Στην δεκαετία του 1990, οι κατασκευαστές δικύκλων έδειξαν τις προθέσεις τους να ανεβάσουν επίπεδο στα scooters, παρουσιάζοντας μοντέλα που σταδιακά εδραίωσαν την GT κατηγορία – δηλαδή, Grand Touring ή «μεγάλου τουρισμού».
Ήδη, μάρκες όπως η Suzuki και η Honda είχαν αντίστοιχα μοντέλα, ενώ η Big-H ασκούσε τεράστια πίεση στην κατηγορία με το πολύ σημαντικό CN250, τον «πατέρα» των GT Scooters. Η Piaggio μπορεί να είχε φέρει επανάσταση στα μικρά scooters με την Vespa, τώρα όμως καλούταν να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις και ανάγκες.
Hexagon: Ο πρόγονος του X9 και του Ιταλικού GT Scooter
Μία από τις πρώτες, και ιδιαίτερα επιτυχημένες, προσπάθειες της Piaggio στην κατηγορία, ήταν το Hexagon, που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το 1994. Έγινε διαθέσιμο σε πολλούς κυβισμούς (125, 150, 180, 250 κυβικά) αλλά δεν τους ξεπέρασε ποτέ, ενώ το μοτέρ των 250 κυβικών ήταν απευθείας δανεισμένο από την Honda! Ωστόσο, η χαρακτηριστική μορφή του Hexagon, η αυξημένη του άνεση και πρακτικότητα αλλά και η δυνατότητα του να βγαίνει έξω από την πόλη, δημιούργησαν τα θεμέλια για το X9 που ακολούθησε.
Χ9 500 2001: Εγχείρημα άνευ προηγουμένου!
Το X9 έκανε την εμφάνιση του στην αυγή της νέας χιλιετίας, την εποχή που πολλές κοσμοϊστορικές αλλαγές γίνονταν συνολικά στον κόσμο του δικύκλου. Το μοντέλο ήταν ένα από τα πιο εντυπωσιακά scooter της εποχής του, τόσο εμφανισιακά όσο και εξοπλιστικά. Ξεχώριζε εμφατικά από την γκάμα της Piaggio, με το μεγαλοπρεπές «πολυθρονάτο» παρουσιαστικό του, ενώ στα «σωθικά» του βρισκόταν ένας κινητήρας 500 κυβικών, τετράχρονος και υγρόψυκτος, που απέδιδε 39 ίππους.
Εξοπλιστικά ξεχωριστό με ραδιόφωνο, ηλεκτρικό σταντ και σύνδεση με κινητό!
Το X9 διακρινόταν όσον αφορά το επίπεδο εξοπλισμού του, για την εποχή. Αρχής γενομένης από τα όργανα και τις ενδείξεις, το μοντέλο είχε έναν μεγάλο, αναλογικό πίνακα σαν αυτοκινήτου, ενώ στο κέντρο του τιμονιού ξεχώριζε η LCD οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού, που έδειχνε ακόμα και εξωτερική θερμοκρασία! Ακόμη, το μοντέλο εξοπλίστηκε και με το σύστημα PICS – Piaggio Integrated Communication System, το οποίο συνδύαζε ραδιόφωνο, σύστημα ενδοεπικοινωνίας αναβάτη-συνεπιβάτη και διασύνδεση με κινητό τηλέφωνο! Επιπλέον, μπορούσε να εξοπλιστεί με ηλεκτρικό κεντρικό σταντ και ρυθμιζόμενη ζελατίνα. Αν μη τι άλλο, πολλά από αυτά κάναμε χρόνια να τα ξαναδούμε (όπως π.χ. την σύνδεση με κινητό), ενώ κάποια άλλα όπως το ηλεκτρικό σταντ, πρακτικά δεν τα ξαναείδαμε ποτέ!
«Λιμουζινάκι» στους χώρους, φόρεσε ABS από το 2006
To X9 εξοπλίστηκε με ABS 16 χρόνια πριν, ενώ σε γενικές γραμμές ικανοποίησε στον τομέα αυτό, μιας και τα φρένα του παρείχε η Brembo. Χωροταξικά, το X9 προσέφερε δυνατότητα αποθήκευσης full-face κράνους κάτω από την σέλα, ενώ η θέση οδήγησης ήταν άνετη, η σέλα είχε υποστήιξη μέσης και η ζελατίνα ρυθμιζόταν σε 3 θέσεις. Ο κινητήρας του δεν έβαζε φωτιά στην άσφαλτο, αλλά ήταν ικανοποιητικός σε γενικές γραμμές και η thumper φύση του προσέφερε ελαστικότητα και αίσθηση μοτοσυκλέτας.
Έδωσε την σκυτάλη στα X10 και X8
Η Piaggio κατάφερε να δημιουργήσει την δική της γκάμα GT μοντέλων με το X9, καθώς μετά από το αρχικό μοντέλο, εμφανίστηκαν και τα X8, X10 αλλά και X Evo, όλα στο ίδιο ύφος με το X10 μάλιστα να παίρνει την σκυτάλη της «ναυαρχίδας» στην έκδοση των 500 κυβικών. Αυτή την στιγμή, προφανώς εστιάζοντας σε άλλα επίπεδα της αγοράς, η Piaggio έχει σταματήσει όλη την X σειρά της, η οποία όμως αποτελεί σημαντική παρακαταθήκη της εξέλιξης των GT Scooter.