Honda SH 150i
Τιμή: 3.990 ευρώ με Top Box
Το Honda SH 150i σε κερδίζει με τη μοντέρνα εμφάνισή του και την υψηλή ποιότητα κατασκευής και συνεχίζει να σε εκπλήσσει ευχάριστα με την
ευκολία χειρισμών και τη δύναμη που διαθέτει. Oι όμορφες γραμμές, συνδυάζονται με LED φώτα εμπρός και πίσω, ενώ τα φλας είναι ενσωματωμένα στο φαίρινγκ για μια “λεία” εμφάνιση. Όλα τα πλαστικά μέρη κουμπώνουν τέλεια μεταξύ τους, χωρίς να αφήνουν κενά και χωρίς να υπάρχουν βίδες για να χαλάνε το οπτικό αποτέλεσμα. Η σέλα, εκ πρώτης όψεως δείχνει λεπτή, αλλά είναι άνετη και φιλόξενη τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη.
Ο χώρος κάτω από τη σέλα, χωράει ένα full face κράνος, ενώ το Top Box, που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό, έχει χωρητικότητα 35 λίτρα και διαθέτει μαξιλαράκι για την πλάτη του συνεπιβάτη. Ο σύγχρονος κινητήρας των 153 κυβικών, είναι μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, ενώ αποδίδει 14,79 ίππους στις 8.250σαλ. και 1,42 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 6.500σαλ. Το σύστημα start – stop έχει στόχο την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης. Το φυσικό στοιχείο του SH 150i είναι, σαφώς, το αστικό περιβάλλον. Εκεί νιώθει άνετα και το δείχνει.
Χάρη στη μεγάλη διάμετρο των τροχών, περνάει με ευκολία πάνω από τις κακοτεχνίες των Ελληνικών δρόμων. Το μικρό βάρος και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού κάνουν τις μανούβρες παιχνιδάκι και πολύ δύσκολα θα ακινητοποιηθεί ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Η δύναμη του κινητήρα είναι αρκετή, ώστε το SH να επιταχύνει γρήγορα και να διατηρεί με ευκολία ταχύτητες της τάξης των 100 – 110 χλμ/ώρα σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας χωρίς ο αναβάτης να νιώθει ότι εμποδίζει την κίνηση ή ότι ζορίζει τον κινητήρα.
Kymco People S 150
Τιμή: 2.996,77 ευρώ / 2.846,77 ευρώ μετρητοίς
Το People S είναι ένα καλά μελετημένο scooter που εκπληρώνει τις προσδοκίες προτάσσοντας μια ισχυρή ταυτότητα εμφάνισης και στυλ. Σχεδιαστικά
ακολουθεί την Ιταλική νοοτροπία της φινέτσας και της ισορροπίας στο μάτι, αλλά με έντονα μοντέρνο αέρα. Οι αιχμές συναντώνται σε όλη την επιφάνεια του scooter, ενώ τα LED φωτιστικά βάζουν την δική τους υπερσύγχρονη πινελιά. Η ποιοτική εικόνα είναι αξιοσημείωτα καλή. Αριστες οι συναρμογές των τμημάτων σε όλα τα σημεία, αλλά και η βαφή του PeopleS. Η σέλα στην περιοχή του αναβάτη είναι αρκετά στενή, με έντονα κοψίματα για τα πόδια στο εμπρός μέρος, ενώ το γέμισμά της είναι σχετικά σκληρό, αλλά το «μαξιλαράκι» της μέσης προσφέρει σωστή στήριξη. Από κάτω, φιλοξενεί με ευκολία ένα full-face κράνος και αρκετά αντικείμενα. Έξυπνη λεπτομέρεια, η τοποθέτησης της μίας από τις δύο παροχές ρεύματος USB στο τιμόνι, δεξιά και κάτω από τα όργανα.
Ο κινητήρας των 150 κυβικών είναι της οικογένειας G5-EVO και αποδίδει 14 ίππους και 1,2 kgm ροπής, όντας 4βάλβιδος, αερόψυκτος και με τροφοδοσία ψεκασμού. Σημαντικό στοιχείο της άνεσης στην πόλη είναι μια καλή ποιότητα κύλισης και το People S την προσφέρει απλόχερα. Χάρη στον μεγάλο τροχό των 16 ιντσών εμπρός,
το μοντέλο ελίσσεται με ακρίβεια και σταθερότητα, δεν έχει ίχνος νευρικότητας στην ευθεία και δεν θα «ξαφνιάσει» τον αναβάτη, σε λακούβες ή απότομους χειρισμούς. H τελική ταχύτητα που το People S θα μπορέσει να αγγίξει είναι τα 115 χλμ/ώρα, η οποία είναι επίσης μια ικανοποιητική τιμή, ο κινητήρας όμως σαφώς προτιμά την «εργασία» σε αστικές ταχύτητες, δίνοντας το σύνολο της ισχύς και της ελαστικότητάς του περίπου μέχρι τις 9.000 σαλ.
