Η πολυτέλεια δεν χρειάζεται πάντα… κυβικά! Το αθεράπευτα premium PCX της Honda αλλάζει εκ βάθρων για το 2021, με νέα σχεδίαση, αυξημένη άνεση και νέο κινητήρα και πλέον, προσκαλεί και τους οδηγούς αυτοκινήτων. Θα απαντήσεις στο κάλεσμα;
+: Εμφάνιση, premium αίσθηση, ποιότητα, οδηγική συμπεριφορά, φρένα -: Σχετικά μικρή τελική
Ένα από τα σημαντικότερα best sellers της Honda γυρίζει σελίδα και μας συστήνεται ξανά βελτιωμένο και καλύτερο από ποτέ, διατηρώντας όμως όλα εκείνα τα στοιχεία που το έκαναν τόσο δημοφιλές. Η εντυπωσιακή σχεδίαση με την premium αίσθηση, που κάνει το PCX άμεσα αναγνωρίσιμο παραμένει και ανεβαίνει επίπεδο, ενώ εκτεταμένες βελτιώσεις έχει υποστεί και ο κινητήρας με στόχο την χαμηλή κατανάλωση και τις μειωμένες εσωτερικές τριβές. Το ανανεωμένο μοντέλο όμως δεν μένει εκεί, καθώς προσφέρει πλουσιότερο εξοπλισμό με αυξημένο χώρο κάτω από τη σέλα, αλλά και traction control. Ας τα δούμε όλα αναλυτικά.
Δείτε το βίντεο από τη δοκιμή
Δίτροχο αστικό λιμουζινάκι! -Με μεγάλες αλλαγές στην σχεδίαση του -Ποιότητα κατασκευής που συγκρίνεται με premium τετράτροχα! -Μεγαλύτερος χώρος κάτω από την σέλα -Μοτέρ που έχει πλέον και Traction Control; Πως το θεωρείτε σαν πακέτο στην τιμή των 3.340 ευρώ;
Κοιτάζοντας το ολοκαίνουργιο PCX σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, οι αλλαγές είναι πασιφανείς. Το εμπρόσθιο φανάρι είναι σίγουρα μια μεγάλη αλλαγή, καθώς δεν έχει πλέον τα «φρύδια» του μοντέλου του 2018 και έχει ενιαίο, «αγριεμένο» σχήμα. Από εκεί και πέρα, το μοντέλο του 2021 χαρακτηρίζεται από αρκετά πιο «έντονο» σχέδιο σε όλη του την έκταση, με περισσότερες λεπτομέρειες που το καθιστούν πιο μυώδες. Σημαντική είναι η αλλαγή και στο πίσω φανάρι που εναρμονίζεται με την όλη αιχμηρή αισθητική του μοντέλου. Σε γενικές γραμμές, το PCX παραμένει πολύ «ιδιαίτερο», με την έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα που το χαρακτήριζε ανέκαθεν. Ξεχωρίζει με ευκολία ανάμεσα στα μοντέλα της κατηγορίας του, δανείζεται στοιχεία μοτοσυκλέτας στην θέση οδήγησης, με το χαρακτηριστικό τιμόνι και θα έλεγε κανείς ότι ενστερνίζεται επιτυχώς, φουτουριστικά γονίδια. Με λίγη φαντασία, το PCX θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα… προσωπικό όχημα μετακίνησης σαν αυτά που βλέπαμε στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Τα καλύτερα σχόλια έχουμε να κάνουμε, για μία ακόμη φορά, σχετικά με την ποιότητα κατασκευής. Ένα μοντέλο που ποτέ δεν έδωσε λαβές για παράπονο, το PCX εμφανίζεται ξανά αψεγάδιστο κατασκευαστικά, ίσως με το καλύτερο φινίρισμα και την προσοχή στην λεπτομέρεια της ιστορίας του. Η επιλογή υλικών ακολουθεί τα υψηλότερα στάνταρ ποιότητας και η συναρμολόγηση χαρακτηρίζεται κορυφαία, με αποτέλεσμα το PCX να μην εμφανίζει κανέναν τριγμό, ακόμα και κατά την οδήγηση σε κάκιστο οδόστρωμα. Ήδη από την πρώτη οπτική εντύπωση υποψιάζεσαι ότι έχεις να κάνεις με ένα premium όχημα, αλλά με την πρώτη επαφή το επιβεβαιώνεις!
