Ένα μοντέλο που χτίστηκε πάνω σε γνωστές βάσεις είναι το νέο και εντυπωσιακό Brutale 800 Dragster που δίνει περισσότερη έμφαση στη σχεδίαση και στον αναβάτη και λιγότερη στην πρακτικότητα.
Όπως θα διαπιστώσετε και εσείς το Brutale 800 Dragster είναι τελικά μια νέα έκδοση της γνωστής μοτοσικλέτας της MV Agusta και όχι ένα ολοκαίνουριο μοντέλο. Οι ομοιότητες με το 3κύλινδρο 800άρι εντοπίζονται σχεδόν σε όλα τα χαρακτηριστικά του μοτέρ, του πλαισίου και των αναρτήσεων με τις διαφορές να αφορούν τον αισθητικό τομέα και συγκεκριμένα από το μυώδες ρεζερβουάρ και πίσω. Το Dragstrer, λοιπόν, χωρίς να ξεφεύγει από τα γνωστά μονοπάτια της σειράς είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά roadster έχει παρουσιάσει επίσημα κατασκευαστής τα τελευταία χρόνια. Με την ευκαιρία λοιπόν της παρουσίασής του, ας ρίξουμε μια πιο αναλυτική ματιά στα τεχνικά του χαρακτηριστικά, τα οποία ως επί το πλείστο ισχύουν και για το Brutale 800.
Εργονομία: Με διαφορές στα σημεία
Το τιμόνι αποτελεί και τη μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με τη μπάρα του Brutale. H MV Agusta τοποθέτησε ψηλά κλιπόν που δένουν πάνω από την πλάκα του τιμονιού με το άνοιγμά του να μεταβάλλεται σε τρεις θέσεις: «Ουδέτερο», «κλειστό» και «ανοιχτό». Ελαφρώς διαφορετική είναι και η σχεδίαση της σέλας στο σύνολό της τοποθετώντας εκ νέου τον αναβάτη πάνω στο Brutale με το ύψος της να ανέρχεται στα 811 χλστ., μόλις ένα χιλιοστό ψηλότερα από του στάνταρ Brutale. Τα επίπεδα άνεσης και στήριξης πάνω στη μοτοσικλέτα βελτιώνουν και τα νέα μαρσπιέ. Τα όχι και τόσο καλά νέα όπως βλέπετε και εσείς αφορούν τον συνεπιβάτη για τον οποίο έχει προβλεφθεί το ελάχιστο δυνατό. Όχι ότι μας ενδιαφέρει και ιδιαίτερα αφού σε διαφορετική περίπτωση η ιταλική εταιρία δεν θα μπορούσε να πετύχει την εκπληκτική σχεδίαση του πίσω μέρους.
Πλαίσιο/αναρτήσεις//Φρένα: Ίδιες βάσεις
Το Brutale 800 Dragster ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία σε αυτά τα σημεία με το Brutale 800. Τοπλαίσιο, από τον λαιμό μέχρι και το πίσω μέρος είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα, με τις πίσω πλάκες πάνω στις οποίες στηρίζεται και το μονόμπρατσο ψαλίδι, να έχουν κατασκευαστεί από αλουμίνιο. Το μεταξόνιο ανέρχεται στα 1.380 χλστ. και είναι ίδιο ακριβώς με του Brutale 800, όπως και το ίχνος στα 95 χλστ. Οι αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες με το ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χλστ. να προέρχεται από τον Marzocchi και το αμορτισέρ να ανήκει στη Sachs ενώ και στις δύο περιπτώσεις η διαδρομή ανέρχεται στα 125 χλστ.
«Κλασικές» είναι και εδώ οι επιλογές της ιταλικής εταιρίας με τις 4πίστονες ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες να προέρχονται από την Brembo και να συνδυάζονται με δίσκους διαμέτρου 320 χλστ., ενώ στο πίσω τροχό έχει τοποθετηθεί δίσκος 220 χλστ. που φέρει δαγκάνα δύο εμβόλων. Να πούμε τέλος ότι νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες του Dragster με το πίσω ελαστικό να είναι διάστασης 200/50.
Κινητήρας: Απαράλλαχτος
Το εν σειρά τρικύλινδρο μοτέρ του Dragster δεν δείχνει να έχει διαφορές σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούνται στα «απλά» Brutale. Η απόδοσή του μοτέρ με τον αντίθετα περιστρεφόμενο άξονα του στρόφαλου, σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους άξονες του, είναι ολόιδια με των Brutale 800 τόσο σε σχέση με την ισχύ όσο και με τη ροπή. Ακόμη και η κλιμάκωση του κιβωτίου τύπου κασέτας έχει παραμείνει ακριβώς ίδια. Για τον ψεκασμό του χρησιμοποιεί ride by wire σώμα της Mikuni και κεντρική μονάδα ελέγχου Eldor EM2.0.
Ηλεκτρονικά: Έλεγχος πολλών επιπέδων
Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών χαρτογραφήσεων όσον αφορά την απόδοση του κινητήρα. Οι τρεις πρώτες είναι οι Sport, Nomral και Rain με την πρώτη να προσφέρει αμεσότερη απόκριση στο άνοιγμα το γκαζιού, τη δεύτερη να υπόσχεται καλύτερη ισορροπία και την τρίτη να χρησιμεύει για κίνηση σε συνθήκες με περιορισμένη πρόσφυση. Η τέταρτη χαρτογράφηση είναι και εκείνη που έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να αλλάζει τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα κατά βούληση, εντός, ωστόσο, των ορίων που έχει θέσει η MV Agusta. Ο αναβάτης λοιπόν μπορεί να μεταβάλλει τη γενικότερη απόκριση του κινητήρα, το όριο περιστροφής στο οποίο θα επεμβαίνει ο κόφτης, την καμπύλη απόδοσης της ροπής («engine torque response» το ονομάζει η MV Agusta), την ευαισθησία του γκαζιού αλλά και το φρένο του κινητήρα! Αυτή την ιδιαιτερότητα του ηλεκτρονικού συστήματος τη βλέπουμε και στα υπόλοιπα 800άρια Brutale.
Στο ηλεκτρονικό οπλοστάσιο του Dragster περιλαμβάνεται επίσης σύστημα ελέγχου πρόσφυσης του πίσω τροχού το οποίο ρυθμίζεται σε οχτώ διαφορετικά στάδια αλλά και ABS.