Benelli TRK 702: Πως κατάφεραν οι Ιταλοί να δημιουργήσουν τον πιο οικονομικό κινητήρα της κατηγορίας
|
- Καίει μόλις 4,7λ/100χλμ, 400άρι scooter ή 700άρα μοτοσυκλέτα;
- Απαράμιλλο ιταλικό Design, μελετημένο ως προς την αεροδυναμική
- Εκδόσεις για άσφαλτο και χώμα με πλήρη εξοπλισμό και τριβάλιτσο αλουμινίου
- Το No1 σε πωλήσεις στην Ιταλία, κάτι θα ξέρουν οι γείτονές μας…
Καίει μόλις 4,7λ/100χλμ, 400άρι scooter ή 700άρα μοτοσυκλέτα;
Σε μία εποχή που πλέον η πρακτικότητα και η οικονομία αποτελούν την υψηλότερη προτεραιότητα στο "κεφάλι" του μέσου αναβάτη, έναντι των αισθητικών προτιμήσεων και του lifestyle, η Benelli έρχεται να γεφυρώσει αυτό το κενό με το TRK 702. Με αυθεντικό ιταλικό σχεδιασμό, μελετημένους χρωματικούς συνδυασμούς και λεπτομέρειες που μαρτυρούν την σχολαστικότητα και την ποιότητα των μοντέλων που γεννιούνται στο Pesaro της Ιταλίας, το γλυκό "ήρθε και έδεσε" με έναν εξαιρετικά οικονομικό και ζωηρό κινητήρα. Αυτός είναι ένας δικύλινδρος εν σειρά παράλληλος, υδρόψυκτος κινητήρας στα 698cc με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους, 8 βαλβίδες και 83×64,5 διάμετρο και διαδρομή εμβόλων. Αποδίδει 70 άλογα στις 8.000σαλ και το κάνει με άνεση αφού δεν είναι "πιεσμένος" με σχέση συμπίεσης 11,6:1 και η ροπή του είναι στα 70 Nm στις 6.000σαλ, με μεγάλο μέρος αυτής να αποδίδεται από αρκετά χαμηλά στις στροφές. Η λειτουργία του είναι πολύ γραμμική, δεν προκαλεί κραδασμούς και αυτό είναι ένα ακόμα από τα στοιχεία που προσφέρουν εξαιρετική ποιότητα κύλισης στο TRK 702. Πέρα όμως από όλα τα τεχνικά, σημασία έχει το «τι ψάρια πιάνει» σε πραγματικές συνθήκες. Στο Moto Τρίτη λοιπόν, μετρήσαμε την μέση κατανάλωση του Benelli TRK 702, στα 4,7λ/100χλμ σε μικτές συνθήκες οδήγησης που περιελάμβαναν ατελείωτο σταμάτα-ξεκίνα στην ζούγκλα που ονομάζεται Αθήνα τις ώρες αιχμής, μικρά κομμάτια Αττικής οδού και γοργές βόλτες στον Υμηττό. Είναι ένα εντυπωσιακό νούμερο, το χαμηλότερο της κατηγορίας μάλιστα και είναι αντίστοιχο με την κατανάλωση κάποιων 400αριών scooter και μιλάμε για ολόκληρη μοτοσυκλέτα 700 κυβικών που μπορεί να ξεπεράσει τα 200χλμ/ω, ταξιδεύει και μπορεί άνετα να χρησιμοποιηθεί και ως commuter.
Ο πιο οικονομικός δικύλινδρος κινητήρας 698cc στην κατηγορία, ανήκει στο Benelli TRK 702/702X
Απαράμιλλο ιταλικό Design, μελετημένο ως προς την αεροδυναμική
Αναμφίβολα πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα προσεγμένη από την κορφή ως τα νύχια. Το design της, αποτελεί δημιούργημα του παθιασμένου ιταλού σχεδιαστή Stefano Casanova, ο οποίος με σεβασμό προς την σχεδιαστική φιλοσοφία της γηραιότερης ιταλικής μάρκας μοτοσυκλετών, την φέρνει στο σήμερα προσδίδοντάς της μία νέα χαρακτηριστική ταυτότητα. Όντας ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Benelli στο Pesaro, είναι υπεύθυνος για την δημιουργία των πιο δημοφιλών μοντέλων της, ολόκληρης της σειράς neo-retro Leoncino και του TRK 702. Το TRK λοιπόν, με στοιχεία που του προσδίδουν adventure γονίδια όπως το ψηλά τοποθετημένο ρύγχος και εξάτμιση, αλλά και σπορ καταβολές όπως φαίνεται από το άκρως αγριεμένο "ύφος" του μούτρου, τις έντονες γωνίες στα πλαστικά του μέρη και το τοξωτό αλουμινένιο ψαλίδι, αποκτά μία εικόνα που το κάνει να ξεχωρίζει στην κατηγορία του.
Επιβλητική και ταυτόχρονα κομψή εμφάνιση δημιουργεί ο συνδυασμός του LED προβολέα με τα φώτα ημέρας, το ρύγχος και τον χρωματισμό με βάση το σκούρο πράσινο που θυμίζει Bentley.
Εκτός όμως από την αισθητική, μεγάλη σημασία έχει δοθεί και στην αεροδυναμική του μοντέλου, που εν συνεχεία έχει επιδράσει και στον σχεδιασμό. Κατά την διάρκεια ανάπτυξής του, αφού τοποθετήθηκε σε υπολογιστικό σύστημα CAD, έγιναν δοκιμές σε αεροσήραγγα με ένα ακριβές αντίγραφο του αμαξώματος από πυλό, χάρη στις οποίες αντλήθηκαν χρήσιμες πληροφορίες ώστε να ραφιναριστεί το τελικό αποτέλεσμα. Έτσι λοιπόν, παρά το γεγονός ότι εξοπλίζεται με έναν κινητήρα που χρησιμοποιείται ευρέως στην αγορά (ακόμα και από άλλες εταιρείες), στο TRK θα καταφέρει να έχει την χαμηλότερη κατανάλωση, κάτι στο οποίο συνδράμει και το ελαφρώς χαμηλότερο βάρος του σε σχέση με άλλα σύνολα που τον αξιοποιούν. Αυτό είναι κάτι που διαπιστώσαμε (η καλή αεροδυναμική) και οι ίδιοι στην δοκιμή μας, αφού το κοντέρ κατάφερε να αγγίξει τα 218χλμ/ω, μία εξαιρετικά υψηλή ταχύτητα για τα δεδομένα, δηλαδή τα 70 της άλογα, το βάρος της και την κατηγορία του μοντέλου που δεν είναι κυνηγά τελικές.
Εκδόσεις για άσφαλτο και χώμα με πλήρη εξοπλισμό και τριβάλιτσο αλουμινίου
Το Benelli TRK 702 έρχεται σε δύο εκδόσεις, η πρώτη (TRK 702) ανήκει στην sport touring κατηγορία και εξοπλίζεται με 17 ιντσών αλουμινένιους τροχούς και ελαστικά αποκλειστικά για ασφάλτινη χρήση. Η έκδοση TRK 702X, περνάει στην adventure κατηγορία, με 19-17 τροχούς εμπρός και πίσω ακτινωτούς φυσικά και πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ με μεγαλύτερη διαδρομή στα 173χλστ (αντί για 154 στο απλό TRK με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς). Το πιρούνι τους είναι το ίδιο, ένα στιβαρό ανεστραμμένο με διάμετρο 50χλστ και διαδρομή 140χλστ ρυθμισμένο έτσι ώστε να ανταποκρίνεται εξίσου καλά τόσο στην ασφάλτινη όσο και στην χωμάτινη οδήγηση.
Το στιβαρό ανεστραμμένο πιρούνι 50χλστ παρέχει την απαραίτητη πληροφόρηση στον αναβάτη, ώστε να κινηθεί και σε πιο σπορ ρυθμούς στην άσφαλτο ακόμα και στην έκδοση X με τον 19άρη εμπρός τροχό (ο 17άρης στην φωοτγραφία), ενώ το απαραίτητο stopping power παρέχεται από τις 4πίστονες δαγκάνες και τους μεγάλους ημί-πλευστους δίσκους 320χλστ.
Η έκδοση "X" έρχεται στα 218 κιλά στεγνή με την απλή να είναι 3 κιλά ελαφρύτερη, ενώ το ρεζερβουάρ 20 λίτρων προσφέρει αυτονομία που εύκολα ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα. Στο σύστημα πέδησης υπάρχουν εμπρός δύο μεγάλοι ημί-πλευστοί δίσκοι 320χλστ με 4έμβολες δαγκάνες και ένας πίσω στα 260χλστ με δαγκάνα ενός εμβόλου και φυσικά δικάναλο σύστημα ABS. Μία μικρή αλουμινένια ποδιά θα προστατεύσει το κάρτερ από πετραδάκια, δεν είναι ιδανική βέβαια για σκληροτράχηλες καταστάσεις όπως και η μοτοσυκλέτα εξάλλου, αφού θα σε συνοδεύσει αξιοπρεπέστατα σε βατούς χωματόδρομους και όχι enduro επιπέδου μονοπάτια. Η πολυτέλεια που προσφέρει το μοντέλο την καθιστά έτοιμη για μεγάλα ταξίδια με άνεση, ενώ ταυτόχρονα θα κάνει πιο πρακτική την καθημερινότητα. Η έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών με νυχτερινή λειτουργία που κάνει μαύρο το φόντο ώστε να μην τυφλώνεσαι, παρέχει με μεγάλη ευκρίνεια όλες τις ενδείξεις, ενώ διαθέτει συνδεσιμότητα ώστε να μπορείς να απαντάς σε τηλεφωνικές κλήσεις. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται μεταλλικές χούφτες, χειρολαβές και σχάρα, ενώ με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια δίνεται επίσης τριβάλιτσο αλουμινίου με τις βάσεις, ώστε να είσαι έτοιμος για ταξίδι πλήρως εξοπλισμένος. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν επίσης θερμαινόμενα γκριπ και σέλα που θα συνδράμουν τα μέγιστα στο commuting τον χειμώνα.
Μεγαλη η έγχρωμη TFT οθόνη, με έντονα χρώνατα και ευχάριστο interface, που περιλαμβάνει κυκλικό στροφόμετρο.
Το No1 σε πωλήσεις στην Ιταλία, κάτι θα ξέρουν οι γείτονές μας…
Η Benelli δεν κάνει εκπτώσεις όσον αφορά τα περιφερειακά και δηλώνει την εκλεπτυσμένη υπόστασή της, επιλέγοντας KYB αναρτήσεις, Pirelli ελαστικά 1ης τοποθέτησης, Angel GT στην ασφάλτινη έκδοση και Rally Scorpion στην "X" και ψεκασμό της Bosch. Πιο συγκεκριμένα τον τεχνολογικά εξελιγμένο MSE 6.0, που ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την χαμηλή της κατανάλωση σε συνδυασμό με τα καλορυθμισμένα σώματα ψεκασμού 41χλστ. Το TRK 702 κατέκτησε το 2024 την 1η θέση των ταξινομήσεων στις μοτοσυκλέτες, στην γενέτειρά της, την Ιταλία. Για να το καταφέρει αυτό σε μία χώρα με μακρά παράδοση στον χώρο της μοτοσυκλέτας, από την οποία προέρχονται και άλλες παγκοσμίου φήμης μάρκες, κάτι έχει κάνει πολύ σωστά. Οι Ιταλοί εμπιστεύονται το προϊόν τους και μεγάλο μέρος της επιτυχίας του TRK 702 οφείλεται σίγουρα στην πολύ ανταγωνιστική τιμή του για αυτά που προσφέρει, με τις δύο εκδόσεις να έρχονται στα 7.980 και 8.349 ευρώ για την απλή και "X" αντίστοιχα. Η επιτυχία του μάλιστα σημαίνει, ότι αυτή την στιγμή χιλιάδες αναβάτες την οδηγούν και η αξιοπιστία της δοκιμάζεται καθημερινά, τόσο από συνεπείς όσον αφορά την συντήρηση αναβάτες, όσο και από εκείνους που την πιέζουν συχνά στα κόκκινα και μπορεί να ξεχάσουν και κανένα service... και έως τώρα τα αποτελέσματα έχουν βγάλει τους ιδιοκτήτες ασπροπρόσωπους. Αυτά είναι λοιπόν τα στοιχεία που εδραιώνουν την Benelli στην αγορά και τοποθετούν το TRK 702 ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας του σε μία εξαιρετική τιμή.
Η έκδοση με τους 17άριδες τροχούς "λυσσάει" για ατελείωτα επαρχιακά στροφιλίκια.