Καινούργιο και τεχνολογίας LED το πίσω φανάρι, που επίσης ακολουθεί την φουτουριστική αισθητική.
Το PCX 125 εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τιμόνι μοτοσυκλετιστικού τύπου, που δεν προσθέτει μόνο στην εμφάνιση, αλλά διαμορφώνει και το εργονομικό τρίγωνο. Η σέλα του μοντέλου είναι χαμηλά τοποθετημένη, μόλις στα 764 χιλιοστά, ενώ το σχήμα της φέρει και τα απαραίτητα «κοψίματα» στο εμπρός μέρος που κάνουν ακόμη πιο εύκολη την πρόσβαση στο έδαφος. Με το που καθίσεις στην σέλα, το τιμόνι τοποθετεί τα χέρια σου αρκετά ανοικτά και κοντά στον κορμό, με αποτέλεσμα ο αναβάτης κάθεται σε πλήρως όρθια στάση που θυμίζει κάτι από… cruiser μοτοσυκλέτα. Στην υψηλού επιπέδου εργονομία συμβάλλουν και τα ευρύχωρα τμήματα πατώματος, που επιτρέπουν στον αναβάτη να βρει την ιδανική θέση του ποδιού του, ακόμα και τέρμα μπροστά ή «απλωτά». Η σέλα είναι ελαφρώς σκληρή στο γέμισμα της, κάτι που θα γίνει αισθητό σε διαδρομές μεγαλύτερες από τις συνηθισμένες, όμως η άνεση στα περισσότερα σενάρια εξασφαλίζεται απροβλημάτιστα, χάρη στο προσεγμένο σχήμα της. Αξιοσημείωτο είναι το ιδιαίτερα αντιολισθητικό κάλυμμα της, κάτι που δεν συναντάμε συχνά και μπορεί να συμβάλλει στο «κράτημα» του οδηγού στην σωστή θέση, ειδικά κατά την διάρκεια προσπέλασης από κακοτεχνίες. Ο συνεπιβάτης, δε, απολαμβάνει πρακτικά άπλετο χώρο πίσω και γύρω του, ακόμη και αν ο αναβάτης κάθεται «πάνω στο μαξιλαράκι μέσης», ενώ το τμήμα της σέλας που του αναλογεί κρίνεται επαρκές ως προς τον ρόλο του.
Ανετη όσο περιμένει κανείς, η σέλα είναι και ιδιαίτερα αντιολισθητική. Πολύ καλό το μαξιλαράκι μέσης του αναβάτη.
Το PCX έλαβε αύξηση στον διαθέσιμο χώρο κάτω από την σέλα: Ο όγκος του ανέρχεται πλέον στα 30,4 λίτρα, αυξημένος κατά 2,4 λίτρα σε σχέση με τον προκάτοχο. Και πάλι, ένα full-face κράνος αποθηκεύεται εγγυημένα, μαζί με μπόλικα ακόμα αντικείμενα, ακόμα και το τυπικό σετάκι κράνος-μπουφάν-γάντια. Στο αριστερό μέρος της ποδιάς, υπάρχει ένα ευρύχωρο ντουλαπάκι για αντικείμενα σε άμεση πρόσβαση, που ανοίγει και κλείνει με ένα απλό πάτημα (ωστόσο δεν κλειδώνει). Στο εσωτερικό του, υπάρχει και η παροχή ρεύματος του PCX, με την μορφή USB Type-C βύσματος. To μοντέλο της Honda επωφελείται από keyless σύστημα εκκίνησης, ένα gadget που κερδίζει ολοένα και περισσότερο χώρο στην κατηγορία των scooters προσφέροντας ένα σημαντικό πλεονέκτημα: Δεν χρειάζεται καν να βγάλεις τον πομπό από την τσέπη, αν έχεις μια μέρα γεμάτη οδήγηση και πολύ «σταμάτα-ξεκίνα». Τέλος, η οθόνη ενδείξεων του μοντέλου παρουσιάζει μεγάλη αλλαγή, ακολουθώντας μια πιο μακρόστενη προσέγγιση με «ρευστές» σχεδιαστικές γραμμές που επηρεάζουν και τις φωτεινές ενδείξεις γύρω της. Η ένδειξη βενζίνης έχει μεγαλώσει πολύ καταλαμβάνοντας όλο το μήκος της οθόνης και ίσως σε κάποιους φανεί σαν… διαχωριστική μπάρα στις ενδείξεις, αν δεν ρίξεις μια δεύτερη ματιά. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο πίνακας διαβάζεται εύκολα σε γενικές γραμμές (αρκεί να μην τον φωτίζει απευθείας ο ήλιος), ενώ οι φωτεινές ενδείξεις των φλας είναι απλά υπέροχες, δίνοντας μια φουτουριστική νότα.
Μεγάλες είναι οι αλλαγές στην μονάδα ισχύος του PCX. Ακολουθώντας σταθερά την φιλοσοφία ESP, ο κινητήρας γίνεται τετραβάλβιδος, αποκτά traction control και συμμορφώνεται με Euro 5, μεταξύ άλλων. H διάμετρος του πιστονιού αυξήθηκε και η διάμετρος μειώθηκε, επιτρέποντας την φιλοξενία των 4 βαλβίδων στην κεφαλή και συμβάλλοντας στην μείωση των τριβών. Για τον σκοπό αυτό υπάρχουν και άλλα σημεία-κλειδιά, όπως ο κύλινδρος offset και η ειδική κατασκευή του χιτωνίου, ώστε οι διαστάσεις του να μένουν σταθερές κατά την λειτουργία και η τριβή του πιστονιού στον κύλινδρο να είναι η ελάχιστη δυνατή. Η Honda δηλώνει ότι ο νέος κινητήρας προσφέρει καλύτερες επιταχύνσεις, αν και είναι σαφές ότι προτεραιότητα των μηχανικών ήταν η ελάχιστη δυνατή κατανάλωση και η ομαλή λειτουργία του μοτέρ κατά την καθημερινή χρήση. Και αυτό διότι οι επιδόσεις του PCX 125 δεν είναι το δυνατό του σημείο, σε αντίθεση με τις ως άνω αρετές. Η μέση κατανάλωση που ανήλθε στα 2,4 λίτρα ανά 100 χλμ, οδηγεί σε μια αυτονομία της τάξης των 340 χιλιομέτρων, χάρη στο ρεζερβουάρ των 8,1 λίτρων. Ο κινητήρας εξοπλίζεται για μια ακόμη χρονιά, με το σύστημα Start-Stop που ενοποιεί την γεννήτρια με την μίζα σε μια ενιαία κατασκευή, που εκκινεί αστραπιαία τον κινητήρα όταν ξεκινάτε από στάση. Μέσω διακόπτη στο δεξί γκριπ, το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί. Τέλος, το PCX 125 φέρει και Traction Control, για τις (πολύ) ακραίες περιπτώσεις που θα συναντήσετε απώλεια πρόσφυσης του πίσω τροχού. Και αυτό το σύστημα απενεργοποιείται, μέσα από τα χειριστήρια της οθόνης ενδείξεων. Αύξησε την ισχύ του Honda PCX125 με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.
Το πλαίσιο του PCX παραμένει κατασκευασμένο από ατσάλι και χρησιμοποιεί την φιλοσοφία της διπλής ραχοκοκαλιάς, ενώ για το 2021 είναι ανασχεδιασμένο, όπως δηλώνει η Honda. Μια σημαντική αλλαγή αποτελεί η υιοθέτηση πίσω τροχού 13 ιντσών (αντί 14 του προηγούμενου μοντέλου), μια επιλογή που εκτός από τα οφέλη στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από την σέλα, έχει αποτελέσματα και στην αύξηση της ευελιξίας του μοντέλου. Και οι δύο τροχοί εξοπλίζονται με φαρδύτερα ελαστικά: Συγκεκριμένα, το εμπρόσθιο είναι πλάτους 110 χιλιοστών αντί 100, ενώ το οπίσθιο πλάτους 130 χιλιοστών αντί για 120. Στις αναρτήσεις, το πιρούνι των 31 χιλιοστών εμπρός παραμένει απαράλλαχτο, όμως τα αμορτισέρ πίσω εξοπλίζονται με σκληρότερο ελατήριο και διαδρομή αυξημένη κατά 10 χιλιοστά, που αγγίζει τα 95 συνολικά. Στόχος της αλλαγής, η καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών σε κακής κατάστασης οδοστρώματα στην πόλη. Στην πέδηση, το PCX χρησιμοποιεί δίσκο 220 χιλιοστών εμπρός, με μία δαγκάνα ενός εμβόλου και ABS μονού καναλιού, που δρα μόνο για το εμπρός φρένο. Πίσω, ένα ταμπούρο 130 χιλιοστών αναλαμβάνει την πέδηση.
Το PCX έχει γράψει την δική του ιστορία και σημαντικό ρόλο σε αυτό, έχει παίξει η υψηλότατου επιπέδου οδηγική συμπεριφορά του μοντέλου. Η έκδοση του 2021 οφείλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και μέσα από την συμβίωση μας μαζί της, είμαστε εδώ για να προσυπογράψουμε. Η χαρακτηριστική, πολυτελής αίσθηση κύλισης του PCX δηλώνει ξανά το βροντερό παρόν, με την απουσία κραδασμών από τον κινητήρα να την κολακεύει περαιτέρω. Οι τροχοί 14 και 13 ιντσών προϊδεάζουν για μια ευέλικτη συμπεριφορά και το διαπιστώνεις εύκολα, αφού οι αλλαγές κατεύθυνσης είναι πανεύκολες, ταχύτατες και με ελαφριά αίσθηση. Ο ρόλος του τύπου διπλής ραχοκοκαλιάς πλαισίου στην οδηγική συμπεριφορά αναδεικνύεται στις μεγαλύτερες ταχύτητες ή στις πιο επιθετικές μανούβρες, καθώς δεν επιτρέπει την εμφάνιση οποιασδήποτε ταλάντωσης ή ανεπιθύμητης συμπεριφοράς. O κινητήρας λειτουργεί αθόρυβα και πολύ στρωτά, με το Start-Stop να σβήνει και να εκκινεί τον κινητήρα αστραπιαία, στις διαδρομές από φανάρι σε φανάρι μέσα στις πόλεις. Η ρύθμιση της μετάδοσης του μονοκύλινδρου δίνει έμφαση στην απόκριση στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, δηλαδή το φάσμα στο οποίο θα κινηθείτε εντός πόλης. Σε εθνική και εκτός πόλης, αν και η τελική ταχύτητα είναι σχετικά μικρή στα 100-105 χλμ/ώρα στο κοντέρ, ο κινητήρας δίνει την πλήρη ισχύ του απροβλημάτιστα κρατώντας ταχύτητες της τάξης των 90-95 χλμ/ώρα για όση ώρα επιθυμείτε. Οι αλλαγές στην διαδρομή και τα ελατήρια των πίσω αμορτισέρ επέφεραν βελτίωση στο θέμα της άνεσης, καθώς το μοντέλο απορροφά τις περισσότερες κακοτεχνίες απροβλημάτιστα. Μόνο πολύ έντονες λακούβες και «σαμαράκια» θα περάσουν στον αναβάτη αλλά το συνολικό επίπεδο άνεσης είναι πολύ υψηλό. Τέλος, τα φρένα του μοντέλου απέδειξαν την απόλυτη επάρκεια τους σε ισχύ, ενώ το δισκόφρενο εμπρός διαπρέπει στην προσφερόμενη αίσθηση (τηρουμένων των αναλογιών, πάντα). Το ABS δρα στον εμπρός τροχό και επεμβαίνει άριστα όταν χρειαστεί, ενώ το ταμπούρο πίσω συμπεριφέρεται σωστά παρά την ελαφρά έλλειψη αίσθησης, κάτι λογικό. Μάλιστα, αφού το πίσω φρένο δεν… επιτηρείται από το ABS, επιτρέπει στον αναβάτη ακόμα και ελεγχόμενο μπλοκάρισμα, αν αισθάνεστε όρεξη για «παιχνιδάκια» με την πλαγιολίσθηση του πίσω τροχού!
Το Honda PCX ήταν και είναι, ένα από τα κορυφαία «Mini-GT» scooters, ξεχωρίζοντας με την μοναδική εμφανισιακή του ταυτότητα και, μόλις το οδηγούσες, με την υποδειγματική συμπεριφορά του. Στην τελευταία του γενιά είναι πιο σύγχρονο και ίσως και ομορφότερο από ποτέ, ενώ οι στοχευμένες βελτιώσεις του από την Honda στα σημεία έπιασαν τόπο. Η τιμή του το τοποθετεί σε παραπλήσια θέση με τους ανταγωνιστές του, κάνοντας το ακόμα πιο δελεαστικό σαν επιλογή.