Τα Benelli Leoncino 500, Brixton Crossfire 500 X, Daytona Rockstar 500, Honda CMX 500 Rebel και Voge 500 AC, έχουν ως στόχο την άνετη καθημερινή μετακίνηση και το κάνουν με στυλ! Πέντε διαφορετικές προτάσεις στα 500 κυβικά, που ξυπνούν ρετρό ένστικτα και μπορούν να οδηγηθούν και με δίπλωμα Α2.
Τα Benelli Leoncino 500, Brixton Crossfire 500 X, Daytona Rockstar 500, Honda CMX 500 Rebel και Voge 500 AC καταφέρνουν να παντρέψουν στοιχεία και αισθητική του παρελθόντος, με σύγχρονα χαρακτηριστικά του σήμερα. Εϊναι πρακτικά και οικονομικά σε κατανάλωση, ενώ μπορούν να οδηγηθούν και με δίπλωμα Α2. Πέντε επιλογές που συνδυάζουν το ξεχωριστό στυλ με την ουσία στην καθημερινότητα.
5 ρετρό που ομορφαίνουν το γκαράζ σου Κατάλληλα και για Α2 δίπλωμα Πρακτικά και οικονομικά σε κατανάλωση Ρετρό μοτοσυκλέτα ή μεσαίο scooter στα ίδια χρήματα;
Ως γνήσιος εκπρόσωπος της κατηγορίας των νεορετρό μοτοσυκλετών, το Leoncino, αποπνέει μια αύρα νοσταλγίας θυμίζοντάς μας τις βασικές αρχές του μοτοσυκλετισμού, αφού δεν υπάρχει τίποτα περιττό επάνω της και τα διακοσμητικά στοιχεία είναι ελάχιστα. Οι ρευστές γραμμές ξεκινούν από το ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας και συνεχίζονται μέχρι τη λεπτή, μινιμαλιστική ουρά, από την οποία απουσιάζει η βάση της πινακίδας, καθώς έχει μετακομίσει στον λασπωτήρα του πίσω τροχού και στηρίζεται στην αριστερή μεριά του ψαλιδιού. Η σέλα είναι αναπαυτική τόσο για τον οδηγό όσο και για το συνεπιβάτη, ενώ τα όργανά είναι πλήρως ψηφιακά και αποτελούνται από δυο LCD οθόνες, με το μικρό λιοντάρι που κοσμεί το εμπρός φτερό σήμα κατατεθέν.
Ο δικύλινδρος εν σειρά, υδρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας των 499,6 κυβικών εκατοστών έχει δεχθεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις ώστε να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς Euro 5, ενώ η απόδοση του βρίσκεται ακριβώς στο όριο του διπλώματος Α2, δηλαδή 47,6 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ. και 4,7 κιλά ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Το Leoncino είναι φτιαγμένο γύρω από ένα ατσάλινο χωροδικτύωμα, το οποίο συνεργάζεται με ένα νέο ανεστραμμένο πιρούνι 50 χιλιοστών, το οποίο μάλιστα ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση επαναφοράς και δίνει διαδρομή 125 χιλιοστά. Το ψαλίδι του είναι επίσης χωροδικτύωμα και φιλοξενεί ένα νέο αμορτισέρ, το οποίο είναι παράκεντρα τοποθετημένο στη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας, δίνει διαδρομή 128 χιλιοστά και ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση επαναφοράς, αλλά και την προφόρτιση του ελατηρίου εξωτερικά, χωρίς να απαιτούνται εργαλεία. Εκπτώσεις δεν έχουν γίνει ούτε στον τομέα των φρένων, αφού την επιβράδυνση του Leoncino έχουν αναλάβει δυο δίσκοι 320 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και ένας δίσκος 260 χιλιοστών με διπίστονη δαγκάνα πίσω. Το ABS ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό και μπορεί να απενεργοποιηθεί εύκολα από ένα κουμπί στα αριστερά του τιμονιού. Οι αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών φορούν ελαστικά Angel της Pirelli σε διάσταση 120/70-17 και 160/60-17 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Το Crossfire παντρεύει το ρετρό ύφος με τα μοντέρνα στοιχεία, συνθέτοντας μια εικόνα που τραβά εύκολα τα βλέμματα δίνοντας χαρακτήρα concept στο μοντέλο. Με την πρώτη ματιά, ξεχωρίζεις τον στρογγυλό led προβολέα, το μεγάλο ρεζερβουάρ με το σχήμα Χ και την ίσια σέλα, όπως και το πίσω μέρος που συνεχίζει στο ίδιο μίνιμαλ ύφος χωρίς να έχει τίποτα περιττό. Το τιμόνι είναι φαρδύ, ψηλά τοποθετημένο και σχετικά μακριά από τον αναβάτη ο οποίος κάθεται σε όρθια στάση στην ίσια σέλα. Η τελευταία βρίσκεται σε χαμηλό ύψος (795χιλ) και διαθέτει ικανοποιητικό αφρώδες , ενώ παράλληλα είναι και αρκετά στενή επιτρέποντας σε κάθε αναβάτη να πατήσει με ευκολία στο έδαφος. Ο συνεπιβάτης έχει αρκετό χώρο για τα δεδομένα της κατηγορίας όχι όμως και χειρολαβές.
Ο υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας 486 κυβικών του Crossfire βασίζεται στο γνωστό σύνολο της Honda το οποίο είναι δημοφιλές για την φιλικότητα, την πολιτισμένη λειτουργία του χωρίς περίεργους μηχανικούς θορύβους ,αλλά και για την ισορροπημένη απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών. Οι 47 ίπποι που αποδίδει στις 6.500σ.αλ. κάνουν το Crossfire κατάλληλο για κατόχους διπλώματος Α2 καθώς βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας. Για τη ραχοκοκαλιά του Crossfire η Brixton επέλεξε τη δοκιμασμένη λύση του ατσάλινου σωληνωτού πλαισίου το οποίο παρέχει την απαιτούμενη ακαμψία κρατώντας το βάρος σε χαμηλά επίπεδα, αφού η ζυγαριά σταματά στα 190 κιλά. Παράλληλα δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στα περιφερειακά, καθώς συναντάμε ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι και ένα επίσης ρυθμιζόμενο αμορτισέρ που εδράζεται με μοχλικό, αμφότερα από την KYB. Την επιβράδυνση της μοτοσυκλέτας αναλαμβάνει η ισπανική J.Juan με δίσκο 320χιλ και ακτινική δαγκάνα στο εμπρός μέρος, δίσκο 240 χιλ πίσω, σωληνάκια υψηλής πίεσης, ενώ το δικάναλο σύστημα ABS προέρχεται από την Bosch. Οι ακτινωτοί τροχοί είναι 17 ιντσών και φορούν τα tubeless ελαστικά ΜΤ-60 της Pirelli σε διαστάσεις 120/70-17 και 160/60-17.
Η σχεδίαση είναι σύγχρονη με αρκετά εντυπωσιακά στοιχεία όπως ο στρογγυλός προβολέας, οι ανασηκωμένες διπλές εξατμίσεις, το μονόμπρατσο αλουμινένιο ψαλίδι, τις αλουμινένιες 5-μπρατσες ζάντες σε σχήμα V και τη μικρή σε διαστάσεις ουρά αφού το φτερό και η βάση της πινακίδας έχουν μεταφερθεί κοντά στο πίσω ελαστικό. Το Rockstar 500 αναμειγνύει επιτυχημένα τη σύγχρονη τεχνολογία με τη vintage αισθητική, πετυχαίνοντας ένα ξεχωριστό αποτέλεσμα. Έτσι έχουμε Full LED φωτιστικά σώματα και μια μεγάλη έγχρωμη LCD οθόνη, τα οποία ωστόσο δεν αλλοιώνουν την scrambler αισθητική του. Η ενιαία σέλα δημιουργεί δύο επίπεδα και έρχεται σε πλήρη αρμονία με το retro στιλ του Rockstar. Το ύψος βρίσκεται στα 805 χιλιοστά από το έδαφος και σε συνδυασμό με τα 194 (κενά) κιλά της μοτοσυκλέτας, δημιουργούν συνθήκες εύκολης πρόσβασης και ευελιξίας.
