Το παγκόσμιο πρωτάθλημα SS κατέκτησε ο 21χρονος αναβάτης της Pata Honda, Michael Van Der Mark, στην πίστα της Jerez. Μόλις ο 3ος Ολλανδός που κατακτά δίτροχο τίτλο, 40 χρόνια μετά τον προηγούμενο.
Μετά από έναν πολύ δυνατό αγώνα και όμορφες μάχες για την πρωτιά που κράτησαν μέχρι τέλους, ο Van Der Mark κατάφερε να επιβληθεί των αντιπάλων του και με τον Jules Cluzel (MV Agusta) να πέφτει στον προτελευταίο γύρο-ο μεγαλύτερος αντίπαλός του φέτος-στέφθηκε πρωταθλητής στην κατηγορία, δύο αγώνες πριν το τέλος του πρωταθλήματος.
Αυτή ήταν η πέμπτη νίκη φέτος για τον Ολλανδό που κυριάρχησε στο πρωτάθλημα έχοντας τερματίσει και τρεις φορές στη δεύτερη θέση σε συνολικά εννιά αγώνες! Αυτό είναι και το… χειρότερο αποτέλεσμα του αφού ό μόνος αγώνας που τερμάτισε εκτός βάθρου είναι ο πρώτος αγώνας της χρονιάς, στο Phillip Island όπου και… εγκατέλειψε.
Ποιος είναι ο Michael Van Der Mark
Ο 21χρονος Ολλανδός γεννήθηκε στη Gouda (ναι, από εκεί που προέρχεται το ομώνυμο τυρί) στις 26 Οκτωβρίου 1992 και μεγάλωσε στο Rotterdam. Στους αγώνες άργησε χαρακτηριστικά να μπει αφού σύμφωνα με την Pata Honda, η πρώτη φορά που οδήγησε μοτοσικλέτα ήταν στην ηλικία των 12 ετών, μία εβδομάδα πριν από τον πρώτο του αγώνα στο ολλανδικό Junior Cup!
Ο Van Der Mark αποδείχθηκε γρήγορος μαθητής και κατέκτησε την 4η θέση στο τέλος της σεζόν. Την επόμενη χρονιά σημείωσε ακόμη μεγαλύτερη πρόοδο παίρνοντας τη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος και το 2007 αγωνίστηκε στο Ολλανδικό Πρωτάθλημα 125 κ.εκ. Εκεί έδειξε για άλλη μια φορά σημαντικά σημάδια εξέλιξης αφού πήρε τον τίτλο του «Πρωτοεμφανιζόμενου της Χρονιάς» (Rookie of the Year) κάνοντας παράλληλα δική του τη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. Το 2008 ήταν η χρονιά του αφού στέφθηκε πρωταθλητής ενώ αγωνίστηκε και σε επιλεγμένους γύρους του ισπανικού και του γερμανικού πρωταθλήματος. Παράλληλα έκανε και την πρώτη του εμφάνιση στα GP 125 (Assen) τερματίζοντας 26ος. To 2009 κέρδισε ξανά τον τίτλο, πήρε την 5η θέση στο γερμανικό πρωτάθλημα (IDM) ενώ βελτίωσε σημαντικά και τη θέση του στον εντός έδρας αγώνα στα GP 125 καταλαμβάνοντας τη 18η θέση.
Το 2010 ο Van der Mark βρήκε ομάδα (Lambretta) για να τρέξει στα GP 125 στη. Η έλλειψη πόρων, όμως, δεν τον άφησε να τελειώσει τη σεζόν. Τότε μπήκε στο προσκήνιο η ολλανδική Ten Kate Racing δίνοντάς του την ευκαιρία να αγωνιστεί στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Superstock 600. Στο ντεμπούτο του ο Ολλανδός τερμάτισε 7ος στην πίστα του Magny-Cours στη Γαλλία κερδίζοντας έτσι μια θέση στην ομάδα για την επόμενη χρονιά.
Αυτή η απόφαση αποδείχθηκε πολύ σοφή τελικά για την Ten Kate αφού το 2011 ο 18χρονος Van der Mark τερμάτισε στην 3η θέση του πρωταθλήματος με τέσσερις νίκες σε 10 αγώνες, ενώ έγινε και ο πρώτος Ολλανδός που αγωνίστηκε στη Moto2.
Έπειτα ήρθε το 2012 και ο τίτλος του πρωταθλητή Ευρώπης στα SS μόλις στη δεύτερη σεζόν του Ολλανδού στο πρωτάθλημα με έξι νίκες. Αυτό του εξασφάλισε μια θέση στο WSS για το 2013 με την ομάδα της Pata Honda με τις επιτυχίες και την ραγδαία εξέλιξη του Ολλανδού να συνεχίζεται παρά τον τραυματισμό στο πόδι που του στέρησε μια ακόμη καλύτερη θέση στο πρωτάθλημα. Έτσι το τέλος του 2013 βρίσκει τον Van der Mark στην 4η θέση του πρωταθλήματος με δύο δεύτερες θέσεις, μία τρίτη και επτά τερματισμούς στην 4η θέση.
Ο Van der Mark είναι ο δεύτερος νεαρότερος αναβάτης που κερδίζει το πρωτάθλημα WSS πίσω από τον Chris Vermeulen. Είναι παράλληλα ο πρώτος Ολλανδός που κερδίζει το 8ωρο της Suzuka-πέρσι και φέτος-με team mates τους Leon Haslam και Takumi Takahashi. Αυτή είναι η πρώτη σεζόν που ο Van der Mark αφοσιώνεται πλήρως στα καθήκοντά του ως επαγγελματίας αναβάτης στο ψυχολογικό κομμάτι αλλά και σε εκείνο της σωματικής προπόνησης. Μέχρι και πέρσι, μεταξύ αγώνων, γυρνούσε στην Ολλανδία και… βοηθούσε τον πατέρα του στη μεταφορική εταιρία που έχει στο Rotterdam καθώς διαθέτει και δίπλωμα οδήγησης-από τα 18 του-για βαρέα επαγγελματικά οχήματα!
Ο Van der Mark είναι σίγουρα ένας από τους αναβάτες που θα μας απασχολήσει ακόμη περισσότερο στο μέλλον. Αν και ξεκίνησε «αργά» ο Ολλανδός εξελίσσεται συνέχεια και κάθε χρονιά, όπου και αν αγωνίζεται, τα καταφέρνει καλύτερα από την προηγούμενη. Έτσι δεν αποκλείεται να τον δούμε σύντομα και στο WSBK ή ακόμη και Π.Π. Ταχύτητας. Του ευχόμαστε να έχει ανάλογη συνέχεια.