Suzuki Hayabusa Gen 1 VS Kawasaki Ninja ZX-12R: Σπάζοντας το φράγμα των 300 χλμ.
Η απόλυτη μάχη των αρχών του 21ου αιώνα. Οι δύο κεντρικοί "μαχητές" για να ξεπεράσουν τα 300 χλμ./ώρα. Δύο μοτοσυκλέτες που άφησαν εποχή στις καρδίες χιλιάδων αναβατών σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ήταν οι αρχές του 21ου αιώνα και το πιο βασικό στην μεγαλύτερη κατηγορία των Sport μοντέλων ήταν η τελική ταχύτητα. Όλοι οι κατασκευαστές είχαν μπει σε έναν φρενήρη ανταγωνισμό για το ποια μοτοσυκλέτα θα σπάσει το φράγμα των 300 χλμ./ώρα. Η μητέρα των μαχών εκείνης της εποχής ήταν βεβαίως η μεγάλη κόντρα μεταξύ δύο μοτοσυκλετών από την Ιαπωνία. Στη μια πλευρά του ρινγκ, από το Αkashi, η Kawasaki Ninja ZX-12 R. Στην απέναντι πλευρά, ερχόμενη από το Hamamatsu, η Suzuki GSX 1300R Hayabusa. Το καμπανάκι χτύπησε για την απόλυτη μάχη των αρχών του 2000.
Suzuki Hayabusa
Όταν η Suzuki κυκλοφόρησε την πρώτη Hayabusa το 1999 ο κόσμος έτριβε τα μάτια του. Όχι μόνο λόγω της, πρωτοποριακής για την εποχή, εμφάνισης, αλλά και λόγω της τελικής της. Η Hayabusa έγινε αμέσως η ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο, σπάζοντας το φράγμα των 300 χλμ./ώρα και σταματώντας το κοντέρ στο απίστευτο νούμερο των 312 χλμ!
Η Hayabusa απέδιδε 173 ίππους ενώ η ροπή των περίπου 130 Nm που έβγαινε από τον τετρακύλινδρο, υγρόψυκτο, 16βάλβιδο κινητήρα των 1.299cc (με fuel injection ήδη!) την έκανε πραγματικά ένα τρομακτικό όπλο. Έναν μόλις χρόνο όμως μετά την κυκλοφορία της, οι φόβοι για τον ανταγωνισμό που μπορεί να έφερνε ακόμα και την απαγόρευση κυκλοφορίας στην Ευρώπη, ανάγκασαν όλους τους κατασκευαστές να φτάσουν σε μια άτυπη συμφωνία περιορισμού των τελικών τους στα 300 χλμ./ώρα (μια συμφωνία που κράτησε μέχρι το 2007, όταν η MV Agusta κυκλοφόρησε την F4 R 312 που έφτανε μέχρι τα 311 χλμ./ώρα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Κawasaki Ninja ZX-12R
Αν κάποιος από τους Ιάπωνες μπορούσε να απαντήσει στο «θηρίο» της Suzuki, αυτός δεν θα ήταν άλλος από την Kawasaki. Οι «πράσινοι» είχαν ήδη εμπειρία του τι σημαίνει να παρασκευάζεις την ταχύτερη μοτοσυκλέτα του κόσμου (λέγε με H2 750cc Mach IV ή αλλιώς Σαμουράι), όμως αυτή τη φορά απέφυγαν τα λάθη του παρελθόντος και παρουσίασαν μια πλήρως ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα. Την Ninja ZX-12R.
Oι 178,5 ίπποι που ούρλιαζαν μέσα στον τετρακύλινδρο, υγρόψυκτο 16βάλβιδο κινητήρα των 1.199cc και τα 137 Nm ροπής μπορούσαν να φτάσουν τα 312 χλμ./ώρα στο πρώτο μοντέλο που θα παρουσιαζόταν το 2000. Μάλιστα, η Kawasaki είχε κανονίσει μια παγκόσμια παρουσίαση για να αποκαλύψει την απάντησή της στην Hayabusa, όμως η προαναφερθείσα συμφωνία έφερε τελικά στην παραγωγή μια ZX-12R με ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική στα 300 χλμ./ώρα και την παγκόσμια παρουσίαση να ακυρώνεται χωρίς περαιτέρω σχόλια από πλευράς Kawasaki.
Ρόδα με ρόδα
Στο κομμάτι του εξοπλισμού και οι δύο μοτοσυκλέτες φορούσαν ό,τι καλύτερο υπήρχε εκείνη την εποχή, με ρυθμιζόμενα πιρούνια και πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, εξαπίστονες δαγκάνες από την Tokico που κούμπωναν σε δίσκους των 320mm μπροστά, μεγάλα ντεπόζιτα που τους επέτρεπαν να καταπίνουν αμάσητα τα χιλιόμετρα και καταναλώσεις που σήμερα θα έμοιαζαν «εξωπραγματικές» (σε αυτό το τελευταίο κέρδιζε ελαφρώς η Suzuki λόγω Fuel Injection). Κάθε μια από αυτές απέκτησε φανατικούς οπαδούς σε όλο τον κόσμο οι οποίοι θα έβαζαν το χέρι τους στη φωτιά ότι η δική τους είναι η καλύτερη μοτοσυκλέτα που παράχθηκε ποτέ. Και εν τέλει αυτό ισχύει, καθώς δεν μπορούμε να πούμε ποια από τις δύο βρισκόταν πιο μπροστά σε μια σύγκριση.
Το πέρασμα του χρόνου και η αλλαγή στους περιορισμούς των ρύπων άλλαξαν τα δύο αυτά εικονικά μοντέλα, με την Hayabusa να «περνάει γενιές» μέχρι την σημερινή Gen 3 κλείνοντας φέτος τα 25 χρόνια. Από την άλλη, η ZX-12R συνέχισε την παραγωγή της μέχρι το 2006, όπου αντικαταστάθηκε από την ZX-14R, η οποία συνεχίζει να παράγεται μέχρι σήμερα χωρίς όμως να έρχεται στην Ευρώπη.