Οι 5 πιο συνηθισμένοι μύθοι για τις μοτοσυκλέτες
Σίγουρα υπάρχει ένα πέπλο μυστηρίου που καλύπτει διάφορες ιστορίες γύρω από τον χώρο της μοτοσυκλέτας. Εμείς ρίχνουμε φως στους 5 πιο συνηθισμένους μύθους και αποκαλύπτουμε τι ισχύει στην πραγματικότητα.
1. Δεν θα συμβεί ποτέ σε μένα
Είναι καθαρά θέμα πιθανοτήτων. Εξάλλου στους κύκλους των αναβατών είναι πολύ συνηθισμένη η έκφραση: Αν δεν έχεις πέσει τότε δεν οδηγείς μοτοσυκλέτα. Ακριβώς επειδή οδηγείς εδώ και χρόνια χωρίς να πέσεις ή να εμπλακείς σε ένα ατύχημα με τη μοτοσικλέτα σου, δεν σημαίνει ότι αυτό δεν πρόκειται ποτέ να συμβεί. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, να είσαι πάντα προετοιμασμένος και να έχεις κατά νου ότι δεν υπάρχει περίπτωση για το αν θα γίνει κάτι αλλά το πότε. Και αν, κάπως, με κάποιο τρόπο, δεν έχει συμβεί, αυτό πιθανότατα οφείλεται στο γεγονός ότι είσαι καλά προετοιμασμένος και μπορείς να προβλέπεις καταστάσεις.
2.Το Traction Control θα με βοηθήσει να πάω πιο γρήγορα
Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Όλα είναι συνάρτηση του επιπέδου εμπειρίας του αναβάτη. Ένα είσαι νέος οδηγός και είσαι ακόμα επιφυλακτικός στις κινήσεις σου, το πιθανότερο είναι να μην καταλάβεις ποτέ τι κάνει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Εάν είσαι πιο έμπειρος και πιέζεις τη μοτοσυκλέτα στα όρια της, τότε θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις όταν κάνεις ορισμένα λάθη. Το traction είναι περισσότερο χρήσιμο για τους οδηγούς που πηγαίνουν γρήγορα και είναι πιθανό να βρεθούν σε δυσάρεστες συνθήκες.
3. Η επίστρωση από τα καινούργια ελαστικά αφαιρείται αν οδηγείς με μειωμένη πίεση αέρα
Εντελώς λάθος γιατί έτσι βάζεις τον εαυτό σου σε κίνδυνο. Τα καινούργια ελαστικά μοιάζουν να έρχονται με ένα στρώμα επικάλυψης στην επιφάνεια τους, αλλά στην πραγματικότητα έτσι βγαίνουν κατευθείαν από το καλούπι στο εργοστάσιο. Ποτέ μην μειώσεις την πίεση με σκοπό δοκιμάζοντας να καθαρίσεις τα ελαστικά από την επίστρωση. Όταν οδηγήσει με λάθος πίεση αέρα, τα ελαστικά κάμπτονται με αποτέλεσμα να καταστραφούν τα πλαϊνά τοιχώματα και ενδεχομένως να προκληθεί σκίσιμο και απώλεια αέρα, με ανεπιθύμητα αποτελέσματα.
4. Τα αγωνιστικά θα βοηθήσουν εμένα και τη μοτοσυκλέτα μου να πάμε πιο γρήγορα στο δρόμο.
Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Τα αγωνιστικά ελαστικά είναι τελείως διαφορετικά από αυτά που είναι για χρήση δρόμου. Έχουν διαφορετικές ενώσεις και ιδιότητες και έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν καλύτερα όταν αναπτύσσουν συγκεκριμένες θερμοκρασίες ώστε να δημιουργήσουν επαρκής πρόσφυση. Σπάνια θα φέρεις ένα σετ αγωνιστικών ελαστικών σε σωστή θερμοκρασία, σε συνθήκες δρόμου. Περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει το σενάριο να βρεθείς σε δυσάρεστη θέση στο πρώτο δυνατό φρενάρισμα ή σε απότομη επιτάχυνση, εξαιτίας κρύου ελαστικού. Χρησιμοποίησε ελαστικά δρόμου για όλες τις συνθήκες και φύλαξε το αγωνιστικό σετ για όταν επισκεφθείς την πίστα.
5. Αγόρασε κατευθείαν για πρώτη σου μοτοσυκλέτα, αυτή που έχεις ονειρευτεί, αφού σύντομα θα μάθεις να οδηγείς.