Στην καρδιά του Rockstar 500 βρίσκεται ένας δικύλινδρος, υδρόψυκτος, 8-βαλβιδος κινητήρας 471 κυβικών εκατοστών, ο οποίος αποδίδει 43 ίππους στις 8.500 σαλ. και μέγιστη ροπή 4,13 kg-m στις 6.500 σαλ., νούμερα κατάλληλα και για οδήγηση με Α2 δίπλωμα. Την τροφοδοσία του κινητήρα έχει αναλάβει το σώμα ηλεκτρονικού ψεκασμού της BOSCH. Ο κατάλογος των περιφερειακών εντυπωσιάζει. Το σύστημα αναρτήσεων είναι της Kayaba (KYB) και είναι ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση και την απόσβεση. Με ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 41 χιλ και διαδρομής 155 χιλ εμπρός και μονό αμορτισέρ διαδρομής 80 χιλ με μοχλικό πίσω. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δύο κυματοειδείς δίσκους 300 χιλιοστών εμπρός και ένα κυματοειδή δίσκο 240 χιλιοστών πίσω. Οι διπίστονες δαγκάνες σε κάθε δίσκο φέρουν την υπογραφή της NISSIN. Το δικάναλο σύστημα ABS φέρει τρεις επιλέξιμες ρυθμίσεις λειτουργίας. Οι ζάντες είναι κατασκευασμένες από ελαφρύ κράμα αλουμινίου για μείωση του βάρους και προσδίδουν παράλληλα υψηλή ανθεκτικότητα, ενώ τα ελαστικά είναι τα ΜΤ60 της PIRELLI, με διαστάσεις 110/80-18 μπροστά και 160/60-17 πίσω. Το μονόμπρατσο ψαλίδι, αποτελεί σημεία αναφοράς του Rockstar 500 αφού εκτός από την αισθητική αναβάθμιση, βοηθάει παράλληλα στην απλή και γρήγορη αποσυναρμολόγηση και συναρμολόγηση του πίσω τροχού.
Το Rebel ανήκει στην κατηγορία των custom μοντέλων, που σημαίνει ότι διαθέτει διαχρονική σχεδίαση με μοντέρνες γραμμές. Το Bobber style είναι έκδηλο σε ολόκληρη την σιλουέτα, με τα φαρδιά ελαστικά και το υπό κλίση μακρόστενο ρεζερβουάρ καυσίμων, να δεσπόζουν. Η χαμηλή σέλα και τα διπλά πίσω αμορτισέρ, ενισχύουν τον cruising χαρακτήρα και δένουν αρμονικά με το υπόλοιπο σύνολο. Όλα τα φωτιστικά σώματα και τα φλας είναι τεχνολογίας LED. Η σέλαέχει αρκετό αφρώδες και θα κρατήσει τον αναβάτη ξεκούραστο για αρκετή ώρα, ενώ το χαμηλό ύψος της στα μόλις 690 χιλιοστά, δίνει πανεύκολη πρόσβαση στο έδαφος. Το εργονομικό τρίγωνο δίνει μια ξεκούραστη, σε γενικές γραμμές, θέση οδήγησης και μόνο οι αρκετά ψηλοί θα παραπονεθούν από την θέση των μαρσπιέ και την γωνία των γονάτων, που θα τους αναγκάσει σε συχνότερες στάσεις.
