Η οικονομία και η χρηστικότητα είναι χαρακτηριστικά που τα προσφέρουν αρκετές κατηγορίες. Δυνατότητες για διασκέδαση χωρίς συμβιβασμούς όμως πόσες κατηγορίες προσφέρουν; Οι naked μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού είναι αυτές που τα καταφέρνουν πολύ καλά σε αυτόν τον τομέα, χωρίς όμως να θυσιάζουν την χρηστικότητα, την οικονομική κατανάλωση, την άνεση στην καθημερινή χρήση ή τους ισχυρούς κινητήρες.
Σχεδίαση- Εργονομία
Μιλάμε ουσιαστικά για γυμνές μοτοσυκλέτες που το στυλ και ο δυναμισμός περισσεύει αλλά ούτε λόγος για την άνεση των συνεπιβατών, καθώς το τμήμα της σέλας που τους αναλογεί θα βολέψει μόνο για μικρές αποστάσεις. Η εμφάνιση είναι αρκετά μυώδης ώστε να δικαιολογεί το όνομα Monster, αλλά ταυτόχρονα και κομψή σαν μια γνήσια Ιταλίδα. Εμπρόσθιος προβολέας με ωοειδές σχήμα και φώτα θέσης LED, και πίσω μέρος με άκρως μινιμαλιστική σχεδίαση. Στο θέμα της ποιότητας, απλώς δεν αφήνει κανένα περιθώριο για αμφισβήτηση. Η θέση οδήγησης σε κάνει να αισθάνεσαι αμέσως οικεία, ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η θέση για τον συνεπιβάτη, που προσφέρει αρκετό χώρο και αφρώδες. Η ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων έχει δυνατότητα σύνδεσης με smartphone. Η επιστροφή του SV650 στις ρίζες, είναι εμφανής στη σχεδίαση της μοτοσικλέτας. Tο στρογγυλό φανάρι με το διάφανο κρύσταλλο και το ατσάλινο πλέον πλαίσιο χωροδικτύωμα, κυριαρχούν στη σχεδίαση. Ποιοτικά το SV650 ξεχωρίζει, καθώς αποτελεί γνήσιο Made in Japan προϊόν. Η σέλα έχει όμορφη σχεδίαση και ιδιαίτερα ποιοτική επένδυση η οποία είναι και αντιολισθητική. Η ψηφιακή οθόνη υγρών κρυστάλλων είναι σχετικά μεγάλη σε μέγεθος και οι πληροφορίες που παρουσιάζει είναι ευδιάκριτες. Το Ζ διατηρεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της σειράς Sugomi, με το μυώδες παρουσιαστικό, την μικρών διαστάσεων ουρά και το στενό κουστούμι. Στην αξιολόγηση του με ποιοτικά κριτήρια, δεν βρέθηκε κάποιο ψεγάδι. Μπορεί η σέλα να ακολουθεί την compact σιλουέτα και να μην είναι αρκετά φαρδιά, έχει όμως πλούσιο αφρώδες και είναι ιδανική για μακρινές βόλτες χωρίς να ενοχλήσει τον οδηγό. Η νέα πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων διαθέτει όλες τις απαραίτητες για τον αναβάτη πληροφορίες. Tο ΜΤ-07 είναι μια όμορφη, λεπτή και μικροκαμωμένη μοτοσυκλέτα. Προβολέας πιο πολύ φιλικός παρά επιθετικός σε εμφάνιση, oυρά και σέλα που θυμίζουν Supersport κατασκευή. H στάση που το 07 τοποθετεί τα μέλη και τον κορμό του αναβάτη είναι πιο πολύ άνετη παρά επιθετική. Η σέλα είναι για αθλητικούς τύπους. Το μερίδιο του αναβάτη διαθέτει ισχνό υλικό, και σε μεγάλες βόλτες θα κατεβείτε ελαφρώς πιασμένοι. Τα όργανα είναι ευανάγνωστα, με στιλάτο λευκό φωτισμό.
