Η δεκαετία του 1980 ήταν η χρυσή εποχή για τις σπορ δίχρονες μοτοσυκλέτες, κατά την οποία όλες οι εταιρείες έβγαζαν μοντέλα-ρέπλικες των αγωνιστικών τους για χρήση στο δρόμο. Και η κατ`εξοχήν ρέπλικα ήταν (και είναι) η Suzuki RG500Γ, η μόνη που αναπαρήγαγε πιστά τη μοτοσυκλέτα που αγωνίστηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα GP500.
Η RG500Γ παρουσιάστηκε στην IFMA στην Κολωνία το 1984,εισήλθε στην αγορά την επόμενη χρονιά και ήταν στην πραγματικότητα ένα πιστό αντίγραφο της RG Γ 500 που είχε κερδίσει τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα του 1981 και του 1982 με τους Marco Lucchinelli και Franco Uncini.
Ο κινητήρας ήταν το σημείο που η ρέπλικα έμοιαζε περισσότερο με τη μοτοσυκλέτα που αγωνιζόταν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα GP 500. Είχε κυβισμό 498 cc και δίαμετρο και διαδρομή σχεδόν πανομοιότυπες με το αγωνιστικό μοντέλο: 56×50,6 mm για την μοτοσυκλέτα δρόμου, έναντι 56×50,5 του αγωνιστικού μοντέλου.
Οι τέσσερις κύλινδροι είχαν τη βαλβίδα συντονισμού εξαγωγής SAEC (Suzuki Automatic Exhaust Control) και τροφοδοτούνταν από τέσσερα καρμπυρατέρ Mikuni 28 mm. Αν και δεν έφτανε τους 135 ίππους στις 11.200 σ.α.λ. όπως η αγωνιστική, έβγαζε 95 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και, χάρη και στο βάρος των 156 κιλών, έφτανε την ταχύτητα των 240 χ.α.ω., καλύπτοντας τα 400 μέτρα σε 11,4 δευτερόλεπτα!
Η αισθητική γοητεία που παραμένει
Αισθητικά, η RG500 ακολούθησε τη φιλοσοφία του αγωνιστικού μοντέλου - ρέπλικα γαρ - και είχε ένα αφαιρούμενο τμήμα ουράς για να κρύψει την θέση του συνοδηγού, κάνοντάς την ακόμα πιο όμοια με το αγωνιστικό μοντέλο. Η μόνη αλλαγή έγινε το 1987 και αφορούσε την αλλαγή θέσης των φλας, τα οποία ήταν ενσωματωμένα στο φέρινγκ.
Λιγότερες από 10.000 μονάδες παράχθηκαν κατά την τριετία 1985-1987, τονίζοντας έτσι τον σπέσιαλ χαρακτήρα αυτής της μοτοσυκλέτας.
Με την πάροδο του χρόνου, η RG500Γ έχει γίνει ένα πραγματικό σύμβολο της κατηγορίας της, η μόνη που διατηρεί τη γοητεία της αναλλοίωτη παρά το πέρασμα των χρόνων, ενώ ακόμα πιο "σπέσιαλ" είναι η "limited edition" που παρήχθη από τη Suzuki, η Walter Wolf Replica, εμπνευσμένη από την επίσημη μοτοσυκλέτα που συμμετείχε στο All Japan Road Race Championship και φαίνεται στη φωτογραφία παρακάτω.
Από τις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στα φανάρια των κεντρικών δρόμων της πόλης.
Εσείς θυμάστε την RG500 Gamma;
Ποιά ήταν η καλύτερη ρέπλικα αγωνιστικής μοτοσυκλέτας;