Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και των κινητήρων, σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις των αναβατών που θέλουν μια μοτοσυκλέτα να τα κάνει όλα και πολύ καλά, έχουν φέρει την περιπέτεια σε πρώτο πλάνο. BMW R 1250 GS Adventure, Honda CB 500 X, Suzuki V-Strom 650, Yamaha Tracer 7 και Yamaha Tracer 9 GT, είναι τα πιο περιζήτητα adventure μοντέλα της Ελληνικής αγοράς.
H περιπέτεια είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό στις επιλογές των αγοραστών μοτοσυκλέτας, στις πρώτες θέσεις του πίνακα ταξινομήσεων έχουν στρογγυλοκαθίσει adventure μοτοσυκλέτες. Η ευκολία στη χρήση και η καθημερινή συμβίωση σε συνάρτηση με την οικονομία καυσίμου είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά όσων αναζητούν μια μοτοσικλέτα περιπέτειας ανεξαρτήτως κυβισμού. Η άνεση του συνεπιβάτη, όπως και η δυνατότητα φόρτωσης αποσκευών, αποτελούν βασικά στοιχεία επιλογής, καθώς πρόκειται για μοντέλα που, ταυτόχρονα με τον αστικό τους χαρακτήρα, είναι ετοιμοπόλεμα και για κάθε είδους εξορμήσεις. Ας δούμε το Top 5 με τα BMW R 1250 GS Adventure, Honda CB 500 X, Suzuki V-Strom 650, Yamaha Tracer 7 και Yamaha Tracer 9 GT.
Οι πρώτες 5 σε πωλήσεις μοτοσυκλέτες και όχι άδικά. Οι πωλήσεις φέρνουν και άλλες πωλήσεις και αυτό γίνεται τάση; Είναι όμως και οι καλύτερες επιλογές στα λεφτά τους;
Tο CB 500 X έχει βελτιωθεί αισθητά με στόχο να γίνει πιο περιπετειώδες, διατηρώντας παράλληλα όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν ως μια μοτοσικλέτα καθημερινής μετακίνησης. Οι άνθρωποι της Ιαπωνικής εταιρίας προχώρησαν σε στοχευόμενες αλλαγές, οι οποίες αναμόρφωσαν το νέο μοντέλο, δίνοντας του μια πιο μοντέρνα και φρέσκια εμφάνιση. Η σέλα έχει αυξήσει το ύψος της από το έδαφος, ωστόσο έχει διατηρηθεί η εύκολη πρόσβαση και κατά συνέπεια η καθημερινή ευχρηστία. Είναι αφράτη σε αίσθηση και εξασφαλίζει ξεκούραστες μετακινήσεις σε οδηγό και συνεπιβάτη. Η ζελατίνα ψήλωσε και σε συνδυασμό με την βελτιωμένη αεροδυναμική, προσφέρει περισσότερη προστασία από τον αέρα στον ανοιχτό δρόμο. Ο νέος, πλήρως εξοπλισμένος πίνακας οργάνων έχει μεγαλύτερη ψηφιακή LCD οθόνη.
Ο δικύλινδρος 8-βάλδιδος υγρόψυκτος κινητήρας των 471 κυβικών εκατοστών, είναι αρκετά δημοφιλής για την φιλικότητα, την ισορροπημένη απόδοση και το πλεονέκτημα της καταλληλότητας του, για κατόχους διπλώματος Α2. Στην νέα του εκδοχή, στόχος ήταν η ενίσχυση της ροπής στη χαμηλομεσαία περιοχή στροφών και η βελτίωση της απόκρισης. Στην πράξη η ροπή έχει βελτιώθηκε κατά 4%, στο φάσμα μεταξύ 3.000 -7.000 σ.α.λ. Η μέγιστη τιμή της ανέρχεται στα 4,4kg-m στις 7.000σ.α.λ με την ιπποδύναμη να φτάνει τους 47 ίππους στις 8.500σ.α.λ. Νέα προσθήκη ο συμπλέκτης ολίσθησης-υποβοήθησης ταχυτήτων, που επιτρέπει ελαφρύτερες αλλαγές ταχυτήτων και εξομαλύνει τα απότομα κατεβάσματα. Το εργονομικό τρίγωνο σχηματίζει μια υπέρ-άνετη θέση οδήγησης χάρη στην ψηλότερη σέλα και τις μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων. Αύξηση είχαμε και στο μεταξόνιο που έφτασε στα 1445 χιλιοστά. Ο νέος 19άρης τροχός βελτιώνει το χειρισμό και σου δίνει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, ενώ η καλύτερη συγκέντρωση των μαζών εξασφαλίζει καλύτερο κράτημα στις στροφές και βέλτιστη κατανομή βάρους που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες.
