Η «νέα εποχή» για τις ιαπωνικές superbikes, γενάρχης της οποίας αποτέλεσε η Honda CBR 900RR Fireblade, έχει να επιδείξει μοντέλα τα οποία άφησαν έντονα χαραγμένο το όνομα τους στην σύγχρονη ιστορία της μοτοσικλέτας, αφού τα περισσότερα εξ αυτών, αποτελέσαν φορείς μιας νέας, ρηξικέλευθης φιλοσοφίας.
Πραγματικά, δεν έχει υπάρξει ποτέ αντίστοιχη περίοδος στην ιστορία, όπως η δεκαετία του 90, όπου μέσα σε λίγα χρόνια οι κραταιοί τότε ιάπωνες κατασκευαστές σημείωσαν όχι απλώς βήματα αλλά άλματα προόδου στην κορυφαία κατηγορία μοντέλων. Το GSX-R 750 SRAD, που παρουσιάστηκε το 1996, αποτέλεσε την απάντηση της Suzuki στη νέα τάξη πραγμάτων, που απαιτούσε μια ολιστική προσέγγιση στην σχεδίαση μοτοσικλετών. Πέραν της ιπποδύναμης, δινόταν βαρύτητα και σε άλλους τομείς, όπως στην μείωση του βάρους, στη συρρίκνωση των διαστάσεων και στο στήσιμο με γνώμονα την αλληλεπίδραση όλων των δομικών και περιφερειακών στοιχείων μιας μοτοσικλέτας.
H απόσταση που χώριζε το GSX-R 750 SRAD από τα προηγούμενα αεροελαιόψυκτα μοντέλα της σειράς ήταν τέτοια, που πραγματικά μοναδικό κοινό σημείο, αποτελούσε η ονομασία και τίποτα άλλο. Αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών, «συμπαγής» σε διαστάσεις και σχεδιασμένος από λευκό χαρτί, υγρόψυκτος κινητήρας, με εκτεταμένη χρήση μαγνησίου σε καπάκια και καλύμματα για μείωση του βάρους και μοναδική σχεδίαση, με τον χαρακτηριστικό κοκοβιό σε σχήμα σταγόνας να κλέβει την παράσταση. Σε ότι αφορά στο «SRAD» αυτό δεν ήταν τίποτα άλλο από τα αρχικά του «Suzuki Ram Air Direct», ένα σύστημα που έστελνε με πίεση αέρα στο φιλτροκούτι της μηχανής αυξάνοντας την απόδοση της στις υψηλές ταχύτητες. Το νέο μοντέλο της Suzuki, έφερε επίσης εντυπωσιακά περιφερειακά, με το ανεστραμμένο πιρούνι 43 χλστ. να τραβάει περισσότερο την προσοχή, όντας πλήρως ρυθμιζόμενο.
Βλέπετε εκείνη την εποχή, οι πλήρεις ρυθμίσεις στις αναρτήσεις ήταν ένα «εξωτικό» χαρακτηριστικό, που το συναντούσε κανείς μόνο σε αγωνιστικές και πανάκριβές μοτοσικλέτες. Το Suzuki GSX-R 750, προχώρησε την φιλοσοφία του Fireblade ένα βήμα παραπάνω, αφού επιχείρησε την ίδια προσέγγιση με ακόμη λιγότερα κυβικά. Η υποδοχή της νέας αυτής μοτοσικλέτας ήταν τουλάχιστον ενθουσιώδης, με όλους να αναγνωρίζουν άμεσα ότι ο κυβισμός της ήταν η χρυσή τομή ανάμεσα στα «αναιμικά» 600άρια και στα τερατώδη 1000άρια. Το GSX-R 750 SRAD ήταν εύκολο και ελαφρύ σαν 600άρι και αρκούντως ισχυρό και καλοστημένο, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει τα superbikes του λίτρου. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική μοτοσικλέτα, που ανανέωσε ριζικά την σειρά των GSX-R και έθεσε γερές βάσεις για την ανάπτυξη της, τις δεκαετίες που ακολούθησαν. Τον Νοέμβριο, θα αποκαλυφθεί το νέο GSX-R 1000 και ο κόσμος της μοτοσικλέτας περιμένει με ανυπομονησία το νέο βασιλιά. Καλό είναι όμως να θυμόμαστε, ότι χωρίς το «SRAD», όπως συνηθίζεται να αποκαλείται εν συντομία, δεν θα υπήρχε τίποτα απ΄ όλα αυτά.