To R3 ξεχωρίζει με την εντυπωσιακή εμφάνιση του, της όποιας οι αναφορές στα μεγαλύτερου κυβισμού μοντέλα της σειράς R, είναι εμφανείς. Ωστόσο δεν πρόκειται απλά για μια μικρή μοτοσικλέτα με προσεγμένη εμφάνιση αλλά για ένα ολοκληρωμένο μοντέλο που εκπληρώνει τόσο τα αθλητικά όσο και τα πρακτικά καθήκοντα του. Κυριότερος εκφραστής αυτής της διττής του φύσης, είναι ο δικύλινδρος κινητήρας των 321 κ.εκ. ο οποίος παρουσιάζει ικανοποιητικά αποθέματα ροπής στις χαμηλομεσαίες στροφές για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και πολύ "τσαγανό" όταν δουλεύει ψηλά. Η θέση οδήγησης, χωρίς να είναι αυστηρά sport, βρίσκεται στην ίδια κατεύθυνση με τον κινητήρα, υπό την έννοια ότι προσφέρει αρκετό χώρο προκειμένου να κάθεται κανείς από χαλαρά μέχρι επιθετικά, αναλόγως του πως οδηγεί την μοτοσικλέτα. Οι αναρτήσεις εμφανίζονται ουδέτερες σε χαρακτηριστικά απόδοσης, ικανές να αποβαίνουν ανωμαλιές του οδοστρώματος γενικά να συνδράμουν στην άνεση του αναβάτη. Τα φρένα δεν εντυπωσιάζουν βάση χαρακτηριστικών, όμως κάνουν αρκετά καλά τη δουλειά τους, βοηθούμενα και από το εξαιρετικό ABS. Ως έχει το YZF-R3, είναι μια ποιοτική και όμορφη μοτοσικλέτα με έναν πολύ καλό κινητήρα για καθημερινή μετακίνηση και σβέλτη οδήγηση. Αν κάποιος πιέσει αρκετά αναζητώντας τα όρια, αδύναμοι κρίκοι θα αποδειχτούν το μπροστινό φρένο και οι αναρτήσεις ,τα οποία αν και εφ όσων αναβαθμιστούν, μπορούν α μετατρέψουν το YZF-R3 σε μικρό αλλά εξαιρετικά ικανό, όπλο για την πίστα και τους δρόμους.