Το V-Strom είναι το πιο ολοκληρωμένο On-Off στην κατηγορία του και μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει ένα εξαιρετικό all round μοντέλο, δεδομένων των συνθηκών στην χώρα μας. Μοτοσικλέτα 24/7, θα συντροφεύσει τον αναβάτη της στην πόλη καθημερινά, θα τον πάει ωραίες βόλτες απόδρασης τα ΣΚ και θα τον γυρίσει και όλο τον κόσμο αν το θελήσει. Το 650 υιοθέτησε αυτές τις γραμμές του V-Strom 1000, με χαρακτηριστικότερο σημείο το προτεταμένο ρύγχος κάτω από τον προβολέα, ενώ υπάρχει σχεδιαστική ταύτιση σε όλα τα επί μέρους στοιχεία της μηχανής. Το V-Strom ήταν και εξακολουθεί να είναι από τις πλέον άνετες μοτοσικλέτες μεσαίου κυβισμού, προσφέροντας χώρους και μεγάλα τμήματα σέλας με μπόλικο αφρώδες τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό.
Ο γνωστός δικύλινδρος V 90 μοιρών με τα 645 κ.εκ., δέχθηκε αλλαγές και βελτιώσεις σε περισσότερα από 60 σημεία! Όλες οι αλλαγές αποσκοπούν όχι μόνο την διατήρηση της ιπποδύναμης στα ίδια επίπεδα, αλλά στο «φούσκωμα» της απόδοσης στις χαμηλομεσαίες και στην μείωση των τριβών, για μικρότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Αποτέλεσμα, 70 ίπποι στις 8.800σαλ και ροπή 6,3 κιλών στις 6.500σαλ. Το Traction Control είναι με την σειρά του μια νέα προσθήκη. Έχει επιλογή για δύο επίπεδα παρεμβατικότητας και μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί. Το νέο V-Strom είναι πολύ πιο δεκτικό στις εντολές για αλλαγές κατεύθυνσης, τις οποίες εκτελεί άμεσα. Η γενικότερη αίσθηση του, είναι πιο ελαφριά, πολύ περισσότερο απ` όσο περιμένεις. Δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στον καθημερινό... στίβο μάχης, όντας πιο “slim” και ευέλικτο από ποτέ. Ο κινητήρας με τη σειρά του δεν διαφοροποιείται ως προς την απόδοση, είναι όμως πολύ “ραφινέ” στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα της λειτουργίας του.
Με εντελώς νέα εμφάνιση που θυμίζει R1, το μπροστινό μέρος είναι αναμφίβολα αυτό που σου τραβά την προσοχή, φανερώνοντας τις σπορ διαθέσεις της μοτοσυκλέτας. Πάνω από τους ¨κρυφούς¨ προβολείς βρίσκονται τα δύο φωτιστικά σώματα που φιλοξενούν τα φώτα θέσης, με την έκδοση GT να εφοδιάζεται επιπλέον με cornering lights που λειτουργούν από τις 7ο κλίσης. H θέση οδήγηση μπορεί να ρυθμιστεί στα μέτρα του κάθε αναβάτη, αφού εκτός από τη σέλα μπορεί να αλλάξει η θέση του τιμονιού, όπως επίσης και των μαρσπιέ. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη θέση του συνεπιβάτη, αφού πλέον συναντάμε φαρδύτερη σέλα με περισσότερο αφρώδες, νέα θέση στα μαρσπιέ και ενιαία χειρολαβή. Η μεγαλύτερη ζελατίνα ρυθμίζεται εύκολα με το ένα χέρι σε 10 θέσεις (συνολικό εύρος ρύθμισης 50χιλ.), ενώ η έκδοση GT διαθέτει επιπλέον θερμαινόμενες χειρολαβές 10 επιπέδων και πλαϊνές βαλίτσες στο χρώμα της μοτοσυκλέτας, με αυξημένη χωρητικότητα κατά 10 λίτρα. Δύο νέες έγχρωμες TFT οθόνες 3,5΄΄ αναλαμβάνουν την πληροφόρηση του αναβάτη. Στην αριστερή οθόνη βρίσκονται οι βασικές λειτουργίες, ενώ η δεξιά χωρίζεται σε τέσσερα κουτάκια που απεικονίζουν αυτό που εσύ επιλέγεις.
