Εκτός από την ευκολία μετακίνησης και την πολυχρηστική φύση τους, τα παρακάτω 300αρια scooter είναι πρωταθλητές στην οικονομία, αφού καταναλώνουν λιγότερα από 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Τα συγκεκριμένα scooter ανήκουν στην δημοφιλή κατηγορία των 300 κυβικών και εκτός από την πρακτικότητα που προσφέρουν στον αναβάτη τους, διακρίνονται και για τη χαμηλή κατανάλωση τους. Με μέσο όρο κάτω απο 4λ./ 100 χλμ., τα Piaggio Beverly 300, Yamaha XMAX 300, Kymco Agility 300, Keeway Vieste 300καιSym HD 300, κατατάσσονται στα πιο οικονομικά scooter της κατηγορίας τους.
Έχουν γκάζι όσο χρειάζεσαι Καίνε όλα κάτω από 4lt/100χλμ Δεν λένε όχι ακόμα και για ταξιδάκια Είναι τα 300άρια Scooter η ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην οικονομία και στις επιδόσεις;
Το μυώδες εμπρός μέρος σε συνδυασμό με τον ολοκαίνουργιο LED προβολέα, τα LED φλας, την κυψελοειδή γρίλια και το νέο κατακόρυφο στοιχείο με V άνοιγμα προσδίδει ένα δυναμικό και σπορ χαρακτήρα στο scooter. Στην ίδια redesign λογική είναι και οι νέοι τροχοί, η σέλα και το καπάκι της εξάτμισης στη δεξιά πλευρά. Η σέλα θα σε κρατήσει ξεκούραστο για αρκετές ώρες και σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες σε μήκος και πλάτος πλατφόρμες, προσφέρει μια άνετη θέση οδήγησης. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια LCD οθόνη η οποία συνδέεται με το κινητό σου, μέσω της εφαρμογής Piaggio MIA, με απεριόριστες δυνατότητες, όπως διαχείριση κλήσεων ή καταγραφή αποστάσεων. Οι διακόπτες είναι ανασχεδιασμένοι, ποιοτικοί, με εύκολο χειρισμό ακόμα και με γάντια, ενώ η εκκίνηση γίνεται με σύστημα keyless. Κάτω από την σέλα, ο φωτιζόμενος χώρος αποθήκευσης χωράει άνετα 2 κράνη Jet ή ενα full-face μαζί με άλλα αντικείμενα. Επιπλέον χώρος υπάρχει στο ντουλαπάκι της ποδιάς, εκεί όπου βρίσκεται και παροχή ρεύματος USB.
Η Piaggio προχώρησε σε πλήρη ανασχεδιασμό και εξέλιξη του κινητήρα, λόγω κανονισμών Euro 5. Πλέον ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 300 κυβικών αποδίδει 25,8 ίππους στις 8.000 στροφές και 2,7 kgm ροπής στις 6.250 στροφές. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 23% και 16% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. O κινητήρας είναι εύστροφος, χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς με καλύτερη περιοχή τις μεσαίες στροφές, ενώ η δύναμη του θα κινήσει αξιοπρεπώς το Beverly μέσα στη πόλη αλλά και έξω από αυτή, σε μεγαλύτερης διάρκειας και απόστασης διαδρομές. Ο συνδυασμός πλαισίου και τροχών θα επιτρέψουν, ακόμα και σε αρχάριο αναβάτη, λεπτομερείς χειρισμούς με μικρή ταχύτητα, ενώ οι βελτιωμένες αναρτήσεις και τα δυνατά φρένα θα σε βοηθήσουν να αξιοποιήσεις στο έπακρο τα δυνατότητες του Beverly.
Δυναμικός σχεδιασμός, άνεση, χώροι, ηλεκτρονικά βοηθήματα και σπορ συμπεριφορά, καλύπτονται από ένα πέπλο ποιότητας που δεν συναντάς συχνά. Η αιχμηρή σχεδίαση χαρακτηρίζεται από την επιθετική όψη τόσο του εμπρός όσο και του πίσω μέρους, με τις έντονες γωνίες να πρωταγωνιστούν. Η συναρμογή των πλαστικών είναι κορυφαία και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για επικρίσεις. Η μεγαλοπρεπής σέλα παρέχει άπλετο χώρο τόσο στον αναβάτη όσο και στον συνεπιβάτη. Από κάτω της βρίσκεται χώρος, που είναι ικανός να φιλοξενήσει δύο full face κράνη. Ο υγρόψυκτος κινητήρας 292 κ.εκ Blue Core, χάρη στις βαλβίδες νέου σχεδιασμού, το νέο θάλαμο καύσης και τον βελτιστοποιημένο χρονισμό, αποδίδει 27,6 ίππους στις 7.250σαλ. και 2.95 κιλά ροπής στις 5.750σαλ.
