Honda, SΥΜ και Aprilia εμπλουτίζουν ακόμη περισσότερο τη γκάμα των Scooter τους, δίνοντας επιλογή για Adventure μοντέλα και στις μικρότερες κατηγορίες.
Η κατηγορία των Adventure είναι ιδιαίτερα δημοφιλής τα τελευταία χρόνια στις μοτοσυκλέτες και όλα δείχνουν ο,τι και τα Scooter θα ακολουθήσουν την τάση που φαντάξει ιδανική για την Ελλάδα. Η Honda έκανε το πρώτο βήμα παρουσιάζοντας το X-ADV στη μεγάλη κατηγορία, ενώ η Kymco με το DT-X 360 πρόσθεσε Adventure στοιχεία στα 300αρια. Για τη νέα χρονιά η Honda επιτίθεται ξανά με το ADV 350, όπως αντίστοιχα η SYM με το HuskyADV 150 και η Aprilia με τα SR GT, έχοντας έναν κοινό σκοπό. Να συνδυάσουν την ευκολία και την πρακτικότητα στην καθημερινή μετακίνηση με την περιπέτεια.
To Aprilia SR GT, θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, 125 και 200 κυβικών. Και οι δύο κινητήρες είναι τηςοικογενείας i-get υγρόψυκτοι, Euro 5 προδιαγραφών με τετραβάλβιδη κεφαλή. Στην έκδοση των 125 κυβικών, η ισχύς ανέρχεται στους 14,95 ίππους στις 8.750σαλ με μέγιστη ροπή 16,5ΝΜ στις 6500σαλ, ενώ ο νέος μονοκύλινδρος των 174 κυβικών φτάνει τους 17,97 ίππους στις 8.500σαλ με τη μέγιστη ροπή των 16.5ΝΜ να αποδίδεται στις 7.000σαλ. Συγκεκριμένα το νέο 200αρι μοτέρ υιοθετεί τη λύση του αλουμινένιου κυλίνδρου με επίστρωση Nikasil, ενώ νέο είναι το πιστόνι και η κυλινδροκεφαλή. Για την καλύτερη διαχείριση της αυξημένης απόδοσης χρησιμοποιείται πλέον αποδοτικότερο σύστημα ψύξης καθώς και νέος συμπλέκτης.
Ολόκληρη η γκάμα των SR GT εξοπλίζεται με σύστημα Start-Stop με την ονομασία RISS (Regulator Inverter Start & Stop System), το οποίο αντικαθιστά την παραδοσιακή ηλεκτρική μίζα με ένα brushless ηλεκτρικό μοτέρ και πετυχαίνει σύμφωνα με την Aprilia καταναλώσεις της τάξης των 2.5 λ/100 στο 125 και 2,6 λ/100χλμ. στο 200 και αυτονομίες κοντά στα 350 χιλιόμετρα από 9-λιτρο ρεζερβουάρ. Το ατσάλινο πλαίσιο σωληνωτής διάταξης συνδυάζεται με αναρτήσεις μεγάλης διαδρομής ειδικά σχεδιασμένες για τα μοντέλα. Μπροστά συναντάμε ένα πιρούνι 33 χιλιοστών της Showa με διαδρομή 122 χιλιοστών, ενώ πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας με διαδρομή 1023 χιλιοστών και δυνατότητα προφόρτισης του ελατηρίου σε 5 θέσεις. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από ένα δίσκο 260 χιλιοστών τύπου μαργαρίτα μπροστά και ένα δίσκο 220 χιλιοστών πίσω, επίσης τύπου μαργαρίτα στις εκδόσεις Sport, ενώ οι τροχοί των 14 και 13 ιντσών φιλοξενούν ελαστικά σε διαστάσεις 110/80 και 130/70 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Η ζυγαριά δείχνει 144 κιλά πλήρες υγρών για το 125 και 148 στην περίπτωση του 200.
Η απόσταση των 175 χιλιοστών από το έδαφος καθιστά το SR κατάλληλο για εκτός δρόμου περιπέτειες, ενώ η GT καταγωγή του επιτρέπει την τοποθέτηση ενός full face κράνος στο χώρο των 25 λίτρων κάτω από τη σέλα. Επιπλέον, η πλατφόρμα Aprilia Mia Connectivity-διαθέσιμη ως εξτρά- δίνει τη δυνατότητα συνδεσιμότητας με το κινητό μέσω Bluetoothγια απεικόνιση ειδοποιήσεων, εισερχόμενων κλήσεων και μηνυμάτων στην LCD οθόνη οργάνων.
