Οι supersport μοτοσυκλέτες είναι, συχνά, το πρόσφορο έδαφος ανάπτυξης των τεχνολογιών, που αργότερα γίνονται κανόνας για τις μοτοσυκλέτες παραγωγής γενικότερα.
YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ
Οι πανίσχυροι κινητήρες τους, που τροφοδοτούνταν με καρμπυρατέρ, απέκτησαν σταδιακά ψεκασμό καυσίμου από την δεκαετία του 90 μέχρι την δεκαετία του 2000. Το 2006, όμως, η έλευση της ολοκαίνουργιας Yamaha R6 έφερε και μια τεχνολογία που θα αναδεικνυόταν σε μια από τις σημαντικότερες για τα χρόνια που ακολούθησαν: Το ηλεκτρονικό γκάζι Ride-by-Wire.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Η πρώτη εκδοχή του συστήματος YCC-T της Yamaha, δεν καταργούσε τις ντίζες του γκαζιού, αλλά αντιθέτως τις χρησιμοποιούσε, ώστε να κινήσει ένα περιστροφικό αισθητήρα θέσης γκαζιού. Οι πεταλούδες κινούνταν από έναν ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος έπαιρνε σήμα από την κεντρική μονάδα ελέγχου. Με το σύστημα αυτό, ο «εγκέφαλος» της R6 διάβαζε το άνοιγμα του γκαζιού που ζητούσε ο αναβάτης, το συνδύαζε με τα δεδομένα που δεχόταν από πολλούς ακόμα αισθητήρες και παρείχε την απαραίτητη ποσότητα μίγματος στον κινητήρα ανά πάσα στιγμή.
Με αυτό τον τρόπο, η τελευταία μηχανική σύνδεση του αναβάτη με τον κινητήρα, μπορούσε να καταργηθεί. Ο έλεγχος του μοτέρ περνούσε πλήρως, στα χέρια της ECU. Όπως όλοι ξέρουμε, στην πορεία των ετών τα συστήματα ride-by-wire έγιναν «κανόνας» στις μοτοσυκλέτες υψηλών επιδόσεων, προσφέροντας τόσο τον ευκολότερο έλεγχο τους, όσο και την δυνατότητα χρήσης πολλών ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Τα σημερινά Riding Modes, το Traction Control, το ηλεκτρονικό φρένο κινητήρα, όλα χρησιμοποιούν τις δυνατότητες που «ξεκλείδωσε» το YCC-T.
Η γενιά αυτή της μοτοσυκλέτας έμελλε να είναι «σημείο καμπής» στην ιστορία του μοντέλου. Αρχής γενομένης, από την εντελώς διαφορετική εμφάνιση της, η R6 ήταν πολύ πιο επιθετική, πιο «αγριεμένη» που ήταν εμπνευσμένη από την Formula 1. Το πλαίσιο ήταν ολοκαίνουργιο, ενώ επίσης καινούργια ήταν και τα εμπρός φρένα, που απέκτησαν δίσκους 320 χιλιοστών (αντί 298 του προηγούμενου μοντέλου). Το R6 είχε χάσει 5 κιλά, ζυγίζοντας μόλις 162 άνευ υγρών, ενώ ο κινητήρας του ήταν ακόμα ισχυρότερος αγγίζοντας τους 125 ίππους. Η εξαιρετική οδηγική της συμπεριφορά και ιδιαίτερα, οι αγωνιστικές καταβολές της, την έκαναν πολύ επιτυχημένη στους αγωνιζόμενους και στους σκληροπυρηνικούς track day lovers. Το μοντέλο άλλαξε ριζικά, μόλις το 2017, αποδεικνύοντας την επιτυχία της σχεδίασης του 2006 σε βάθος χρόνου.
Yamaha MT-09 Y-AMT Test: To νέο αυτόματο-σειριακό κιβώτιο της Yamaha
Test Yamaha XMAX Tech Max 125 2023
Υamaha R125 2025: Μέτρηση κλίσης, νέα χρώματα και Euro5+
Yamaha NMAX 125 :Εuro5+, νέα εμφάνιση και εισαγωγή στην οικογένεια Tech MAX
Τα 5 125άρια scooter που μετρήσαμε, με την χαμηλότερη κατανάλωση
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr