Ο Nadal του ευχήθηκε καλή επιτυχία στις νέες του περιπέτειες. Ξέρει κάτι παραπάνω ο Ισπανός αστέρας του τέννις;
O Marc Marquez συναντήθηκε με τον Rafael Nadal και στην φωτογραφία που ανέβασαν μαζί στα social media, ο Ισπανός αστέρας του τέννις του ευχήθηκε "Καλή επιτυχία στις νέες του περιπέτειες". Τί σημαίνει όμως αυτό; Γνωρίζει ο Nadal κάτι παραπάνω όσον αφορά τα μεταγραφικά του Marquez; ΄Ή μήπως αναφέρεται απλά με μια δόση χιούμορ στην νέα ζωή του Marc Marquez ως αρραβωνιασμένος; Σε κάθε περίπτωση, ας δούμε ποιές είναι οι επιλογές του Marc Marquez για το μέλλον.
Αυτά ήταν τα λόγια του Marc Marquez σε μια πρόσφατη συνέντευξή του για την κατάσταση που επικρατεί στη Honda. O 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής αναφερόταν στην πλειάδα των αποδεδειγμένα γρήγορων αναβατών οι οποίοι έφτασαν στη Repsol Honda δίπλα στον ίδιο αλλά δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες. Η λίστα δεν είναι καθόλου μικρή. Jorge Lorenzo, Alex Marquez, Pol Espargaro και Joan Mir βρέθηκαν τα τελευταία χρόνια δίπλα στον Ισπανό, χωρίς όμως να μπορούν να πλησιάσουν τα αποτελέσματά του. Ακόμα και τώρα, που ο Marquez μπήκε στα 30 και ταλαιπωρείται τόσα χρόνια από τραυματισμούς ικανούς να κόψουν καριέρες.
Και σε ένα βαθμό το έχουν κάνει. Ο Marquez του 2023 δεν έχει καμία σχέση με τον απόλυτο κυρίαρχο Marquez του 2019 που είχε τερματίσει στις 2 πρώτες θέσεις σε όλους τους αγώνες (εκτός από την πτώση του στο Austin), στο δρόμου του για την κατάκτηση του 8ου Παγκοσμίου Πρωταθλήματός του.
Τώρα οι "μαγικές" ικανότητες του Marquez δεν μπορούν να κρατήσουν την Honda του όρθια και οι πτώσεις (που καθόλη την καριέρα του ήταν συχνές) πλέον είναι καταστροφικές. Η ποιοτική διαφορά είναι ότι ο Marquez όλα τα προηγούμενα χρόνια μπορεί να βρισκόταν στην αμμοπαγίδα τις Παρασκευές και τα πρωινά του Σαββάτου, πιέζοντας για να βρει τα όρια της μοτοσυκλέτας, αλλά ήταν στο βάθρο τις Κυριακές.
Όλα αυτά έχουν αλλάξει πλέον και η σχέση Marquez-Honda βρίσκεται σε ένα ιστορικό χαμηλό. Το συμβόλαιό του λήγει του χρόνου, αλλά οι άνθρωποι της Honda έχουν αναφέρει ότι δεν θα κυνηγήσουν να κρατήσουν στις τάξεις τους έναν αναβάτη που δεν θέλει να είναι εκεί. Το ίδιο έκαναν άλλωστε και όταν ο Jorge Lorenzo αποφάσισε να αποσυρθεί ένα χρόνο νωρίτερα. Ποιές είναι όμως οι επιλογές του Marquez;
Ντυμένος στα κόκκινα;
Αυτή τη στιγμή η πιο ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα στο grid είναι αναμφισβήτητα η Ducati. Οι Ιταλοί έχουν καταφέρει να φτιάξουν μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να κερδίζει σε κάθε πίστα, στα χέρια πολλών αναβατών και διαφορετικών στυλ οδήγησης. Αυτή ακριβώς όμως η επιτυχία της είναι και ο λόγος που δεν χρειάζονται τον Marquez. Το έχουν πει πολλές φορές και οι ίδιοι. "Έχουμε τους δικούς μας εκπληκτικούς αναβάτες", είχε πει προ μηνός ο Paolo Ciabatti, αθλητικός διευθυντής της Ducati Corse.
Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι είναι απίθανο να δούμε τον Marquez πάνω σε μια Ducati. Πιθανοκρατικά όμως δεν θα είναι στην εργοστασιακή ομάδα. Και σίγουρα δεν θα είναι με τον ίδιο μισθό. Και αν το δεύτερο είναι κάτι που δεν ενδιαφέρει τον Marquez πλέον (δεν θα πεινάσει, το μόνο σίγουρο), το πρώτο είναι μεγάλο πλήγμα για οποιονδήποτε Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Και αν κάτι είναι ο Marc Marquez εκτός από γρήγορος, αυτό είναι περήφανος.
Η Αυστριακή διέξοδος
Πού αλλού λοιπόν; Αντικειμενικά, η ΚΤΜ είναι αυτή τη στιγμή η πιο βιώσιμη επιλογή. Η μοτοσυκλέτα έχει δείξει τι μπορεί να κάνει φέτος, στα χέρια των Brad Binder και Jack Miller, ενώ και η επικείμενη έλευση του Pedro Acosta δημιουργεί το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας "υπερομάδας" Ισπανών, ένα σενάριο αρκετό για να τροφοδοτήσει τα πιο τρελά όνειρα πολλών οπαδών.
Η ΚΤΜ έχει δείξει ότι το χρήμα δεν είναι εμπόδιο και θέλει διακαώς να φτάσει στον σκοπό της. Την κατάκτηση ενός Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Οι Αυστριακοί είναι διψασμένοι και ο Marquez μπορεί να είναι το όχημα που θα τους οδηγήσει στην πηγή. Βέβαια η ΚΤΜ αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή ένα...πρόβλημα πολυτελείας. Μια υπερπληθώρα ταλέντων έρχεται από τις μικρότερες κατηγορίες και είναι συνδεδεμένη μαζί της. Ίσως σε αυτή τη φιλοσοφία νεανικού σχήματος, ένας αναβάτης που έχει περάσει τα 30 να μην χωράει, όμως ένα Πρωτάθλημα είναι πάντα ένα Πρωτάθλημα και η ΚΤΜ ίσως δει ότι αξίζει να "ρίξει το ζάρι".
Υπομονή και επιμονή
Τέλος, υπάρχει πάντα η επιλογή του να μείνει ο Marquez στη Honda. O ίδιος δηλώνει ότι αυτός είναι ο στόχος του, αλλά θέλει μια μοτοσυκλέτα που να μπορεί να τον φτάσει στην κορυφή. Αυτό το ένα Πρωτάθλημα παραπάνω που έχει ο Valentino Rossi σίγουρα είναι σφηνωμένο στο πίσω μέρος του μυαλού του Ισπανού και αυτός θα είναι ο απόλυτος στόχος του. Αν η Honda του δώσει μια μοτοσυκλέτα που να μπορεί να τον βοηθήσει (και η Honda ΠΡΕΠΕΙ αυτή τη στιγμή να κάνει,όχι βήματα, αλλά άλματα μπροστά) ίσως δούμε και άλλες σελίδες ιστορίας να γράφονται από το δίδυμο Honda-Marquez.
Όσες θεωρίες και να αναφερθούν και όσοι τόνοι μελάνι (ιντερνετικού και μη) και να χυθούν ώστε να γραφτούν όλες οι πιθανές εναλλακτικές, η αλήθεια είναι μια. Η τελική επιλογή ανήκει στον Marc Marquez και μόνο σε αυτόν. Το τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στο μυαλό του είναι άγνωστο - ό,τι και να αναφέρει στις συνεντεύξεις - και μόνο ο χρόνος θα δείξει ποιό θα είναι το επόμενο βήμα του. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε εμείς είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα 8 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, που θα κάνει τα πάντα για να βρεθεί και πάλι στην κορυφή.
Οι επιλογές είναι πολλές και η απόφαση θα είναι πολύ σημαντική για τον 8 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Πού πιστεύετε ότι θα δούμε τον Marquez στο μέλλον;