Στο Riding School θα κάνετε αυτό ακριβώς που λέμε και στην αρχή αυτού του άρθρου: θα αναγνωρίσετε, θα μάθετε, θα προπονηθείτε και θα αποκτήσετε ένα συγκεκριμένο σετ δεξιοτήτων που θα σας κάνει αδιαμφισβήτητα καλύτερους και ασφαλέστερους αναβάτες, μόλις σε μία ημέρα από το πρώτο κιόλας σεμινάριο.
Θα βάλετε δηλαδή… “πρόγραμμα” (όχι φίλτρο και εξάτμιση), στον δικό σας εγκέφαλο, όπως ακριβώς θα ακούσετε να λένε και οι εκπαιδευτές της σχολής. Έτσι θα μειώσετε δραματικά τον χρόνο αντίδρασης σε οτιδήποτε κάνετε πάνω σε ένα δίκυκλο και κατά συνέπεια δραματικά θα μειωθεί και ο χρόνος που απαιτείται για να εκτελέσει το δίκυκλο μια εντολή σας. Ας δούμε όμως τι λέει πάνω σε αυτό ο Θανάσης: «Αυτό που συμβαίνει αυτή τη στιγμή (σ.σ. το οτιδήποτε) περνά μέσα από τα αισθητήρια όργανα (μάτια, αυτιά) και αυτό, για να το επεξεργαστεί ο εγκέφαλος, χρειάζεται κάποιο χρόνο. Εάν ξέρει τι πρέπει να κάνει απαιτούνται τρία δέκατα του δευτερολέπτου για να δώσει τη σωστή εντολή.
Εάν δεν ξέρει τι να κάνει, θα σκεφτεί. Αν σκεφτεί, αυτός ο χρόνος κυμαίνεται από μισό μέχρι ενάμισι δευτερόλεπτο. Σε αυτό το ενάμιση δευτερόλεπτο, με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα, η απόσταση που θα διανύσουμε μέχρι να πάρουμε μία απόφαση ανέρχεται στα 25 μ...
Εικοσιπέντε ολόκληρα μέτρα χωρίς να κάνουμε τίποτα είναι πάρα πολλά, θα πούμε εμείς. Αυτός είναι από μόνος του λόγος για να παρακολουθήσει ένας αναβάτης το Riding School το οποίο έχει σαν στόχο να μειώσει την απόσταση που διανύεται μόνο από την αντίδραση του οδηγού, μόλις στα 8 μέτρα. Να μην σπαταλήσει δηλαδή χρόνο για να σκεφτεί τι θα κάνει, αλλά να αντιδράσει ακαριαία και σωστά.
«Όταν το αντιληφθούμε αυτό αλλάζει η προσέγγισή μας στην οδήγηση,» συνεχίζει ο Θανάσης και προσθέτει: «Εμείς θέλουμε να μειώσουμε αυτό το χρόνο αντίδρασης στα πέντε δέκατα του δευτερολέπτου. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να ξέρει ο αναβάτης τι πρέπει να κάνει εκ των προτέρων. Να μην βασίζεται στο ένστικτό του για να αντιδράσει σε μία κατάσταση, αλλά σε γνώση που έχει αποκτήσει, έχει εξασκήσει.»
Το παραπάνω αποκτά μεγαλύτερη σημασία αν το συνδέσουμε με αυτό που ακολουθεί με τον Θανάση να συμπληρώνει: «Όταν δεν γνωρίζουμε τι (ακριβώς) κάνουμε, δεν μπορούμε να διορθώσουμε κάτι… Ο εγκέφαλος δεν έχει κάποια δεδομένα για την οδήγηση μοτοσικλέτας. Οπότε μην έχοντας δεδομένα, πάμε και αναζητάμε οτιδήποτε μπορεί να βρεθεί και καταλήγουμε στο ένστικτο…
Οι ενστικτώδεις κινήσεις είναι αυτές που έχουν καθορίσει το πρόγραμμα οδήγησης μιας μοτοσικλέτας. Εδώ στο Riding School βάζουμε το πρόγραμμα. Εδώ μαθαίνουμε τι ευθύνεται για οτιδήποτε μας συμβαίνει και το διορθώνουμε.» Έτσι, βγαίνει σχεδόν από την εξίσωση ο παράγοντας αναβάτης, ο οποίος, σύμφωνα με έρευνες ευθύνεται για το 99% των ατυχημάτων εξαιτίας των λαθών που κάνει…