Κινητήρας
Οι τέσσερις μοτοσυκλέτες είναι εξοπλισμένες με δικύλινδρα σύνολα με την απόδοση να είναι κοντά στη γειτονιά των 75 ίππων. Το Ζ650 τροφοδοτείται από έναν επανασχεδιασμένο δικύλινδρο, υδρόψυκτο σε σειρά κινητήρα με χωρητικότητα 649 κυβικά, και αποδίδει 68 ίππους στις 8.000σαλ με ροπή 6,7 κιλά στις 6.500σαλ. Χρησιμοποιεί την τεχνολογία διπλών πεταλούδων γκαζιού, με δύο πεταλούδες ανά κύλινδρο. Μια δεύτερη σειρά πεταλούδων, ρυθμίζει ακριβώς τη ροή του αέρα εισαγωγής για να εξασφαλίζεται η φυσική, γραμμική απόκριση. Το 8βάλβιδο μοτέρ του SV μετά από την τελευταία του αναβάθμιση, παρουσιάζεται αυξημένη ισχύς κατά τέσσερις ίππους στους 75 στις 8.500, ενώ η ροπή έχει παραμείνει στα ίδια επίπεδα των 6,5 κιλών αλλά κορυφώνεται πλέον 1.700σαλ. ψηλότερα σε σχέση με πριν, στις 8.100. Το Low RPM Assist ανεβάζει ελαφρώς τις στροφές του κινητήρα κατά την εκκίνηση. Ο ολοκαίνουργιος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας της Yamaha έχει χωρητικότητα 689κ.εκ., διαθέτει στρόφαλο 270 μοιρών, και ένα ιδιαίτερα compact αντικραδασμικό άξονα. Παράγει 74,8hp/9.000σαλ., με ροπή 6,9Kgm/6.500σαλ. Η δύναμη του συγκεκριμένου κινητήρα αποδίδεται με γραμμικό τρόπο και η ισχύς είναι εκμεταλλεύσιμη, τόσο σε καθημερινή χρήση, όσο και σε καταστάσεις οδηγικής παράνοιας. Ο δικύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας διάταξης L, έχει χωρητικότητα 803κ.εκ και δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης βαλβίδων. Αποδίδει 73 ίππους στις 8.250σαλ και 6,8 κιλά ροπής στις 5.750σαλ. Τη δύναμη αναλαμβάνει να περάσει στους τροχούς ένα 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, που εξοπλίζεται με μονόδρομο συμπλέκτη. Τα μπλοκαρίσματα του πίσω τροχού απουσιάζουν στα βίαια κατεβάσματα.
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Ισορροπημένες λύσεις για άνετη και παράλληλα σπορ συμπεριφορά στον τομέα των περιφερειακών, για τα τέσσερα μεσαία Streetfighter. Το ατσάλινο πλαίσιο μονής ραχοκοκαλιάς του ΜΤ συνεργάζεται άριστα με το σεβαστών διαστάσεων ψαλίδι. Το μπροστινό πιρούνι 41 χιλιοστών και το πίσω, οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ με δυνατότητα προφόρτισης, είναι πολύ μαλακά σε αποσβέσεις, γεγονός που βοηθάει πάρα πολύ τόσο την άνεση στις ελληνικές συνθήκες, όσο και την πρόσφυση. Στον τομέα της πέδησης το ΜΤ εξοπλίζεται με δύο δίσκους διαμέτρου 282 χιλιοστών και δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων μπροστά και ένα δίσκο 245 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω. Το ABS είναι ευεργετικό σε καταστάσεις περιορισμένης πρόσφυσης. Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα του Ζ, είναι 10 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο περιμετρικό διπλού σωλήνα. Μπροστά διαθέτει τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χιλιοστών της KYB. Στην πίσω ανάρτηση έχει τοποθετηθεί ένα οριζόντιο Back-link με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου. Το φρενάρισμα, μπροστά αναλαμβάνουν δύο ημίπλευστοι δίσκοι 300 χιλιοστών τύπου μαργαρίτα που συνδυάζονται με δαγκάνα 2 εμβόλων της Nissin, ενώ πίσω συναντάμε ένα μονό δίσκο 220 χιλιοστών τύπου μαργαρίτα με δαγκάνα μονού εμβόλου. Σε καταστάσεις μειωμένης πρόσφυσης μια μονάδα ABS της Bosch θα δώσει πολύτιμη χείρα βοηθείας. Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα του Monster, είναι άκαμπτο και ελαφρύ, χωρίς ξεχωριστό υποπλαίσιο. Το πίσω αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενο της Sachs, σε προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς. Τον τομέα τον αναρτήσεων, συμπληρώνει το αντεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ, χωρίς ρυθμίσεις, που προέρχεται από την Kaybaba. Την πέδηση μπροστά αναλαμβάνουν δύο ακτινικές monoblock τετραπίστονες δαγκάνες της brembo με δίσκους 320χιλ, ενώ πίσω συναντάμε μια μονοπίστονη δαγκάνα της ίδιας εταιρίας και ένα δίσκο 245 χιλ. Το σύστημα ABS είναι της Bosch. Η προσιτή τιμή του SV, έγινε εφικτή με τη χρήση περιφερειακών που έχουμε δει και σε παλιότερα μοντέλα της Suzuki. Μπροστά βλέπουμε συμβατικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 41 χιλιοστών, ενώ το πίσω αμορτισέρ ρυθμίζεται μόνο ως προς την προφόρτισή του. Στα φρένα, οι διπίστονες δαγκάνες είναι της Tokico και συνεργάζονται με δίσκους διαμέτρου 290 χλστ., ενώ πίσω βρίσκουμε ένα δίσκο διαμέτρου 260 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα. H μονάδα ABS της Nissin, είναι ένα κιλό ελαφρύτερη από εκείνη του προηγούμενου μοντέλου
Συμπέρασμα
Πρόκειται για τέσσερις προτάσεις που έχουν ως κοινή συνισταμένη τη δύναμη και τη σπορ συμπεριφορά σε προσιτή τιμή. Το Ζ650 δεν αποδίδει ένα σκασμό άλογα, έχει όμως αρκετό γκάζι για να σε γεμίσει ικανοποίηση και ευχάριστα συναισθήματα. Δεν είναι φορτωμένο με ηλεκτρονικά, σου προσφέρει παρόλα αυτά ανόθευτη οδηγική απόλαυση. Δεν έχει εξοπλιστεί με ακριβά περιφερειακά, παραμένει όμως απόλυτα ασφαλές και έτοιμο για παιχνίδι. Θα σε κάνει να νιώσεις ξεχωριστός από τις πρώτες στιγμή συμβίωσης μαζί του. Μετά το scrambler, το Monster 797 είναι η πιο προσιτή μοτοσυκλέτα της Ducati. Μπορεί να κάνει Ducatisti τον οποιοδήποτε, ανεξάρτητα από την εμπειρία του, αφού μεταδίδει απλόχερα το πνεύμα της εταιρίας ακόμα και ακίνητη. Η απλότητα της, μας θυμίζει με τον καλύτερο τρόπο, ότι δεν χρειάζονται υπερεξελιγμένα ηλεκτρονικά και πολλά άλογα για να απολαύσεις την οδήγηση μοτοσυκλέτας. Το SV650 εκπληρώνει άριστα τον ρόλο του ως μοτοσικλέτα καθημερινής χρήσης, με υψηλότατη ποιότητα κατασκευής, διαχρονικό look, και ευχάριστο χαρακτήρα. Οι δυνατότητές του δεν περιορίζονται μόνο στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Θα το χαρείς από την πρώτη στιγμή καθώς το SV είναι ιδιαίτερα ικανό. Μια ολοκληρωμένη ποιοτική μοτοσικλέτα μεσαίου κυβισμού με προσιτή τιμή. Το ΜΤ σε κερδίζει , γιατί πρεσβεύει πάνω από όλα τη διασκέδαση με δύο τροχούς, διασκέδαση που πολλοί κατασκευαστές τείνουν να διαγράψουν όταν στην εξίσωση κύριος στόχος είναι η χαμηλή τιμή απόκτησης. Ετοιμαστείτε να εντυπωσιαστείτε ακόμα περισσότερο όταν την οδηγήσετε. Μια μοτοσικλέτα προσωποποίηση της διασκέδασης σε προσιτή τιμή.