Ο δικύλινδρος, υγρόψυκτος σε σειρά, με τη χωρητικότητα των 471 εκατοστών, που βρίσκεται στα σπλάχνα του μοντέλου, μας έχει ήδη συστηθεί από την θητεία του στα μοντέλα της σειράς CB. Στην περίπτωση του Rebel έχουν γίνει ορισμένες αλλαγές στην χαρτογράφηση με στόχο την βελτίωση στην μεσαία περιοχή στροφών ώστε να ταιριάζει με τον cruising χαρακτήρα του. Η απόδοση του φτάνει στους 46 ίππους στις 8.500 σαλ με ροπή 4,4 κιλά στις 6.500 σαλ. Με αυτά τα νούμερα μπορεί να οδηγηθεί και από όσους έχουν δίπλωμα κατηγορίας Α2. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό και συνεργάζεται με ρυθμιζόμενο τηλεσκοπικό πιρούνι διάστασης 41 χιλιοστών της Showa και δύο πίσω αμορτισέρ με δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου της ίδιας εταιρείας, τα οποία εδράζουν σε ένα ατσάλινο ψαλίδι 45χιλ σωληνοειδούς σχεδίασης. Στον τομέα της πέδησης, το Rebel έχει εξοπλιστεί με ένα μονό δίσκο 296χιλ με δαγκάνα διπλού εμβόλου μπροστά και ένα δίσκο 240χιλ με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, οι οποίοι συνεργάζονται με δικάναλο σύστημα ABS. Οι αλουμινένιοι πολυάκτινοι τροχοί έχουν διάμετρο 16 ιντσών με διάσταση ελαστικών 130/90 και 150/80 μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Το συνολικό βάρος ανέρχεται στα 190 κιλά.
Η όλη σχεδίαση υιοθετεί vintage στοιχεία και η μοτοσυκλέτα προσφέρεται για «customization» δίνοντας τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να τη βελτιώσει και να τη διαμορφώσει στα μέτρα του, τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά. Ο προβολέας LED, το τελικό της εξάτμισης, η επένδυση της δερμάτινης σέλας, το ρεζερβουάρ 19 λίτρων και το πίσω μέρος με τη βάση της πινακίδας και το φουτουριστικό φωτιστικό σώμα τα οποία στηρίζονται στο ψαλίδι, αναδεικνύουν τον modern classic χαρακτήρα του AC. Ο φωτισμός είναι εξΆ ολοκλήρου LED. Το νέο 500AC είναι εξοπλισμένο με μία υψηλής ευκρίνειας έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών, η οποία παρέχει πλήρη πληροφόρηση στον αναβάτη, ενώ διαθέτει και συνδεσιμότητα bluetooth, κάτι που επιτρέπει στον αναβάτη να βλέπει όλες τις ειδοποιήσεις του τηλεφώνου του. Το μεταξόνιο βρίσκεται στα 1450 χιλιοστά, το ύψος της σέλας είναι στα 795 χιλιοστά από το έδαφος και το συνολικό βάρος του μοντέλου ανέρχεται στα 185 κιλά.
Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας αποδίδει 47 ίππους στις 8.500σαλ με μέγιστη ροπή 4,5kg-m στις 7.000σαλ. και με αυτά τα δεδομένα το 500AC μπορεί να οδηγηθεί και από αναβάτες με δίπλωμα A2. Τροφοδοτείται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού της Bosch και περνάει τη δύναμή του στο δρόμο μέσα από μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και έναν τελείως νέο συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης (anti-hopping). Η ανάρτηση προέρχεται από την Kayaba (KYB), με το ανεστραμμένο πιρούνι να διαθέτει καλάμια διαμέτρου 41 χιλιοστών και το μονό ρυθμιζόμενο αμορτισέρ να συνεργάζεται με μοχλικό σύστημα που εδράζεται πάνω σε ένα αλουμινένιο ασύμμετρο ψαλίδι. Το σύστημα πέδησης είναι εξαιρετικής ποιότητας, με διπλούς δίσκους 298 χιλιοστών μπροστά και μονό 240 χιλιοστών πίσω, διπίστονες δαγκάνες Nissin και δικάναλο Bosch ABS. Οι τροχοί ελαφρού κράματος των 17 ιντσών είναι εξοπλισμένοι με ελαστικά Pirelli Angel GT διάστασης 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω.