Παρέα με μία Yamaha Ténéré 700 στο 3ο Wheels in the Woods στα Πιέρια Όρη

Παρέα με μία Yamaha Ténéré 700 στο 3ο Wheels in the Woods στα Πιέρια Όρη
8 Φωτογραφίες »

YAMAHA: Μόνο αν είναι MAX κυριαρχεί!

Η απήχηση του Adventure Lifestyle και των οργανωμένων χωμάτινων εκδρομών, φαίνεται πως έχει εκτοξευτεί τα τελευταία χρόνια. Από τις αρχές του χρόνου λοιπόν, οι Enduroway, μία ομάδα ανθρώπων από την Βέροια με πάθος για το Adventure/Rally, ετοίμαζαν το 3ο Wheels in the Woods στα Πιέρια Όρη και τα πέριξ. Αποφασίσαμε κι εμείς να τους ακολουθήσουμε και το μόνο που μας έλειπε ήταν μία μοτοσυκλέτα. Τι καλύτερο λοιπόν από ένα Yamaha Ténéré 700, το οποίο μας παραχώρησε η Yamaha Motor Greece από το κατάστημα Yamaha Barous, για να συμμετέχουμε στην εκδρομή. Εκεί θα βρίσκαμε και τον 3 φορές Rally Dakar Finisher, Βασίλη Μπούδρο (EnduroGreece), που ήταν οδηγός των αναβατών που ήθελαν να εξασκηθούν στην χρήση Roadbook  σε συνθήκες προσομοίωσης αγώνων Rally.
 

500 ασφάλτινα χιλιόμετρα ξεροσφύρι για ορεκτικό το Ténéré 700

Ο ρόλος που καλούνται να εκπληρώσουν οι μεσαίου κυβισμού Adventure μοτοσυκλέτες, είναι να σου δίνουν την δυνατότητα να ταξιδεύεις σε μακρινούς προορισμούς από ασφάλτινες διαδρομές, μέχρι να φτάσεις στους πρόποδες των βουνών που θέλεις να εξερευνήσεις. Θα πρέπει όμως παράλληλα, να έχουν και σχετικά χαμηλό βάρος ώστε να μπορείς να τις "κουμαντάρεις" πιο εύκολα στις χωμάτινες διαδρομές, όπου απαιτείται πιο τεχνική οδήγηση. Το Ténéré λοιπόν, είναι μία μοτοσυκλέτα που συνδυάζει εξαιρετικά αυτά τα δύο στοιχεία και αυτό είναι κάτι που διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι, αφού το ταξίδι μας περιείχε μπόλικη άσφαλτο και φυσικά χώμα. Ξεκινώντας από τον Ασπρόπυργο και περνώντας από τις διάσημες στροφές του επαρχιακού Μάνδρας-Θήβας στις 23:30 το βράδυ, το Ténéré μας χάρισε γερές δόσεις οδηγικής απόλαυσης, παρά τους 21 & 18 ιντσών τροχούς και τις μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων. Κρατώντας έναν σταθερό αλλά γοργό ρυθμό, η μοτοσυκλέτα πλάγιαζε αβίαστα από στροφή σε στροφή, δίνοντας μία αίσθηση σιγουριάς με την σταθερότητά της. Η μεγάλη σκάλα μας παρείχε άπλετη ορατότητα παρά το απόλυτο σκοτάδι και η ροπάτη λειτουργία του CP2 κινητήρα, μας επέτρεπε να "ρολλάρουμε" απλώς το γκάζι στις εξόδους των στροφών με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο. Σειρά μετά την Θήβα είχε η Εθνική Αθηνών-Θεσσαλονίκης, όπου το κοντέρ δεν είδε κάτω από 150χλμ/ω, στα οποία η μοτοσυκλέτα "καθόταν" με χαρακτηριστική ευκολία, χωρίς ιδιαίτερους κραδασμούς και κατανάλωση στα 7λ/100χλμ περίπου ένα απολύτως λογικό νούμερο σε αυτές τις στροφές. Να πούμε και ότι φάγαμε καταρρακτώδη βροχή για τα τελευταία 60 χιλιόμετρα, με το Ténéré όμως στο πλάι μας (και φυσικά τα αδιάβροχα), αυτό δεν αποτέλεσε πρόβλημα.
 

