Ξέρουμε ότι η Suzuki θα παρουσιάσει μια μεγάλη concept μοτοσικλέτα στο Tokyo. Ωστόσο τελευταίες αναφορές κάνουν λόγο για υβριδικό σύστημα κίνησης που συνδυάζεται με turbo με απόδοση πάνω από 300 ίππους!
Η Kawasaki έκανε την αρχή με τα εξωπραγματικά H2 και H2R, ωστόσο όλα δείχνουν ότι και άλλοι κατασκευαστές δουλεύουν επάνω στους δικούς τους υπετροφοδοτούμενους κινητήρες. Οι φήμες για turbo από τη Suzuki ξεκίνησαν σχεδόν μαζί με τις φήμες για την Kawasaki. Λογικά θα θυμάστε το πρωτότυπο Recursion, που παρουσίασε η Suzuki πριν από δύο χρόνια πάλι στην ιαπωνική έκθεση.
Η συγκεκριμένη concept μοτοσικλέτα με τον δικύλινδρο turbo κινητήρα των 588 κ.εκ. απέδιδε σύμφωνα με την εταιρία 100 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 10,2 κιλά ροπής στις 4.500 σ.α.λ. Η εν λόγω μοτοσικλέτα μπορεί να αποτελεί ακόμη μια από τις μοτοσικλέτες που θα δούμε σε μία από τις επερχόμενες εκθέσεις- πρόσφατα το όνομα Recursion κατατέθηκε στο αρμόδιο γραφείο των Η.Π.Α. για κατοχύρωση.
Το νέο concept της Suzuki όμως που θα δούμε στη φετινή έκθεση του Tokyo είναι μια εντελώς διαφορετική μοτοσικλέτα από το Recursion. Το νέο πρωτότυπο φημολογείται ότι θα συγκεντρώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όχι μόνο στους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες αλλά και στα υβριδικά συστήματα κίνησης με τους ηλεκτρικούς κινητήρες να παίζουν τον δικό τους ρόλο στην αύξηση της απόδοσης αλλά και τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων.
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα MCN η τεχνολογία του νέου κινητήρα της Suzuki θα προέρχεται απευθείας από την Formula 1!Αυτό σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό μοτέρ θα κομπλάρει απευθείας στο κιβώτιο ταχυτήτων προσφέροντας αύξηση της ροπής όποτε αυτό είναι απαραίτητο, ενώ στο κλείσιμο του γκαζιού θα λειτουργεί ως γεννήτρια με τον ηλεκτρισμό να αποθηκεύεται σε μπαταρία.
Παράλληλα θα υπάρχει άλλο ένα ηλεκτρικό μοτέρ μπροστά το οποίο θα συνδέεται απευθείας με τον υπερσυμπιεστή καυσαερίων, ήτοι το turbo. Αντίθετα με την επιλογή του υπερτροφοδότη από την Kawasaki, η Suzuki προτιμά τα καυσαέρια για την κίνηση της δικής της τουρμπίνας. Αυτό της δίνει πλεονέκτημα όσον αφορά τη μέγιστη περιστροφή της φτερωτής. Το πρόβλημα της καθυστέρησης της απόκρισης στις χαμηλές στροφές που έχει η συγκεκριμένη εφαρμογή (γνωστής ως turbo lag) η Suzuki το λύνει με τη χρήση του ηλεκτρικού μοτέρ, που της επιτρέπει να χρησιμοποιήσει ακόμη και μεγαλύτερη φτερωτή, για επιπλέον αύξηση της ισχύος. Το εν λόγω μοτέρ θα αναλαμβάνει να φέρνει την τουρμπίνα στις ιδανικές στροφές όταν ο κινητήρας της εσωτερικής καύσης περιστρέφεται χαμηλά.
Παράλληλα, και όταν οι υπηρεσίες του δεν είναι απαραίτητες, όταν δηλαδή η πίεση από τα καυσαέρια είναι αρκετή για να περιστρέφεται η τουρμπίνα στις ιδανικές στροφές, το ηλεκτρικό μοτέρ θα μετατρέπει την επιπλέον θερμική ενέργεια των καυσαερίων που πηγαίνει χαμένη σε ηλεκτρική, η οποία θα αποθηκεύεται επίσης στις μπαταρίες.
Αυτή θα είναι η πρώτη φορά για τον κόσμο των δύο τροχών που ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συνδυάζεται με turbo αλλά και ηλεκτροκινητήρες.
Μιας και μιλήσαμε για αυτόν να πούμε ότι οι φήμες κάνουν λόγο για εν σειρά 4κύλινδρο κοντά στα 1.000 κ.εκ. Το κιβώτιο λέγεται ότι θα είναι ημι-αυτόματο, λογικά διπλού συμπλέκτη, ενώ το συντονισμό του κιβωτίου, αλλά και των δύο ηλεκτρικών μοτέρ θα αναλαμβάνει μια πανίσχυρη κεντρική μονάδα ελέγχου. Η ισχύς του μοτέρ υπολογίζεται κοντά στους 300 ίππους-χωρίς βέβαια να ξέρουμε αν θα περνά προδιαγραφές ρύπων ή όχι-ενώ με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα σε αυτό το νούμερο θα προστίθενται άλλοι 20-30 ίπποι.
Όλα τα παραπάνω μπορεί να μοιάζουν με σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Μην ξεχνάτε όμως ότι η μοτοσικλέτα της Suzuki που θα δούμε θα είναι concept, αλλά και το ότι η Suzuki έχει παραμείνει «σιωπηλή» εδώ και πάρα πολύ καιρό.
Αν όντως είναι έτσι θα είναι το πιο ενδιαφέρον concept που έχουμε δει εδώ και αρκετό καιρό.