Το μοντέλο εφοδιάζεται με σύστημα traction control, που μπορεί να απενεργοποιηθεί και συμβάλλει στην πρόσφυση του πίσω τροχού, όταν οι συνθήκες στο δρόμο είναι ολισθηρές. Ο κινητήρας είναι θετικός από τις χαμηλές στροφές και το XMAX επιταχύνει γραμμικά. Το δυνατό του σημείο είναι να κρατά με άνεση ταχύτητες 100- 120χλμ/ώρα, αφού συνεχίζει να δίνει το αίσθημα της επιτάχυνσης ακόμα και κοντά στα 150χλμ/ώρα που δείχνει το κοντέρ όταν το πιέσεις. Στην κίνηση της πόλης, οι διαστάσεις του δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση πρόβλημα και χάρη στο σωστό ζύγισμα και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού , το XMAX αποδεικνύεται ιδανικός σύντροφος στην καθημερινή μετακίνηση. Όταν βρεθείς σε δρόμο με στροφές, χάρη στο στιβαρό πλαίσιο το XMAX είναι απόλυτα σταθερό, ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες, θυμίζοντας συμπεριφορά μοτοσυκλέτας.
Το πρώτο πράγμα που θα σου κάνει εντύπωση στο Agility 300 είναι ότι έχει το μεγαλύτερο μεταξόνιο της κατηγορίας στα 1.550 χιλιοστά, το οποίο πέρα από τα οφέλη της μεγαλύτερης σταθερότητας, οδηγεί και σε αύξηση του μεγέθους. Η σχεδιαστική του γλώσσα είναι αιχμηρή, άκρως μοντέρνα και αντικατοπτρίζει τις ευρωπαϊκές καταβολές, αφού το Agility 300 σχεδιάστηκε στην Ιταλία. Στον τομέα της ποιότητας κατασκευής το Agility 300 παίρνει πολύ καλή βαθμολογία, ανταποκρινόμενο πλήρως στα δεδομένα της κατηγορίας του. Η σέλα είναι ποιοτική με το αφρώδες υλικό να είναι μέτριας σκληρότητας χωρίς να αποτελεί πρόβλημα στην καθημερινότητα. Ο χώρος κάτω από την σέλα του Agility 300 είναι ένα από δυνατά του σημεία, αφού επιτρέπει την φιλοξενία 2 full face κρανών, κάτι που το θέτει ένα βήμα μπροστά για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Η πηγή ισχύος του Agility 300 προέρχεται από το X-Town 300 φέροντας αλλαγές για να εναρμονιστεί με τιςπροδιαγραφές Euro5, για τις οποίες είναι έτοιμος. Αποδίδει 23,2 ίππους και 2,3 kgm ροπής, ενώ την τροφοδοσία του αναλαμβάνει σύστημα ψεκασμού και ρεζερβουάρ 13 λίτρων. Στις αστικές ταχύτητες, οι κραδασμοί από τον κινητήρα είναι πρακτικά μηδενικοί και παραμένουν έτσι, ακόμη και σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Ο εμπρός 16άρης τροχός κάνει αισθητή την παρουσία του προσφέροντας μεγάλη σταθερότητα στο δύσκολο ελληνικό οδικό περιβάλλον και συνεργάζεται απροβλημάτιστα με τον πίσω των 14 ιντσών. Από την ευθεία στην στροφή, το Agility «κρατά» στιβαρά τον δρόμο με ακρίβεια στην απόκριση και ελαφρώς «βαριά» αίσθηση στην γραμμή της στροφής. Στην εθνική και εκτός της πόλης, ο αναβάτης θα απολαύσει το υψηλό επίπεδο ανεμοκάλυψης, εξαιτίας του πολύ καλού πακέτου εξοπλισμού του Agility που περιλαμβάνει στάνταρ χούφτες και ζελατίνα.