Μέρα 2η: Το λασπόλουτρο ξεκινά

Πρωινό ξύπνημα με την αυγή (29/03), για να βρεθούμε στις 08:00 στα κεντρικά των Enduroway λίγο έξω από την Βέροια, όπου μας έκαναν ένα Briefing σχετικά με τις διαδρομές και τις συνθήκες. Το group: "Roadbook Training" με οδηγό τον Βασίλη Μπούδρο έφυγε πρώτο και ακολούθησαν λίγο αργότερα οι συμμετέχοντες που χρησιμοποιούσαν GPS για πλοήγηση, ανάμεσά τους κι εμείς. Μιζιά στο Ténéré και φύγαμε για 170 χιλιόμετρα χωμάτινων διαδρομών. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζαμε, καθώς η ασταμάτητη βροχή και η ομίχλη, μείωσαν τα χιλιόμετρα σε λίγο λιγότερα από 100, ενώ η λάσπη δεν είχε προηγούμενο. Εδώ λοιπόν έλαμψε το Ténéré με το σχετικά χαμηλό του βάρος στα 205 κιλά γεμάτο, που σου επιτρέπει να "διαβάζεις" δύσκολα τερέν, αλλά και να διορθώνεις λάθη με ένα σύντομο πάτημα στο έδαφος αποφεύγοντας πιθανές πτώσεις. Τα 74 άλογα είναι υπεραρκετά και σε στεγνές συνθήκες, η ατελείωτη λάσπη όμως μας έκανε να πλαγιολισθαίνουμε συνεχώς. Εντύπωση μας έκανε η ευκολία χειρισμού της μοτοσυκλέτας, ακόμα και σε περιπτώσεις που οι τροχοί βρίσκονταν σε διαφορετικά νεροφαγώματα, με αποτέλεσμα να κάνουμε το λεγόμενο "crab walk". Είναι όντως τελικά ένα "μεγάλο" Enduro και έχουμε δει όλοι μας τι μπορεί να κάνει στα χέρια ενός ικανού αναβάτη. Για όλους εμάς τους λάτρεις του Adventure λοιπόν, είναι μία από τις πιο ασφαλείς επιλογές στην κατηγορία με αποδεδειγμένη αξιοπιστία και άκρως φιλικό χειρισμό. Την παράσταση έκλεψε στην βόλτα και ένα δίχρονο Yamaha Banshee 350 (γουρούνα) του "γιατρού", έτοιμο να ρυμουλκήσει οποιονδήποτε "έπεφτε" στην ανάγκη του. Μετά από πολλή κούραση και αμείωτη βροχή φτάσαμε κατά τις 17:00 στο Camping, όπου η ομάδα είχε οργανώσει για εμάς φαγοπότι με Barbeque, ενώ τα πράγματά μας είχαν ήδη φτάσει με τα αυτοκίνητα υποστήριξης. Λόγω κούρασης αποφασίσαμε να επιλέξουμε ξενοδοχείο, χάνοντας την μαγεία της σκηνής στην φύση, αλλά η επόμενη μέρα επρόκειτο να είναι εξίσου απαιτητική.
 

Μέρα 3η: Ανεβασμένοι ρυθμοί με το Ténéré και η βροχή ασταμάτητη

Από την κατασκήνωση στον Βελβεντό ξεκινούσε η δεύτερη μέρα του διημέρου (Κυριακή 30/03), με διαδρομές παράλληλες στον ποταμό Αλιάκμονα περνώντας από χωριά όπως την Αγία Κυριακή, τα Σκοτεινά και την Σφηκιά. Οι ρυθμοί είχαν ανέβει και όντας πλέον πιο συνηθισμένοι με το Ténéré 700, μπαίναμε στις στροφές με περισσότερη σιγουριά και γνωρίζαμε πλέον καλύτερα τα επίπεδα πρόσφυσης και τα σημεία όπου μπορούσαμε να πιέσουμε παραπάνω. Οι αναρτήσεις του, καταπίνουν τα πάντα στο πέρασμά τους, ενώ τα άλματα γίνονται παιχνιδάκι με το μοντέλο. Με ένα Challenge που είχαμε θέσει στο πίσω μέρους του μυαλού μας, να μην υπάρξει ούτε μία πτώση καθώς η μοτοσυκλέτα δεν είχε και προστατευτικά κάγκελα, μας συνεπήρε ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας του Ténéré και η ντοπαμίνη που μας προσέφερε. Σε μία αριστερή στροφή λοιπόν με παχιά λάσπη και χαμηλή ταχύτητα (10-20χλμ/ω), λίγο παραπάνω γκάζι έφερε τον πίσω τροχό να συναντήσει τον εμπρός και η μοτοσυκλέτα βρέθηκε στο έδαφος από την αριστερή πλευρά. Πριν προλάβουμε να πέσουμε, ήμασταν ήδη στα πόδια μας και με την ίδια ταχύτητα σηκώθηκε και η μοτοσυκλέτα από το έδαφος. Ανακαλύψαμε έτσι, ένα ακόμα στοιχείο, συνυπεύθυνο για την τεράστια επιτυχία του μοντέλου, με το πόσο εύκολα μπορείς να την σηκώσεις. Παράλληλα με μία γρήγορη επιθεώρηση διαπιστώσαμε και ότι δεν είχε πάθει απολύτως τίποτα, πέρα κάποιες επιφανειακές γρατζουνιές στο πλαίσιο και το ντεπόζιτο. Με σταθερό ρυθμό λοιπόν συνεχίσαμε περνώντας από υψόμετρα πάνω από τα 1.000 μέτρα με την βροχή να μην σταματά, ώστε να καταλήξουμε πίσω στη Βέροια στις 15:00.

Τι κάνει τελικά το Ténéré 700 τόσο ξεχωριστό
Σε ένα τόσο απαιτητικό διήμερο με αντίξοες καιρικές συνθήκες, το Ténéré 700 μας συνόδευσε με αξιώσεις. Η Yamaha είχε σαφή στόχο όταν το ανέπτυσσε και αυτός ήταν να δημιουργήσει μία μοτοσυκλέτα ιδανική τόσο για καθημερινή χρήση όσο και για χωμάτινες εξορμήσεις, που με ελάχιστες αλλαγές μπορεί να τρέξει και σε αγώνες Rally. Ο δικύλινδρος CP2 κινητήρας στα 689cc με τα διαστήματα ανάφλεξης 270°, ταίριαξε γάντι στο μοντέλο, ενώ η αξιοπιστία του έχει βάλει το λιθαράκι της ώστε να χαρακτηρίζεται το μοντέλο ως "Bulletproof" από την παγκόσμια Adventure κοινότητα. Στην τιμή των 10.900 ευρώ για το μοντέλο του 2024 αυτή την στιγμή, είναι μία κορυφαία επιλογή στην κατηγορία και αξίζει κάθε cent στο 100%. Ευχαριστούμε την Yamaha Motor Greece και την Yamaha Barous στο Γαλάτσι για την διάθεση της Yamaha Ténéré 700, τους Enduroway για την άψογη οργάνωση και χαρτογράφηση της βόλτας και τον Βασίλη Μπούδρο (EnduroGreece) για την συμβολή του ως οδηγός των Roadbook και την μεταφορά μοτοσυκλετών. Ένα μεγάλο ευχαριστώ και στον Κώστα που χωρίς την βοήθειά του δεν θα ήταν εφικτό αυτό το ταξίδι, αλλά και στον Roman Filiev (@roman_cloudwhale) με τις υπέροχες φωτογραφίες του, για τις οποίες αφιλοκερδώς στεκόταν για ώρες στην βροχή και το κρύο. Τα Wheels in the Woods των Enduroway γίνονται η αφορμή που ψάχνουμε για να ιδωθούμε, να καβαλήσουμε & να λερωθούμε μαζί, να πούμε τα νέα μας και να κατασκηνώσουμε στη φύση, ερχόμενοι από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Αυτό είναι που μας κάνει να αδημονούμε κάθε φορά για το επόμενο και να φεύγουμε γεμάτοι/ες αναμνήσεις. Ευχαριστούμε Ηλία, Δημοσθένη, Γιώργο, Κώστα και σε όλους όσους συμμετείχαν στην εκδρομή.

Περισσότερες πληροφορίες:
Enduroway: Site, Facebook, Instagram 
Enduro Greece: Βασίλης Μπούδρος, Site, Instagram 
Roman Filiev (φωτογραφίες): Instagram 
Yamaha Motor Greece
Yamaha Barous: Site, Facebook, Instagram
Συνάκτης: Χρήστος Λύτρας

AUTOAGORA
AUTOAGORA