Ο επιτυχημένος τρικύλινδρος CP3 - πληροί τις προδιαγραφές Euro 5 - αύξησε τον κυβισμό του από τα 847 στα 889 κυβικά και η ιπποδύναμη αγγίζει πλέον τους 119 ίππους, ενώ ταυτόχρονα αυξήθηκε και η ροπή ειδικά στο χαμηλό-μεσαίο φάσμα στροφών, αφού τα 9,5 χλγμ αποδίδονται 1.500 σ.α.λ νωρίτερα από το προηγούμενο μοντέλο. Το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο περιλαμβάνει traction control με ευαισθησία κλίσης, σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS) όμοιο με του R1, καθώς και LIF που περιορίζει τις άσκοπες σούζες. Όλα τα παραπάνω συνεργάζονται με μια μονάδα IΜU 6 αξόνων (μικρότερη κατά 50% και ελαφρύτερη κατά 40% από την αντίστοιχη του R1), διαθέτουν τρία επίπεδα παρεμβατικότητας (1, 2 και manual) και μπορούν να απενεργοποιηθούν ξεχωριστά ή ακόμα και όλα μαζί. Εύκολο στην οδήγηση ακόμη και με πολύ χαμηλές ταχύτητες, το νέο Tracer έχει ελαφριά αίσθηση που θυμίζει μοτοσυκλέτα μικρότερης κατηγορίας. H λέξη σκορτσάρισμα είναι παντελώς άγνωστη και ο κινητήρας CP3 είναι πιο πρόθυμος από ποτέ να δείξει τα κάλλη του, αλλά και τα αποτελέσματα της εκτεταμένης βελτίωσης στην οποία επεβλήθη. Οι στροφές πάντα άρεσαν στο Tracer και τώρα δείχνει ακόμη πιο σπορ. Εκεί το πιο στιβαρό πλαίσιο δείχνει τα οφέλη του, όπως και το σωστό ζύγισμα που κάνει τη μοτοσυκλέτα ιδιαίτερα πρόθυμη στις εισόδους αλλά και στις αλλαγές κατεύθυνσης.
Η αισθητική του GS είναι πλέον γνώριμη ως τα πέρατα του κόσμου και κάπως έτσι η BMW αποφάσισε να την διατηρήσει ανέπαφη, τουλάχιστον προς το παρόν και πέρα από όποια ζητήματα κόστους θα προέκυπταν. Εξάλλου, πρόκειται κατά γενική ομολογία για μια πετυχημένη σχεδιαστική μαγιά που ανακατεύει περίτεχνα το δυναμισμό, την πολυτέλεια και το σκληροτράχηλο προφίλ της περιπέτειας. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ποιότητα κατασκευής, που αριστεύει σε όλους τους τομείς. Για πολλούς, ίσως αποτελεί την πιο πολυπόθητη σέλα της αγοράς, ενδεικτικό της άνεσης και του πλουσιοπάροχου εξοπλισμού που απολαμβάνει ο αναβάτης, όταν βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός GS Adventure.
Ο δικύλινδρος υδρόψυκτος Boxer με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, αύξησε τη χωρητικότητα του από τα 1170 στα 1254 κυβικά εκατοστά, ενώ απέκτησε και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων ShiftCam. Η ιπποδύναμη αυξήθηκε κατά 11 ίππους, φτάνοντας τους 136 στις 7.750σ.α.λ, ενώ και η ροπή έφτασε τα 14,6 kg-m στις 6.250σ.α.λ. Ο γίγαντας με την τεράστια περιβολή, διαθέτει συμπεριφορά μικρού παιδιού που σε καθηλώνει. Εγνωσμένη η αξία του και σε θέματα άνεσης, με τα premium χαρακτηριστικά να συντροφεύουν τον αναβάτη σε κάθε διεκπεραιωτική διαδρομή, τσάρκα, ή ταξίδι. Το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, συντροφεύει πλέον κάθε άνοιγμα του γκαζιού, εκτοξεύοντας τις επιδόσεις του νέου μοντέλου. Οδηγικά τίποτα δεν έχει αλλάξει με τη φιλικότητα να πρωτοστατεί και τη δύναμη να αποδίδεται γραμμικά χωρίς ξεσπάσματα, καθιστώντας το GS απόλυτα διαχειρίσιμο σε κάθε περίπτωση. Ταξίδι και χώμα ανήκουν στη σπεσιαλιτέ του σεφ. Το GS "μαγειρεύει" ξεκούραστες και χλιδάτες μεταβάσεις εντός και εκτός δρόμου, χωρίς τον παραμικρό περιορισμό.
Το Tracer 700 είναι μια χρηστική μοτοσυκλέτα με δυναμικά στοιχεία, ιδανική για να ανέβεις κατηγορία από τα μικρότερα κυβικά ή για να σε συντροφεύει σε οποιαδήποτε εξόρμηση, χωρίς να ξεφεύγει σε επίπεδο τιμής. Αισθητικά η Yamha προχώρησε σε μία ριζική αλλαγή κάνοντας το να δείχνει πολύ πιο σύγχρονο. Η νέα σέλα δύο επιπέδων με απόσταση από το έδαφος 835χιλ., είναι ευρύχωρη τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη, διαθέτοντας περισσότερο αφρώδες , κάτι που μεταφράζεται σε πιο ξεκούραστη παραμονή πάνω της. Ο πασίγνωστος CP2 689 κυβικών με τον crossplane στρόφαλο 270 μοιρών βελτιώθηκε στα απαραίτητα σημεία ώστε να καλύπτει τις νέες προδιαγραφές Euro 5. Η απόδοση ανέρχεται στους 72,5 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. με 6,93 kgm ροπής στις 6.500 σ.α.λ., και χαρακτηρίζεται από την γραμμική λειτουργία σε όλο το φάσμα στροφών σήμα κατατεθέν του CP2.
Οι μαζεμένες διαστάσεις και το χαμηλό του βάρος σε συνδυασμό με την γνωστή φιλική απόδοση του κινητήρα και τον προοδευτικό συμπλέκτη, αποδεικνύουν ότι το Tracer είναι ιδανικό για καθημερινή μετακίνηση, χωρίς στοιχεία που θα τρομάξουν όσους αναβάτες προέρχονται από μικρότερη κατηγορία. Η μοτοσυκλέτα εκπλήσσει ευχάριστα με την προθυμία της στις εντολές σου, ακόμα και όταν αυτές κινούνται περισσότερο σε sport παρά σε touring πλαίσια. Οι αλλαγές κατεύθυνσης πραγματοποιούνται με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ η ευελιξία δεν έχει αρνητικό αντίκτυπο στην σταθερότητα, με αποτέλεσμα να νιώθεις εμπιστοσύνη σε στροφές με περισσότερα χιλιόμετρα και κλίσεις που κάνουν τα μαρσπιέ να ξύνουν την άσφαλτο. Ο κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός και σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο γρανάζι σου επιτρέπει να έχεις πάντα μια ταχύτητα επάνω στο σαφές-σφιχτό κιβώτιο, ενώ η απόκριση και η γραμμική απόδοση σου δίνει απόλυτο έλεγχο στο δεξί γκρίπ, ανεξάρτητα αν κάνεις μια απλή βόλτα ή σούζες διαρκείας.