Η Honda παρουσίασε το ADV 350 με σκοπό να επαναλάβει την επιτυχία του μεγάλου αδελφού X-ADV και στη μικρόυτερη κατηγορία. Βασικό χαρακτηριστικό του νέου μοντέλου εκτός απο τον πολυδιάστατο χαρακτήρα είναι η πρακτικότητα, καθώς κάτω από τη σέλα (το ύψος της βρίσκεται στα 795χιλ από το έδαφος) μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και δύο full face κράνη. Η μεγάλη ζελατίνα ρυθμίζεται σε διαφορετικές 4 θέσεις σε εύρος 133 χιλιοστών και η LCD οθόνη οργάνων ενσωματώνει τη λειτουργία πολυμέσων Honda Smartphone Voice Control System για σύνδεση με το κινητό του αναβάτη. Όλες οι λειτουργίες γίνονται χωρίς τη χρήση κλειδιού χάρη στο πρακτικό Smart-key, το οποίο εκτός από την εκκίνηση του κινητήρα, ασφαλίζει αυτόματα τη σέλα και το Τop Box.
Ο κινητήρας μειωμένων τριβών ESP+ με κυβισμό 330 κυβικών αποδίδει 29,2 ίππους στις 7.500σαλ. με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 31,5 ΝΜ στις 5.250σαλ. Το Selectable Traction Control δύο επιπέδων εξασφαλίζει την απαραίτητη πρόσφυση στον πίσω τροχό ενώ μπορεί να απενεργοποιηθεί κατά βούληση. Ο κινητήρας είναι εναρμονισμένος με τις νόρμες Euro 5 και σύμφωνα με τη Honda, προσφέρει αυτονομία πάνω από 340 χιλιόμετρα από το ρεζερβουάρ των 11,7 λίτρων.
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο του X-ADV 350 έχει σχεδιαστεί για μέγιστη αντοχή και ακαμψία τόσο στους δρόμους της πόλης όσο και σε off-road μονοπάτια. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει το ανεστραμμένο πιρούνι 37 χιλιοστών, με τη διαδρομή των 125 χιλιοστών, το οποίο στηρίζεται επάνω σε τιμονόπλακες μεγάλου μεγέθους για αυξημένη ακαμψία. Πίσω, συναντάμε ένα monoblock αλουμινένιο ψαλίδι και διπλά αμορτισέρ διαδρομής 130 χιλιοστών της Showa, τα οποία διαθέτουν ξεχωριστό δοχείο αερίου και ρυθμιζόμενη προφόρτιση 3 θέσεων. Ένας δίσκος 256 χιλιοστών με 2-πίστονη δαγκάνα μπροστά και ένας δίσκος 240 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, συνεργάζονται με δικάναλο σύστημα ABS. Οι 6-μπράτσοι αλουμινένιοι τροχοί των 15 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω τυλίγονται από ελαστικά 120/70 και 140/70 αντίστοιχα. Το συνολικό βάρος του X-ADV 350 φτάνει τα 186 κιλά πλήρες υγρών.
Στο παιχνίδι των «crossover» μπαίνει και η SYM και το «όπλο» της σε αυτήν την μάχη είναι το Husky ADV 150. Το νέο scooter, εξοπλίζεται με έναν υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα των 150κ.εκ. με τη μέγιστη ισχύ του να αγγίζει τους 14.6 ίππων στις 7.500 στροφές και τη ροπή να φτάνει τα 14.5Nm στις 6.000 στροφές. Ο κινητήρας υιοθετεί και μία νέα τεχνολογία της SYM η οποία ονομάζεται Anti-Lift Engine Hanger System (ALEH). Το συγκεκριμένο σύστημα καταφέρνει να εκμηδενίσει τους κραδασμούς του κινητήρα, κάνοντάς το πιο σταθερό στο άνοιγμα του γκαζιού.
Στο κομμάτι των αναρτήσεων, βρίσκουμε ένα συμβατικό πιρούνι μπροστά και ένα μονό αμορτισέρ για πίσω, τοποθετημένο σχεδόν παράλληλα με το έδαφος. Το φρένα του περιλαμβάνουν έναν μπροστινό δίσκο 260 χιλ. και έναν 233 χιλ. για πίσω, με το ABS στον standard εξοπλισμό. Οι τροχοί που διαθέτει το SYM Husky ADV, είναι μεγέθους 13 ιντσών και έχει διαστάσεις ελαστικών, 120/70 μπροστά και 130/70 πίσω. Το ύψος της σέλας φτάνει τα 780 χιλ. από το έδαφος, ενώ το ρεζερβουάρ του χωράει 15 λίτρα καυσίμου.
Το crossover scooter Husky ADV διαθέτει μπρος-πίσω φωτιστικά σώματα LED τεχνολογίας και μία μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT για πίνακα οργάνων, η οποία φαίνεται αρκετά ευανάγνωστη. Δυστυχώς, η SYM δεν έχει ανακοινώσει κάποια ημερομηνία διαθεσιμότητας στις αγορές, ούτε κάποια τιμή.