Το Vieste «φορά» μια πολύ μοντέρνα σχεδίαση, που εκπέμπει αθλητικά vibes με την εντυπωσιακή μάσκα με τους διπλούς LED προβολείς και τα φώτα ημέρας DRL, καθώς και τα πίσω LED φωτιστικά σώμα με τα ενσωματωμένα φλας, επίσης LED. Η σέλα, με ύψος 770 χιλιοστά, δίνει εύκολη πρόσβαση και των δύο ποδιών στο έδαφος παρά την ύπαρξη του μεγάλου κεντρικού τούνελ. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα jet κράνος μαζί με διάφορα αντικείμενα, αλλά υστερεί σε σχέση με άλλα scooter των δύο αυτών κατηγοριών, με τη βαλίτσα από τον κατάλογο των αξεσουάρ να προσφέρει εξτρά χώρο. Στο αριστερό μέρος της ποδιάς ο αναβάτης θα βρει ένα ντουλαπάκι-τσέπη για επιπλέον μικροαντικείμενα καθώς και μια παροχή ρεύματος USB για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών. Το Vieste εξοπλίζεται με σύστημα ανάφλεξης keyless, ενώ είναι το μοναδικό στην κατηγορία που διαθέτει θερμαινόμενα γκριπ 4 επιπέδων! Ο μεγάλος πίνακας οργάνων συνδυάζει αναλογικού τύπου ενδείξεις στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο, με μια μεγάλη LCD οθόνη 4,3 ιντσών πολλαπλών ενδείξεων στην οποία εμφανίζεται μέχρι και προειδοποίηση για χαμηλή πίεση ελαστικών.
Την τροφοδοσία του συνόλου έχει αναλάβει ο κινητήρας που φορούσε το Beverly της προηγούμενης γενιάς. Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος, με ηλεκτρονικό ψεκασμό και χωρητικότητα 278,2 κυβικών, είναι ρυθμισμένος για να αποδίδει 22 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 2,4 kg–m ροπής στις 5.750 σ.α.λ, όντας προσαρμοσμένος στις Euro 5 προδιαγραφές. Το μοτέρ είναι αρκετά ζωηρό και 22 ίπποι επιταχύνουν δυνατά το ελαφρύ -μόλις 147 κιλά- κορμί του Vieste, το οποίο ανεβάζει αγόγγυστα χιλιόμετρα ακόμα και με δεύτερο άτομο στη σέλα. Ακόμα και όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν, η αμεσότητα του Vieste στις εντολές του αναβάτη και η σταθερότητα του πλαισίου ξαφνιάζουν ευχάριστα, με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης να βάζουν το όριο για ακόμα περισσότερο παιχνίδι.
Τιμή: 4.695 ευρώ / 4.750 ευρώ Top Box + 4 χρόνια εγγύηση Κατανάλωση: 3,9 λ./100 χλμ.
Οι ξεχωριστές ικανότητες, η premium εμφάνιση και η προσιτή τιμή μαρτυρούν, ότι το scooter της Sym μπορεί να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις της καθημερινής μετακίνησης. Η νέα σχεδιαστική φόρμα του HD αποπνέει αέρα πολυτέλειας, με φιλέτα χρωμίου στη ποδιά, τη μάσκα του φαναριού και τα αντίβαρα του τιμονιού, ενώ η σέλα είναι δερμάτινη με κόκκινες ραφές. Η σέλα δύο επιπέδων προσφέρει σωστή εργονομία και άνεση για οδηγό και συνεπιβάτη. Με το άνοιγμα της, αποκαλύπτεται ο χώρος αποθήκευσης. Εκεί θα χωρέσουν ένα full-face κράνος και διάφορα αντικείμενα, όπως έγγραφα, αδιάβροχο ή tablet.
Στα σπλάχνα του HD συναντάμε τον γνωστό για την αξιοπιστία του, μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα F4 της Sym με χωρητικότητα 278 κ.εκ. και εναρμονισμένο με τους κανονισμούς Euro 5. Σε συνδυασμό με τα νέα πηνία και το ελαφρύτερο βολάν, επέφεραν ελάφρυνση βάρους του κινητήρα κατά 3 κιλά. Η απόδοση φτάνει τους 26 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 2,6 kg-m στις 6.000 σ.α.λ., ενώ το σύστημα traction control πρσθέτει ασφάλεια σε ολισθηρά οδοστρώματα. Χαρίζει άμεσες εκκινήσεις στα φανάρια και γρήγορες ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενώ η βελούδινη μετάδοση συνεισφέρει στις άνετες μεταβάσεις. Το HD έχει ανάλαφρη αίσθηση και σου δίνει εμπιστοσύνη, ώστε να πραγματοποιήσεις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης και αστραπιαίους ελιγμούς. Παραμένει όμως πάντα στιβαρό και ακλόνητο. Η ανάρτηση, σε συνδυασμό με τους τροχούς των 16 ιντσών, χαρίζουν στο HD πολύ καλή οδική συμπεριφορά και μεταφέρουν σωστή αίσθηση στον οδηγό.