Αυτό εξαρτάται από ποια έχεις επιλέξει για μοτοσυκλέτα των ονείρων σου. Αλλά προτού χαλάσεις τα όμορφα χρήματα σου, πρέπει να έχεις υπολογίσει στα έξοδα κάποια βασικά πράγματα. Εξοπλισμό ασφαλείας και όχι μόνο ένα κράνος. Επίσης, το ότι έκλεψε την καρδιά σου μια συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να πας κατευθείαν να την αγοράσεις. Συζήτησε με φίλους που ταξιδεύουν και που γνωρίζουν. Πάρε μέρος σε ένα σχολείο οδήγησης και μάθε να οδηγείς. Το σωστό είναι να αγοράσεις κάτι που ταιριάζει σε σένα και τις ικανότητες σου και θα σε κάνει να νιώθεις σίγουρος και ασφαλής. Μια μοτοσυκλέτα που δεν θα ανησυχείς πάρα πολύ για κάποια πτώση και θα μπορεί να επισκευαστεί εύκολα. Έτσι θα εξοικονομήσεις χρήματα και όταν είσαι πραγματικά καλύτερος οδηγός μπορείς να πάρεις αυτό που ονειρεύτηκες, αφού θα εξακολουθεί να βρίσκεται εκεί.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Είναι καθαρά θέμα πιθανοτήτων. Εξάλλου στους κύκλους των αναβατών είναι πολύ συνηθισμένη η έκφραση: Αν δεν έχεις πέσει τότε δεν οδηγείς μοτοσυκλέτα. Ακριβώς επειδή οδηγείς εδώ και χρόνια χωρίς να πέσεις ή να εμπλακείς σε ένα ατύχημα με τη μοτοσικλέτα σου, δεν σημαίνει ότι αυτό δεν πρόκειται ποτέ να συμβεί. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, να είσαι πάντα προετοιμασμένος και να έχεις κατά νου ότι δεν υπάρχει περίπτωση για το αν θα γίνει κάτι αλλά το πότε. Και αν, κάπως, με κάποιο τρόπο, δεν έχει συμβεί, αυτό πιθανότατα οφείλεται στο γεγονός ότι είσαι καλά προετοιμασμένος και μπορείς να προβλέπεις καταστάσεις.
2.Το Traction Control θα με βοηθήσει να πάω πιο γρήγορα
Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Όλα είναι συνάρτηση του επιπέδου εμπειρίας του αναβάτη. Ένα είσαι νέος οδηγός και είσαι ακόμα επιφυλακτικός στις κινήσεις σου, το πιθανότερο είναι να μην καταλάβεις ποτέ τι κάνει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Εάν είσαι πιο έμπειρος και πιέζεις τη μοτοσυκλέτα στα όρια της, τότε θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις όταν κάνεις ορισμένα λάθη. Το traction είναι περισσότερο χρήσιμο για τους οδηγούς που πηγαίνουν γρήγορα και είναι πιθανό να βρεθούν σε δυσάρεστες συνθήκες.
3. Η επίστρωση από τα καινούργια ελαστικά αφαιρείται αν οδηγείς με μειωμένη πίεση αέρα
Εντελώς λάθος γιατί έτσι βάζεις τον εαυτό σου σε κίνδυνο. Τα καινούργια ελαστικά μοιάζουν να έρχονται με ένα στρώμα επικάλυψης στην επιφάνεια τους, αλλά στην πραγματικότητα έτσι βγαίνουν κατευθείαν από το καλούπι στο εργοστάσιο. Ποτέ μην μειώσεις την πίεση με σκοπό δοκιμάζοντας να καθαρίσεις τα ελαστικά από την επίστρωση. Όταν οδηγήσει με λάθος πίεση αέρα, τα ελαστικά κάμπτονται με αποτέλεσμα να καταστραφούν τα πλαϊνά τοιχώματα και ενδεχομένως να προκληθεί σκίσιμο και απώλεια αέρα, με ανεπιθύμητα αποτελέσματα.
4. Τα αγωνιστικά θα βοηθήσουν εμένα και τη μοτοσυκλέτα μου να πάμε πιο γρήγορα στο δρόμο.
Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Τα αγωνιστικά ελαστικά είναι τελείως διαφορετικά από αυτά που είναι για χρήση δρόμου. Έχουν διαφορετικές ενώσεις και ιδιότητες και έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν καλύτερα όταν αναπτύσσουν συγκεκριμένες θερμοκρασίες ώστε να δημιουργήσουν επαρκής πρόσφυση. Σπάνια θα φέρεις ένα σετ αγωνιστικών ελαστικών σε σωστή θερμοκρασία, σε συνθήκες δρόμου. Περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει το σενάριο να βρεθείς σε δυσάρεστη θέση στο πρώτο δυνατό φρενάρισμα ή σε απότομη επιτάχυνση, εξαιτίας κρύου ελαστικού. Χρησιμοποίησε ελαστικά δρόμου για όλες τις συνθήκες και φύλαξε το αγωνιστικό σετ για όταν επισκεφθείς την πίστα.
5. Αγόρασε κατευθείαν για πρώτη σου μοτοσυκλέτα, αυτή που έχεις ονειρευτεί, αφού σύντομα θα μάθεις να οδηγείς.
Αυτό εξαρτάται από ποια έχεις επιλέξει για μοτοσυκλέτα των ονείρων σου. Αλλά προτού χαλάσεις τα όμορφα χρήματα σου, πρέπει να έχεις υπολογίσει στα έξοδα κάποια βασικά πράγματα. Εξοπλισμό ασφαλείας και όχι μόνο ένα κράνος. Επίσης, το ότι έκλεψε την καρδιά σου μια συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να πας κατευθείαν να την αγοράσεις. Συζήτησε με φίλους που ταξιδεύουν και που γνωρίζουν. Πάρε μέρος σε ένα σχολείο οδήγησης και μάθε να οδηγείς. Το σωστό είναι να αγοράσεις κάτι που ταιριάζει σε σένα και τις ικανότητες σου και θα σε κάνει να νιώθεις σίγουρος και ασφαλής. Μια μοτοσυκλέτα που δεν θα ανησυχείς πάρα πολύ για κάποια πτώση και θα μπορεί να επισκευαστεί εύκολα. Έτσι θα εξοικονομήσεις χρήματα και όταν είσαι πραγματικά καλύτερος οδηγός μπορείς να πάρεις αυτό που ονειρεύτηκες, αφού θα εξακολουθεί να βρίσκεται εκεί.