Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η εξέλιξη της επόμενης γενιάς του Yamaha R1. Απόδειξη οι φωτογραφίες που είδαν το φως της δημοσιότητας κατά τη δοκιμή της μοτοσικλέτας στην πίστα.
Τα νέα για την επόμενη γενιά της ιαπωνικής superbike προέρχονται από την βρετανική εφημερίδα Motorcyclenews και συγκεκριμένα τη θυγατρική της στην Αυστραλία. Οι κατάσκοποι των τελευταίων συνέλαβαν με τον φωτογραφικό τους φακό το επόμενο R1 κατά τη διάρκεια συγκριτικών δοκιμών του στη πίστα με το BMW S1000RR! Η μοτοσικλέτα ήταν καμουφλαρισμένη σαν παλιό R6, ωστόσο αυτή είναι μια πρακτική που ακολουθεί χρόνια τόσο η Yamaha, όσο και οι υπόλοιποι κατασκευαστές με τα δικά τους SS και superbike.
Εκ πρώτης όψεως η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με το σημερινό μοντέλο είναι το σύστημα εξαγωγής. Τα δύο τελικά κάτω από τη σέλα έχουν γίνει ένα το οποίο μετακόμισε στο πλάι της μοτοσικλέτας βοηθώντας έτσι στη συγκέντρωση των μαζών κοντά στο έδαφος και κάτω από τον αναβάτη. Το καζανάκι πριν από το τελικό της εξάτμισης είναι τεραστίων διαστάσεων και είναι αυτό που αφήνει να εννοηθεί ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα 600 αλλά με μια μοτοσικλέτα τουλάχιστον 1.000 κ.εκ. Λέμε τουλάχιστον γιατί, όπως ξέρουμε εδώ και αρκετό καιρό, υπάρχουν οι φήμες που θέλουν την ιαπωνική εταιρία να αλλάζει ρότα και να στρέφεται από τους παραδοσιακούς 4κύλινδρους στους εν σειρά τρικύλινδρους, τόσο για το R1 όσο και για το R6. Αυτό θα είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση του κυβισμού στα 1.100 κ.εκ.
Η αλλαγή στο σύστημα εξαγωγής έχει επιφέρει αλλαγές και στα περιφερειακά του πλαισίου και συγκεκριμένα στο ψαλίδι, με την ενισχυτική γέφυρα να έχει «μετακομίσει» στο πάνω μέρος ώστε να βρεθεί χώρος για το καζανάκι και τους σωλήνες της εξάτμισης. Ψηλότερα, σύμφωνα με την βρετανική εφημερίδα έχει τοποθετηθεί το αμορτισέρ και το μοχλικό για τον ίδιο λόγο.
Τέλος, αν και αυτό δεν πρόκειται να είναι το φέρινγκ το μοντέλου της παραγωγής, η εταιρία φαίνεται να δοκιμάζει έναν αεραγωγό κεντρικά τοποθετημένο στο φέρινγκ ακολουθώντας τη μόδα που επικρατεί αυτή τη στιγμή στα superbike.