LIVE: κίνηση στους δρόμους

Katana, η επιστροφή;

Suzuki RG500Γ. Το δίχρονο τέρας έμεινε στην παραγωγή για τρία μόλις χρόνια αλλά 30 χρόνια μετά δεν το έχει ξεχάσει κανείς.

Suzuki GSX1100S Katana το πρώτο, του 1980, σχεδιασμένο από τους από τους Hans Muth, Jan Fellstrom και Hans-Georg Kasten της Target Design.

Το concept Recursion με 2κύλινδρο turbo 650 κ.εκ. και 100 ίππων. Και το πρώτο πρωτότυπο Katana του 1979 έφερε μοτέρ (4κύλινδρο) 650 κ.εκ. Απλή σύμπτωση;

Η αίτηση κατοχύρωσης για το logo Katana.

H αίτηση κατοχύρωσης για το γράμμα Γ.

Μέρος από το εξώφυλλο του ιαπωνικού περιοδικού Υoung Machine.

Recursion, Katana, Gamma: κάτι ετοιμάζει η Suzuki

Αρχικά κυκλοφόρησε μια φήμη από την Ιαπωνία πως η Suzuki ετοιμάζεται να βγάλει ένα πρωτότυπό της στην παραγωγή. Στη συνέχεια όμως η επίσημη επαναφορά δύο ιστορικών ονομάτων περιέπλεξε την κατάσταση.

 
Πέρυσι στο Σαλόνι του Τόκυο η Suzuki είχε κλέψει τα φώτα της δημοσιότητας με το πρωτότυπο Recursion. Μια σύγχρονη σπορ μοτοσυκλέτα με ρετρό γραμμές κι έναν κινητήρα δικύλινδρο σε σειρά 588 κ.εκ με τούρμπο ποτέ δεν αφήνει ασυγκίνητο το κοινό.

Πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε το ιαπωνικό περιοδικό Young Machine με ένα εξώφυλλο σκέτη φωτιά. Ιαπωνικά δε γνωρίζουμε, αλλά αυτό εκεί το μεγάλο ασημί Suzuki στο εξώφυλλο δείχνει διαολεμένα πολύ οικείο, λες και είναι το Katana της σύγχρονης εποχής, αυτό δε το 600 που γράφει δίπλα του έρχεται να δέσει το γλυκό. Οι Ιάπωνες συνάδελφοι λοιπόν φέρονται να ισχυρίζονται πως η Suzuki προτίθεται να βγάλει σε κυκλοφορία μια εκδοχή του πρωτοτύπου Recursion και πως η πλατφόρμα που θα το φέρει στην παραγωγή θα έχει την ιστορική σφραγίδα Katana. Να τι σημαίνει το 600. Και κοίτα τι ωραία που συμπληρώνεται το παζλ αν σκεφτούμε πως το Recursion μεταφράζεται ως Επανάληψη. Σα να ήταν προσχεδιασμένο.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονίσουμε πως το εν λόγω περιοδικό δε φημίζεται τόσο για τις πετυχημένες του προβλέψεις, όσο για τα απίθανα photoshop με τα οποία επενδύει τις πολυάριθμες μαντεψιές του. Ατυχώς πολλές από αυτές δεν επαληθεύονται –ειδάλλως λ.χ. θα είχαμε ένα V5 Honda RCV 990 παραγωγής εδώ και 10-12 χρόνια, όπως επανειλημμένα είχε «αποκαλύψει» το Young Machine. Μόνο που αυτή τη φορά η ίδια η Suzuki φρόντισε να ρίξει λάδι στη φωτιά, πριν τα εμπνευσμένα εξώφυλλα και μάλιστα με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης. Με πάσα επισημότητα το ιαπωνικό εργοστάσιο κατοχύρωσε τον περασμένο Δεκέμβρη ένα νέο λογότυπο Katana σε Ευρώπη και Η.Π.Α., αποδεικνύοντας πως η αναβίωση του ιστορικού ονόματος από τη δεκαετία του ’80 είναι μάλλον καθοδόν, ακόμη κι αν όχι με τον εν λόγω κινητήρα.

Παρόλα αυτά ας ελπίσουμε σε ένα τουρμπάτο μέλλον στην παραγωγή μοτοσυκλετών. Οι συνθήκες είναι κατάλληλες, θυμάστε τα σημεία αιχμής που διαφήμιζε η Suzuki για το Recursion της; Επιδόσεις μεγάλης μοτοσυκλέτας από ένα μεσαίου κυβισμού πακέτο για ανεπανάληπτη οικονομία καυσίμου. Ποιος δε θέλει γκάζια χιλιαριού με κόστη συντήρησης εξακοσαριού στη σημερινή παγκόσμια οικονομία;

Παράλληλα, η Suzuki συνεχίζει να μας προκαλεί κατοχυρώνοντας εκ νέου στην Ευρώπη το περίφημο «Γ», το λογότυπο Gamma που κάποτε συνόδευε το θρυλικό δίχρονο RG500Γ. Αντε τώρα να δούμε αυτό τι σκοπό έχει να το κάνει -πάντως θα στοιχημάτιζα πως δίχρονο πολύ δύσκολα θα είναι...

 

SUZUKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