Vespa Primavera 150
Τιμή: 4.070 ευρώ
Εξοπλισμένη με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, δύσκολα την αποχωρίζεσαι, καθώς η πρακτικότητα και η ευκολία χειρισμών που προσφέρει, σε κάνουν να θες να τη χρησιμοποιείς ακόμα και για τις πιο μικρές αποστάσεις. Οι σχεδιαστές έχουν καταφέρει να διατηρήσουν την παραδοσιακή της εμφάνιση, αλλά την έχουν εκσυγχρονίσει πλήρως προσθέτοντας άκρως μοντέρνες πινελιές.
Το επίπεδο ποιότητας είναι ψηλά, με το φινίρισμα και τη συναρμογή των εξαρτημάτων να είναι αψεγάδιαστη. Η σέλα είναι άνετη, έχει μαλακό αφρώδες και δεν απέχει πολύ από το έδαφος, οπότε ο αναβάτης πατά με ευκολία στο έδαφος. Από κάτω της, χωράει ένα full face κράνος και περισσεύει χώρος για γάντια ή αδιάβροχα. Ένα από τα πιο όμορφα στοιχεία εξοπλισμού της Primavera είναι η ολοκαίνουργια έγχρωμη TFT οθόνη των 4,3 ιντσών.
Με το Vespa Multimedia Platform, ο αναβάτης μπορεί να συνδέσει το κινητό του τηλέφωνο με την οθόνη και να επεξεργάζεται τις κλήσεις του και πληροφορίες σχετικά με τη διαδρομή. O μονοκύλινδρος, τετράχρονος i-get κινητήρας των 154,8 κυβικών με τις 3 βαλβίδες, αποδίδει 12,9 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και 1,3 κιλά ροπής στις 6.000 σ.α.λ.
Η Primavera αλλάζει αστραπιαία κατεύθυνση και σε αυτό συμβάλουν οι μικρής διαμέτρου τροχοί, το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, το χαμηλό κέντρο βάρους και οι μαζεμένες διαστάσεις. Η δύναμη του κινητήρα και η «κοντή» μετάδοση κάνουν την Primavera S να επιταχύνει γρήγορα μέχρι τα 70 χιλιόμετρα, ενώ αν ο αναβάτης κρατήσει το γκάζι ανοιχτό, συνεχίζει με πιο αργό ρυθμό μέχρι την τελική των 100 χιλιομέτρων την ώρα. Η Vespa παραμένει σταθερή και εμπνέει εμπιστοσύνη στον αναβάτη ακόμα και στην τελική της χωρίς να εμφανίζει αστάθεια ή ταλαντώσεις.
Yamaha NMAX 155
Τιμή: 3200 ευρώ
Το Nmax προσφέρει όσα μπορείς να ζητήσεις από ένα μικρό GΤ σκούτερ που θα σε συντροφεύει καθημερινά. Mε σοβαρή εμφάνιση χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες, είναι σύγχρονο και ταυτόχρονα ελκυστικό. Ξεχωρίζει ο LED φωτισμός, η σκουρόχρωμη ζελατίνα, ενώ το δυναμικό σχεδιασμό συμπληρώνουν οι γραμμές του τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια, σήμα κατατεθέν της σειράς Max. Η ποιότητα σε πλαστικά και βαφή,
κυμαίνεται στα γνωστά υψηλά επίπεδα της υπόλοιπης σειράς. Η μεγάλη σέλα δύο επιπέδων είναι μέτριας σκληρότητας και χάρη στο χαμηλό της ύψος (765χιλ) δεν θα προβληματίσει κανέναν να πατήσει τα πόδια του στο έδαφος με ασφάλεια. Κάτω από αυτή υπάρχει χώρος 23,5 λίτρων, ικανός να φιλοξενήσει ένα full face κράνος (χωρίς μεγάλους αεραγωγούς) ή άλλα αντικείμενα. Ο υγρόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας των 155 κυβικών, χάρη στην τεχνολογία Blue core της Yamaha, αποδίδει 15 ίππους στις 8.000 με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Το
σύστημα μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων ( VVA ), επιτρέπει την αλλαγή της βύθισης των βαλβίδων μετά τις 6.000 σ.α.λ., ώστε να υπάρχει επαρκής δύναμη ψηλά και χαμηλή κατανάλωση όταν κινούμαστε με χαμηλές στροφές. Οι πρώτες θετικές εντυπώσεις, είναι η ευελιξία και το τράβηγμα του κινητήρα σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, που κάνει το ελαφρύ σκούτερ να ξεπετάγεται και να φτάνει με ευκολία τα πρώτα 80 χλμ/ ώρα. Αν επιμείνεις μπορείς να δεις μέχρι 115 χλμ/ώρα, χωρίς να αισθάνεσαι ανασφαλής, παρά την μικρή ζελατίνα που δεν προστατεύει το πάνω μέρος του κορμού από τον αέρα.
Το κόψιμο του τιμονιού, που είναι από τα μεγαλύτερα που έχουμε δει. Σε συνδυασμό με τις μικρές διαστάσεις του μοντέλου, είναι σχεδόν αδύνατο να κολλήσεις στην κίνηση και να μην είσαι πρώτος σε κάθε φανάρι.