμε
και στα περίχωρα σε μια διαδρομή που ξεπέρασε συνολικά τα 100 χλμ. Πολλές
στροφές δεν βρήκαμε είναι η αλήθεια αλλά όπου υπήρχαν το Tricity κυριολεκτικά τις κατάπινε όσο
κλειστές και αν ήταν. Η σταθερότητά του υπό κλίση ήταν υποδειγματική ακόμη και
σε ταχύτητες κοντά στην μικρή τελική του. Αυτό ήταν το μόνο σημείο για κάποια
παράπονα αφού η τελική “θυσιάστηκε” για χάρη των καλών επιταχύνσεων, δεδομένης
και της δύναμης του μοτέρ. Ούτως ή άλλως το Tricity προορίζεται για την πόλη.
Συμπέρασμα: Προσιτή
ασφάλεια Χ3
Το Tricity πετυχαίνει απόλυτα το στόχο του φέρνοντας τον τρίτο τροχό
πιο κοντά σε όλους τους αναβάτες χάρη στην ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του. Είναι
ελαφρύ, ποιοτικό, ιδιαίτερα ευέλικτο και πάνω από όλα αφήνει τον αναβάτη του να
το εμπιστευτεί και να κινηθεί στους δρόμους της πόλης με την ταχύτητα και την
ασφάλεια που μόνο ένα τρίροδο μπορεί να προσφέρει. Αυτά τα χαρακτηριστικά θα τα
εκτιμήσουν όλοι και ειδικότερα οι νέοι αναβάτες με δίπλωμα Α1 που θα βρουν στο Tricity ένα
πιστό σύντροφο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Μια εξαιρετική πρόταση για
όλους λοιπόν το Tricity,
ειδικά για τις δικές μας πόλεις με τους γνωστής ποιότητας δρόμους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
|
|
Κινητήρας |
4T, 1Κ, Y/Ψ, 2β |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
124,8 |
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) |
52,4x57,9 |
Συμπίεση (:1) |
10,9 |
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) |
10,9/9.000 |
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) |
1,06/5.500 |
Τροφοδοσία |
Ψεκασμός |
Χωρητ.
Ρεζερβουάρ (λίτρα) |
6,6 |
Βάρος (kg,
γεμάτο) |
152 |
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
|
|
Τύπος |
Ατσάλινο σωληνωτό |
Αναρτήσεις
Ε |
Συμβατικό
τηλεσκοπικό πιρούνι για κάθε τροχό 33 χλστ. |
Διαδρομή
(χλστ.) |
- |
Αναρτήσεις
Π |
Δύο
αμορτισέρ |
Διαδρομή |
- |
Φρένα Ε
(χλστ.) |
2Δ / 220 |
Φρένα Π
(χλστ.) |
Δ /230 |
Τροχοί-Ελαστικά
|
|
Ελαστικό Ε |
90/80-14" |
Ελαστικό Π |
110/90-12" |
Διαστάσεις
|
|
Μήκος
(χλστ.) |
1.905 |
Πλάτος (χλστ.) |
735 |
Μεταξόνιο
(χλστ.) |
1.310 |
Ύψος σέλας
(χλστ.) |
780 |
Εξοπλισμός
|
|
ABS |
_ |
Μίζα |
Y |
Μανιβέλα |
_ |
Στροφόμετρο |
_ |
Κοντέρ |
Y |
Ένδειξη
θερμοκρασίας |
Υ |
Ένδειξη
βενζίνης |
Υ |
Μερικός
χιλιομετρητής |
Y |
Φέρινγκ |
Υ |
Ρυθμιζόμενες
μανέτες |
_ |
Κεντρικό
σταντ |
Y |
Πλάγιο
σταντ |
Y |
Σχάρα |
_ |
Ρυθμιζόμενη
εμπρός ανάρτηση |
_ |
Ρυθμιζόμενη
πίσω ανάρτηση |
Υ |
BMW F900R και F900XR: Euro5+ με χαμηλότερο βάρος και νέα ανάρτηση
Ηλεκτρικά scooter ιδανικά για Delivery, με μεγάλη αυτονομία
KTM 790 Adventure: Ανανέωση για το 2025 με αναβαθμισμένο κινητήρα και νέες αναρτήσεις
B65 Scrambler: η BSA ξαναμπαίνει στο παιχνίδι
Test Airoh Matryx: Ελαφρύ και αεροδυναμικό
Margaris Scooterland: Για αξιόπιστο service στα scooter της Aprilia
Κίνηση στις λεωφορειολωρίδες: η Αγγλία πιο πίσω από την Ελλάδα;
EMW Cargo DF: Ηλεκτρικό scooter, ιδανικό για αξιόπιστο και οικονομικό delivery
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr