Αυτά είναι τα τέσσερα πιο δυνατά 150άρια που δίνουν την δική τους ηχηρή απάντηση στο ερώτημα, αν η ευελιξία και οι επιδόσεις χωρούν στο ίδιο οικονομικό πακέτο.
Ποιος είπε ότι τα scooter 150 κυβικών υπολείπονται σε γκάζι και επιδόσεις; Παρακάτω παρουσιάζουμε τα τέσσερα πιο δυνατά 150άρια που έχουμε δοκιμάσει και η ιπποδύναμή τους επαρκεί για άνετες καθημερινές μετακινήσεις, που δεν βάζουν φρένο στις ορέξεις του αναβάτη.
Honda SH: 3.990 ευρώ
Ιπποδύναμη: 15hp
Το Honda SH 150i σε κερδίζει με τη μοντέρνα εμφάνισή του και την υψηλή ποιότητα κατασκευής και συνεχίζει να σε εκπλήσσει ευχάριστα με την ευκολία χειρισμών και τη δύναμη που διαθέτει. Oι όμορφες γραμμές, συνδυάζονται με LED φώτα εμπρός και πίσω, ενώ τα φλας είναι ενσωματωμένα στο φαίρινγκ για μια “λεία” εμφάνιση. Όλα τα πλαστικά μέρη κουμπώνουν τέλεια μεταξύ τους, χωρίς να αφήνουν κενά και χωρίς να υπάρχουν βίδες για να χαλάνε το οπτικό αποτέλεσμα. Η σέλα, εκ πρώτης όψεως δείχνει λεπτή, αλλά είναι άνετη και φιλόξενη τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη. Ο χώρος κάτω από τη σέλα, χωράει ένα full face κράνος, ενώ το Top Box, που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό, έχει χωρητικότητα 35 λίτρα και διαθέτει μαξιλαράκι για την πλάτη του συνεπιβάτη. Ο σύγχρονος κινητήρας των 153 κυβικών, είναι μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, ενώ αποδίδει 14,79 ίππους στις 8.250σαλ. και 1,42 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 6.500σαλ. Το σύστημα start – stop έχει στόχο την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης. Το φυσικό στοιχείο του SH 150i είναι, σαφώς, το αστικό περιβάλλον. Εκεί νιώθει άνετα και το δείχνει. Χάρη στη μεγάλη διάμετρο των τροχών, περνάει με ευκολία πάνω από τις κακοτεχνίες των Ελληνικών δρόμων. Το μικρό βάρος και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού κάνουν τις μανούβρες παιχνιδάκι και πολύ δύσκολα θα ακινητοποιηθεί ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Η δύναμη του κινητήρα είναι αρκετή, ώστε το SH να επιταχύνει γρήγορα και να διατηρεί με ευκολία ταχύτητες της τάξης των 100 – 110 χλμ/ώρα σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας χωρίς ο αναβάτης να νιώθει ότι εμποδίζει την κίνηση ή ότι ζορίζει τον κινητήρα.
Piaggio Medley: 2.990 ευρώ
Ιπποδύναμη: 14,7hp
Αν οι απαιτήσεις της κατηγορίας ήταν στόχοι, το Medley πετυχαίνει το κέντρο σε όλους. Πολύ όμορφη «ρευστή» σχεδίαση για το Medley, που συνδυάζει αρμονικά, κλασσικές πινελιές και luxury αίσθηση, ενώ δεν λείπει από την παλέτα και το δυναμικό – φουτουριστικό στοιχείο. Βαφή, ποιότητα υλικών, φινίρισμα και συναρμογή πλαστικών, βρίσκονται σε κορυφαία επίπεδα για την κατηγορία – και όχι μόνο. Το Medley, μπορεί άνετα να αποτελέσει αντικείμενο μελέτης και σπουδής σε ότι αφορά στην χωροταξική διευθέτηση και στο πως οι κατασκευαστές εξοικονομούν ή βρίσκουν χώρους. Ο αποθηκευτικός χώρο κάτω από την σέλα, μπορεί να χωρέσει δύο full face κράνη, ενώ και στην ποδιά, ανοίγοντας ένα ενιαίο κάλυμμα – καπάκι (με κλείδωμα), αποκαλύπτονται δύο ανισομεγέθη ντουλαπάκια. Η σέλα του είναι μεγάλη για τα δεδομένα της κατηγορίας, με το αφρώδες να μην είναι όμως ιδιαίτερα μαλακό, κάτι που θα απασχολήσει μόνο σε πολύωρα ταξίδια, ένα πεδίο στο οποίο το Medley όμως θα βρεθεί από σπάνια μέχρι και ποτέ. Ο συνεπιβάτης δεν θα μείνει παραπονεμένος αφού του αναλογεί ένα σεβαστό τμήμα την ενιαίας με σκαλοπάτι σέλας. Το μηχανικό σύνολο αποτελεί την πιο εξελιγμένη υλοποίηση των iGET κινητήρων, που μας συστήθηκαν με το Liberty. Η ονομαστική απόδοση είναι 14,75 ίπποι στις 7.750σαλ. και 1,47 kg-m ροπής στις 6.400σαλ., ενώ σημαντικότερο νέο, αποτελεί το σύστημα start /stop, που συμβάλει στην οικονομία καυσίμου και λειτουργεί άψογα, χωρίς υστέρηση στην επανεκκίνηση του μοτέρ. Στο άνοιγμα του γκαζιού, το Medley επιταχύνει βελούδινα. Η ταχύτητα αυξάνει γραμμικά, χωρίς ξεσπάσματα ή δισταγμούς σε οποιαδήποτε περιοχή λειτουργίας, πιστοποιώντας ότι το σύνολο κινητήρα και μετάδοσης του Medley, έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την φιλικότητα.
Vespa GTS: 3.800 ευρώ
Ιπποδύναμη: 14.7hp
Είναι κούκλα, είναι εργονομική και άνετη, οικονομική στις απαιτήσεις της και ασφαλής στο δρόμο. Η GTS 150 σηματοδοτεί το επόμενο εξελικτικό βήμα στη ιστορία της Vespa, όπου η σύγχρονη τεχνολογία και ο υπέροχος κλασικός κόσμος συναντιούνται και συνυπάρχουν αρμονικά. Στο διαχρονικό στυλ της Vespa δεν χωρούν υποκειμενικές ενστάσεις περί αισθητικής. Η GTS 150 είναι πανέμορφη. Μπορεί σε κάποιους να μην ταιριάζει, να μην φαντάζονται τον εαυτό τους πάνω της, αλλά να την πεις «άσχημη»; Όχι, με τίποτα! Φυσικά η Piaggio έχει εξελίξει την αρχετυπική φόρμα μέσα σε αυτά τα χρόνια αλλά το έκανε με απόλυτο σεβασμό. Ανετη σέλα για δύο, ευρύχωρη ποδιά με μικρό «τούνελ» που επιτρέπει την μεταφορά ογκοδών αντικειμένων, μεγάλο ντουλαπάκι στην ποδιά, χώρος κάτω από την σέλα που χωρά ένα Jet ή σπαστό κράνος και σχάρα στον standard εξοπλισμό που προσθέτει στις μεταφορικές δυνατότητες. Αψεγάδιαστη η ποιότητα κατασκευής, όπως αρμόζει φυσικά σε ένα δίτροχο – μπιμπελό όπως αυτό. To μονοκύλινδρο υγρόψυκτο σύνολο i-GET των 155,2 κ.εκ., με τέσσερις βαλβίδες και τροφοδοσία μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, αποδίδει 14,7 ίππους στις 8.250σαλ. και 1,4 kg-m ροπής στις 6.500σαλ., ενώ εξέχων χαρακτηριστικό του αποτελεί το σύστημα start – stop. Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει σε μια Vespa, είναι η ευελιξία της. Η μικρή διάμετρος στους τροχούς σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους, προσδίδει τη δυνατότητα αστραπιαίων αλλαγών κατεύθυνσης στο σύνολο. Ο i-GET επιταχύνει αρκετά πειστικά το σύνολο μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και συνεχίζει με ζωντάνια από εκεί και πάνω. Για την πόλη, που αποτελεί το πεδίο δράσης της GTS, ο οδηγός δεν θα έχει παράπονο από την ισχύ σε καμία περίπτωση, ακόμα και με δικάβαλο.
Yamaha NMAX: 3.450 ευρώ
Ιπποδύναμη: 14,9hp
Tο Nmax 155 προσφέρει όσα μπορείς να ζητήσεις από ένα μικρό GΤ σκούτερ που θα σε συντροφεύει καθημερινά. Ο κινητήρας των 155 κυβικών φαίνεται να είναι η ιδανική επιλογή ανάμεσα σε οικονομία και επιδόσεις, ενώ το όνομα της Yamaha είναι εγγύηση για την ποιότητα του μοντέλου. Mε σοβαρή εμφάνιση χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες, το Nmax 155 είναι σύγχρονο και ταυτόχρονα ελκυστικό, αφού δεν κρύβει τη συγγένεια με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς Max. Η ποιότητα σε πλαστικά και βαφή, κυμαίνεται στα γνωστά υψηλά επίπεδα της υπόλοιπης σειράς, πράγμα που σημαίνει ότι εκτός από την καλή συναρμογή τίποτα δεν τρίζει. Η μεγάλη σέλα δύο επιπέδων είναι μέτριας σκληρότητας και χάρη στο χαμηλό της ύψος δεν θα προβληματίσει κανέναν να πατήσει τα πόδια του στο έδαφος με ασφάλεια. Κάτω από αυτή υπάρχει χώρος 23,5 λίτρων, ικανός να φιλοξενήσει ένα full face κράνος (χωρίς μεγάλους αεραγωγούς) ή άλλα αντικείμενα, ενώ ο χώρος για τον συνεπιβάτη μπορεί να είναι μικρότερος αλλά είναι αρκετός, ειδικά για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο κινητήρας είναι υγρόψυκτος μονοκύλινδρος 155 κυβικών, ο οποίος χάρη στην τεχνολογία Blue core της Yamaha αποδίδει 15 ίππους στις 8.000σαλ. Ένα ακόμη στοιχείο που κάνει τον συγκεκριμένο κινητήρα να ξεχωρίζει συμβάλλοντας στις επιδόσεις του μοντέλου, είναι το σύστημα μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων. Η ευελιξία και το τράβηγμα του κινητήρα σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, κάνει το ελαφρύ σκούτερ να ξεπετάγεται και να φτάνει με ευκολία τα πρώτα 80 χλμ/ ώρα. Αν επιμείνεις μπορείς να δεις μέχρι 115 χλμ/ώρα στο ψηφιακό κοντέρ χωρίς να αισθάνεσαι ανασφαλής.